خداحافظی لویی ویتون از فروشگاه‌های کره جنوبی!

تور لحظه آخری-کاماپرس

احتمال تعطیلی فری‌شاپ‌ها یا همان فروشگاه‌های بدون عوارض لوئیس ویتون، برند معروف فرانسوی در حوزه مد، پوشاک و اکسسوری، در مناطقی از شهر سئول وجود دارد. به نظر می‌رسد در مقابل این برند معروف فعالیت‌های خود را در فرودگاه‌ها گسترش بدهد.

به گزارش کاماپرس به نقل از پالس‌نیوز، این مجموعه با تولید کالاهای لوکس به شهرت رسیده و در تولید محصولی مانند کیف بسیار معروف است. این برند به منظور بازاریابی برای محصولات خود با افراد برجسته همکاری کرده و به همین دلیل ال وی به یکی از اصلی‌ترین برندها تبدیل شده است.

خبرها حاکی از تعطیلی مراکز تجاری این برند شناخته شده در سئول و به تدریج کاهش حضور در کره جنوبی خواهد بود. البته هنوز منابع موثقی از جانب این برند فرانسوی این موضوع را تایید نکرده است. درباره این مسئله از روابط عمومی یکی از نمایندگی‌های لویی ویتون سوال شده که آن‌ها نیز پاسخگو نبوده و خود را در موقعیت اظهار نظر درباره این مسئله نمی‌دانستند.

به اعتقاد برخی کارشناسان بسیاری از برندهای معروف و شناخته شده دنیا برای ارزشمند جلوه دادن محصولات خود اولویت را بر کمیاب بودن محصولاتشان می‌گذارند. بنابراین با توجه به این موضوع ظاهرا عزم اصلی این برند حفظ وجهه برتر آن است. در کره جنوبی اصطلاحی به نام دایگو به معنی جارو کردن محصولات در مغازه‌های بدون عوارض توسط برخی از مشتریان وجود دارد. در واقع این کلمه برای افراد یا گروه‌های صنفی صادرکنندگان خارج از چین کاربرد داشته که کالاهایی را برای مشتریان در کشور چین خریداری می‌کنند.

تقریبا 90 درصد محصولات فری‌شاپ‌ها در مرکز شهر سئول به صورت دایگو به فروش می‌رسد که به واسطه ممنوعیت سفرهای تورهای چینی به کره چنین اتفاقی افتاده است. در واقع این ممنوعیت اقدام تلافی جویانه چین در پاسخ به استقرار پدافند هوایی ضد موشکی کره جنوبی در سال 2017 صورت گرفت. همین مسئله باعث شده فروشگاه‌های محصولات گمرکی کره جنوبی در مرکز شهر سئول به این دسته از خریداران بیشتر اعتماد کنند. این امر با شیوع ویروس کرونا شدت بیشتری پیدا کرد.

راز آسمان پایتخت

آیا کشور چین بازار هدف برند لویی ویتون است؟

تعداد فروشگاه‌هایی که توسط لویی ویتون در قالب فروشگاه خرده فروشی مسافرتی اداره می‌شود چهار فروشگاه بوده که یکی در سئول و بوسان و دو فروشگاه دیگر هم در جزیره جیجو قرار دارند. یک منبع مطلع در خصوص این موضوع اعلام کرده که تا کنون هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده در صورت عزم برند لویی ویتون به انجام این کار خسارات وارده ناشی از این اتفاق سنگین و اجتناب ناپذیر خواهد بود. به علاوه که به واسطه این اقدام تعداد زیادی کارگر شغل خود را از دست داده و مشکل بیکاری در منطقه ایجاد خواهد شد.

برخی معتقدند که لویی ویتون با این اقدام  قصد انتقال بازار اصلی خود از کره به چین را داشته، زیرا که این کشور بازار بزرگتری برای کالاهای لوکس برند ال وی دارد. اطلاعات منابع آگاه حاکی از افتتاح شش فروشگاه بدون عوارض لویی ویتون در فرودگاه‌های چین تا سال 2023 است. هم اکنون این برند قصد افتتاح فروشگاه دوم خود را در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ دارد.

مرتبط با : لوئی ویتون
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز