خودروهای برقی آینده هوا را تصفیه می کنند

تور لحظه آخری-کاماپرس

در دنیای خودروها، فناوری پیوسته در حال تغییر و تحول است و با ظهور خودروهای برقی، قله هایی فتح شد که تا همین چند سال پیش دست نیافتنی به نظر می رسید. کمپانی آئودی همیشه یکی از بازیگران اصلی در بخش خودروهای برقی بوده و محصولاتی با کیفیت به بازار عرضه کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کمپانی آئودی به تازگی فناوری جدیدی را توسعه داده است که با استفاده از آن خودروهای برقی هنگام تردد در شهر  و جاده، هوای اطراف خودشان را نیز تصفیه می کنند. به طور خلاصه می توان گفت یک خودرو برقی، یک تصفیه کننده هواست که بر روی چهار چرخ قرار گرفته است.

فناوری اوربن پیوریفایر (Audi Urban Purifier) که با مشارکت شرکت Maann+Hummel توسعه داده شده است به خودروهای برقی آئودی مانند ای تورن (e-tron) کمک می کند نه تنها ذرات آلاینده ای که خودشان تولید می کنند را جذب کنند، بلکه گرد و غبار و ذراتی که توسط خودروهای دیگر تولید شده است را نیز جذب کنند. برای درک بهتر موضوع می توانید یک جارو برقی بزرگ را مجسم کنید که در جاده در حرکت است. واقعیت این است که فناوری اوربن پیوریفایر به محض این که گرد و غبار تولید می شود آن را جمع می کند و این فرصت که ذرات با هوا ترکیب شده و به ریه افرادی که در آن نزدیکی هستند برسد را از آن ها می گیرد.

راز آسمان پایتخت

در این فناوری جدید، یک فیلتر در جلو رادیاتور خودروهای برقی تعبیه می شود که افراد می توانند به راحتی آن را روی ماشین شان نصب کنند. هنگامی که خودرو حرکت می کند، این فیلتر ذرات گرد و غبار را هوای اطراف خودش و هوای جاده می گیرد. هنگامی که خودرو متوقف و در حال شارژ شدن است نیز یک فن هوا را به داخل فیلتر می دمد و به این ترتیب خودروهای برقی آینده آئودی هنگام توقف نیز هوا را تصفیه خواهند کرد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

مرتبط با : آئودی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز