حقوق بازنشستگان را از تبعیض های فاحش نجات دهید ؛ بازنشستگان به رئیسی متوسل شدند

تور لحظه آخری-کاماپرس

بازنشستگان تامین اجتماعی با ارسال نامه‌ای از رئیس قوه قضاییه درخواست کردند حقوق بازنشستگان را از تبعیض های فاحش نجات بدهد.

به گزارش کاماپرس، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بعد از اجرای طرح همسان سازی حقوق ، خیلی کمتر از بازنشستگان کشوری است. بررسی ها نشان می دهد بازنشستگان کشوری و لشکری از طرح همسان سازی بهره بیشتری برده اند و حقوق آنها نسبت به بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش بیشتری داشته است. همین موضوع باعث نارضایتی خیلی از بازنشستگان تامین اجتماعی شده است. آنها معتقدند این افزایش حقوق ناچیز هیچ گره ای از مشکلات آنها باز نمی کند. همچنین آنها معتقدند چرا باید شاهد تبعیض در افزایش حقوق ها باشند و چرا بازنشستگان کشوری و لشکری باید حقوق بیشتری بگیرند؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

حالا بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در نامه‌ای با عنوان تظلم خواهی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس قوه قضاییه خواهان نظارت این دستگاه بر اجرای صحیح و دقیق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در جهت افزایش پایه حقوق هم‌سطح و مطابق با تورم سالانه شدند.
به گزارش ایلنا دربخشهایی از این نامه که رونوشتی از آن برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، ارسال شده، آمده است:

جناب آقای رئیسی استحضار دارید که در اجرای همسان‌سازی انجام شده اخیر، تبعیض آشکاری بین دو کارمند که همزمان و در یک بازه زمانی، به مدت ۳۰ سال در بخش‌های دولتی فعالیت کرده‌اند و در زمان بازنشستگی از دو صندوق متفاوت کشوری و صندوق تامین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند، تفاوت چشمگیر و فاحشی وجود دارد.
لذا در خصوص تبعیض آشکار دولت محترم، در پرداخت حقوق میان بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری از محضر آن مقام محترم، رسیدگی به موارد مطروحه در ذیل را تقاضا می‌نماییم.

راز آسمان پایتخت

همسان سازی حقوق بدون تبعیض

الف ) _دولت باید حقوق بازنشستگان کارگری و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به اندازه بازنشستگان کشوری افزایش دهد و تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگی میان این اقشار را از بین ببرد.
به استحضار می‌رساند سازمان تامین اجتماعی در اجرای همسان‌سازی بین کارمندان اداراتی که تابع صندوق تامین اجتماعی می‌باشند نیز تبعیض قائل شده است بطوریکه در مقایسه بین کارمندان شاغل تامین اجتماعی با کارمندان سایر ادارات که به لحاظ حقوقی تابع صندوق تامین اجتماعی می‌باشند تفاوت فاحشی بین حقوق آن‌ها وجود دارد، که در این رابطه عدالت اجتماعی حکم می‌کند اگر تامین اجتماعی محترم می‌خواهد همسان‌سازی را به معنای واقعی عملی نمایند، نسبت به سایر بازنشستگان نیز همانند بازنشستگان خود تامین اجتماعی اقدام نمایند.

حل مشکل پرداخت معوقه ها

ب )جناب آقای رئیسی همانگونه که مستحضر هستید یکی از مشکلات تامین اجتماعی در تامین حق و حقوق بازنشستگان، عدم پرداخت بدهی دولت محترم به آن سازمان (تامین اجتماعی) می‌باشد؛ لذا تقاضا داریم با وساطت و کمک قوه قضاییه و مساعدت حضرتعالی، دولت محترم بدهی خود را از محل فروش اموال و املاک مازاد بپردازد، تا این صندوق‌ها مشکلی برای پرداخت حق و حقوق به موقع بازنشستگان نداشته باشد.

افزایش حق مسکن و حق اولاد

ج)جناب آقای رئیسی ما بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان اجرای صحیح و دقیق ماده ۹۶ افزایش پایه حقوق هم‌سطح و مطابق با تورم سالانه هستیم که با توجه به نظر کارشناسان، تا پایان شهریور ماه ۷/۵ میلیون تومان برآورد شده است. جناب آقای رئیسی ما بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان اجرای ماده ۱۱۱ و۴۱ با تکیه به قانون کار در خصوص افزایش مزایای حق مسکن و کمک هزینه معیشتی و حق اولاد مطابق با کارگران شاغل می‌باشیم.

پرداخت حق منطقه جنگی بازنشستگان

د)جناب آقای رئیسی، عدم اجرای بند ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، یعنی پرداخت حق منطقه جنگی بازنشستگان، مطابق شاغلین درمناطق جنگی (بازنشستگان استان کرمانشاه و سایر استان‌های منطقه جنگی) از جمله اجحافی است که بر بازنشستگان مناطق جنگی وارد آمده است لذا ازآن مقام محترم تقاضای توجه به این مهم را خواستاریم.

در پایان از توجه حضرتعالی کمال تشکر را ابراز می‌داریم، امید است با عنایاتی که مبذول خواهید فرمود، در حل مشکلات یاد شده بازنشستگان تابع سازمان تامین اجتماعی اقدام عاجل عنایت بفرمایید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  مرتبط با بازنشستگان عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

17 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگان را از تبعیض های فاحش نجات دهید ؛ بازنشستگان به رئیسی متوسل شدند

  1. علی گفته:

    کارمند ازارتخانه ….دولت بودم و مستمری بگیر تامین اجتماعی شدم با ۳۵ سال سابقه وقتی بازنشسته شدم دریافتی من کمتراز همکاران بازنشسته کشوری نبود بلکه بیشتر بود گروه ۱۸ ولی متاسفانه به مرور زمان مبلغ کمتری به مستمری من اضافه شد که حالا از همکاران کمتر مستمری میگیرم چرا؟؟؟؟؟

  2. مهدی اردشیر گفته:

    درموردتبعیض بیمه تکمیلی بین بازنشستگان کشورولشگری وتامیین اجتماعی اشاره میکردیدهم بهتربودواینکه نحوه اجرای بیمه تکمیلی که آنهایعنی بازنشستگان کشوری ولشکری بعضی جاهانیازبمعرفی نامه ندارند ومستقیم ازطریق سیتم مراکزدرمانی وداروخانه هاباارایه کدملی یاکدمستمری،کارشان حل میشودلطفارسیدگی وانعکاس بدهید

  3. مهدی گفته:

    بیمه تکمیلی یعنی آتیه سازان حافط ازمانفری ۵۱۰۰۰تومان کسرمیکنندوباپول سازمان طبق توافق زیر۶۰تومانیا۷۰تومان ولی بازنشستگان کشوری ولشگری۱۴۰۰۰۰تومان بیشترپول دولت تقبل میکنه

  4. جلیل گفته:

    در محیط سخت و زیان آور کار کردیم سلامتیمان را از دست دادیم حق بیمه سالهایی را که زود باز نشست شده بودیم یکجا به حسابشان واریز کردیم وپایان کارمان را به خاطر این پرداختی( ۴% ) سه سال دیرتر با حداقل ممکن پرداختند ودر همسانسازی این سالها را حساب نکردند و کمترین افزایش را داشتیم حالا من نه سلامتی دارم که کاری دیگر انجام دهم نه پولی که ضعف جسمانیم را پوشش دهم حالا با این تبعیضی هم که بین بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری قرار داده اند اینطور بنظر میرسد که هرکس خالصانه برای پیشرفت کشورش از جان مایه بگذارد در آخر با بی لطفی به خاک سیاه خواهد نشست

  5. پروین گفته:

    اقای ریسی یه کمی خودتون رو به جای بازنشسته ها ی تامین اجتماعی بگذارید.بنده امسال با ۲۶ سال سنوات کاری با دریافتی ۲۴۰۰۰۰۰ تومان بازنشسته شدم وهمسان سازی هم شاملم نشد.واقعا باعث تاسفه که خود دولت ومسولین با استفاده از عنواین کشوری وغیره اینهمه موجب بیعدالتی بین مردم میشن.ایا ما شهروند این کشور نیستیم.چه فرقی باید بین بازنشستگان کشوری وتامین اجتماعی باشه درصورتی که درکنار هم کارمیکردند وچه بسا فعالیتشان کاملا شبیه هم بوده است.وچرا بازنشسته با ۲۰ سابقه و۲۶ سال سابقه از نظر دریافتی نبایدفرقی باهم نداشته باشند.اگر واقعا قراره همسان سازی صورت بگیره باید عدالت بصورت کامل رعایت بشه.

  6. یه بازمانده تامین گفته:

    پدر من وقتی بازنشسته شد تقریبا 2 برابر حداقل حقوق میگرفت ولی الان حقوق مابعد از 25 سال 2400 شده یعنی زیر حداقل(2800)!!! هرچی هم تماس گرفتیم باهاشون بهونه های بی اساس میارن که اصلا تو قانون نیست!

  7. رضا گفته:

    بازنشستگان کشوری حق مسکن ندارند وعیدی آنان یک سوم کارگر آن است خیلی مزایا کار گران را ندارند حق خواربار و……..

  8. ناشناس گفته:

    من با شرایط کار سخت و زیان آور بازنشسته شده ام چرا در حق ما اجعاف صورت گرفته و تامین اجتماعی در این مورد یاد ویاد رفته ؟اگر حقوق خودشان هم بود اینجوری تصمیم می گرفتند لعنت به آدم های نامرد که حق وحقوق کارگر را می خورند ما که پول شرایط سخت وزیان آور را پرداخت کرده ایم چرا در حق ما نامردی شده؟انشاالله هر کس حق وحقوق ما را که با شرایط کار سخت وزیان بازنشسته شده ایم را پایمال میکنه کرونا به جان خانواده اش بزنه و پر پر شدن عزیزانش را ببینه.

  9. باز نشسته گفته:

    شما بازنشستگان تامین اجتماعی چرا از حق خودتان دفاع نمیکنید.از حق خودتان دفاع کنید ولی راضی نباشید که بازنشستگان کشوری ولشکری را زیر سوال ببرید.شما فکر میکنید که انها به حق خودشان رسیدن؟نه کشوری ولشکری زندگی ندارند.

  10. نامشخص گفته:

    سلام آقای رییسی خواهش می کنیم در مورد تناسب سازی مشاغل سخت و زیان آور ورود نمایید ومشکل این قشر زحمت کش که هنگام بازنشستگی نقد 4%پول جهت بازنشستگی طبق قانون به حساب تامین اجتماعی واریز کردند وبا احتساب 30سال سابقه بازنشسته شده اند و اکنون در تناسب سازی اون سابقه ای که 4%پول بیمه آن را یکجا گرفتند را جزو سابقه نیاوردند وتناسب سازی مشاغل سخت را 20 سال محاسبه کردند و این شدید ترین ظلم و بی عدالتی است که در حق بازنشسته ای که در بدترین و سخت ترین شرایط در این کشور برای استقلال این کشور تلاش کرده و هم اکنون بعلت بیماری های گوناگون و پیری توان کار مجدد را نداردو شرمنده خانواده شده را حل نمایید که فقط از طرف حضرت عالی بارقه ا ی ازنور امید به دلشان می رسد

  11. احمد گفته:

    سالها نسبت به همکاران در بیمه کشوری حق بیمه بیشتری پرداخت می کنیم ولی درزمان بازنشستگی دریافتی کمتری داریم. چرا؟سازمان تامین اجتماعی باید بهره وری رو بالا ببره وازتعداد پرسنل کمتری استفاده کنه تا سودش روبیمه گذاران ببرند.

  12. نامشخص گفته:

    سلام آقای رییسی خواهش می کنیم در مورد تناسب سازی مشاغل سخت و زیان آور ورود نمایید ومشکل این قشر زحمت کش که هنگام بازنشستگی نقد ۴%پول جهت بازنشستگی طبق قانون به حساب تامین اجتماعی واریز کردند وبا احتساب ۳۰سال سابقه بازنشسته شده اند و اکنون در تناسب سازی اون سابقه ای که ۴%پول بیمه آن را یکجا گرفتند را جزو سابقه نیاوردند وتناسب سازی مشاغل سخت را ۲۰ سال محاسبه کردند و این شدید ترین ظلم و بی عدالتی است که در حق بازنشسته ای که در بدترین و سخت ترین شرایط در این کشور برای استقلال این کشور تلاش کرده و هم اکنون بعلت بیماری های گوناگون و پیری توان کار مجدد را نداردو شرمنده خانواده شده را حل نمایید که فقط از طرف حضرت عالی بارقه ا ی ازنور امید به دلشان می رسد

  13. سید عبدالعظیم تقوی گفته:

    سید عبدالعظیم تقوی کارمند بارنشسته شرکت پست به همراه همکارم بازنشسته شدیم با دوبیمه متفاوت ایشان کشوری وبنده تامین اجتماعی ، حکم ایشان 6/800 وبنده که بازنشسته تامین اجتماعی هستم 3/800 یعنی اختلاف سه میلیون !!!!!!!!!! باید به کی شکایت برم ؟ ایا تو این مملکت کسی هست به داد ما برسه ؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سیدجعفرکاظمی گفته:

      آقای تقوی اگرکسی بودکه به دادمابرسه نیازی به گفتن مانبود حقوق من ودوستم پارسال برابربود امسال او1/5 برابرمن میگیرد.معنی عدالت این است من تامین هستم اوصندوق!

  14. غلامحسین گفته:

    سلام مدیر اجرایی کشور آقای روحانی است نمی دانم
    چرا تمام افراد خواسته های خود را به آقای رئیسی حفظهم الله ابلاغ می کنند،من می دانم که چوب رای دادن بعضی ها را می خورم و خدا را شکر انتخاب من انتخاب آدم شایسته بود
    بازنشسته ی زخم خورده ی با شرایط سخت و زیان آور

  15. شهرام گفته:

    چرا به این وسعت دروغ میگید تمام حداقل بگیرها ناراضی هستند چرا در حق از کار افتادههای کلی در این حد بی عدالتی شد وجمعا ۱۵۰ افزایش همسان سازی لحاظ شده بنده از کار افتاده کلی بالای ۶۶درصد ناشی از کار هستم وبا همسر وفرزند ۲/۲۰۰ حقوق دارم خودتون قضاوت کنید چگونه با این همه گرانی وتورم ساعتی زندگی کنیم لطفن انسان باشید دیگر مردم راضی به مرگ شدند طبق قانون، سابقه از کار افتاده کلی به مانند یک بازنشسته با ۳۰ سال سابقه محاسبه میشود و سابقه ارفاقی به این افراد داده میشود مگر کسی از عمد در حین کار دچار حادثه میشود،در صورتیکه هزینه درمان بالایی هم باید تا آخر عمر همراه با درد بپردازند لطفن کمی درک کنید

  16. حمید گفته:

    دعا میکنیم که مسئول کم کار تامین اجتماعی.و مسئول پیگیری قضایی حقوق تامین اجتماعی،به بدترین شکل ممکن از این دنیا با شرایطی بحرانی برود انشاالله.
    الهی آمین🤲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز