خودروهای احتکاری کجا دپو می‌شوند؟

طی روزهای گذشته،387 خودرو سواری صفرکیلومتر احتکار شده در سه پارکینگ در تهرانسر، مهرآباد و انقلاب، کشف و ضبط شد.
به گزارش کاماپرس، به نظر می رسد با توجه به ابلاغیه اخیر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مبنی بر جلوگیری از احتکار خودروهای صفر و همچنین ساماندهی بازار خودرو، سختگیری ها در این زمینه تشدید شده و درهمین راستا، با گشت مشترک سازمان صمت، سازمان تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت اقتصادی 3 پارکینگ احتکار خودرو در پایتخت شناسایی شدند.
براساس گزارش معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت)، در گشت اخیر که در پی گزارشات مردمی برای شناسایی پارکینگ خودروهای احتکاری انجام شد، یک پارکینگ در منطقه تهرانسر کشف شد که حدود ۱۳۸ دستگاه خودرو تولیدی شرکت سایپا، ۸۷ دستگاه تولیدی شرکت ایران خودرو و۱۲ خودرو متعلق به شرکت بهمن در آن احتکار شده بود.
پارکینگ دیگر در منطقه مهرآباد قرار داشت و در این پارکینگ ۳۰ خودرو ام وی ام تولید شرکت مدیران خودرو و ۳۰ خودرو متعلق به شرکت‌های ایران خودرو و سایپا کشف شد.
همچنین در پارکینگ سوم که در محدوده خیابان انقلاب واقع شده بود، ۷۴ دستگاه خودرو تولیدی شرکت ایران خودرو، ۱۸ دستگاه تولید شرکت سایپا و سه دستگاه تولید شرکت بهمن کشف شد.
تشکیل پرونده برای احتکارگران
با توجه به کشف 378 خودروی احتکاری، سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران با اشاره به اینکه پرونده‌های تشکیل شده برای پیگیری قضایی تحویل تعزیرات شده، می گوید: بعد از اینکه پرونده‌ها تعیین تکلیف شود در صورتی که خودروهای ثبت نامی بوده باشد باید تعیین تکلیف و به صاحبان که ثبت نام کردند تحویل داده شود، در غیر این صورت در تعزیرات درباره جریمه و فرآیندهای قضایی تعیین تکلیف می‌شود.
تیمورپورحیدری درباره نظارت بر قیمت‌های اعلام شده جدید برای خودرو اظهار می کند: دستگاه‌های نظارتی منتظر ابلاغ آیین نامه قیمت‌ها هستند و مکاتباتی هم با سازمان حمایت انجام شده و درخواست شد که اطلاعات قیمتی در اختیار سازمان‌های صمت استان‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام

راز آسمان پایتخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز