افزیش حقوق بازنشستگان ؛ گم شدن عدالت در افزایش 90 هزار تومانی!

انتقاد و اعتراض به شیوه همسان سازی حقوق بازنشستگان یا همان افزایش حقوق بازنشستگان با بی توجهی دولت کم کم به مراجع دیگر از جمله مجلس و رئیس قوه قضائیه کشیده شده است و باید در انتظار ماند و دید آیا این دو قوه به اعتراض بازنشستگان رسیدگی می کنند یا خیر.

به گزارش کاماپرس، همسان سازی یا افزایش حقوق بازنشستگان که دولت در چند ماه اخیر مانور زیادی روی آن داشته و اجرای آن را یکی از موفقیت های خود قلمداد کرده از نظر بسیاری از بازنشستگان خصوصا بازنشستگان تامین اجتماعی نه تنها افتخار آمیز و موفق نبوده بلکه یک طرح تبعیض آمیز و شکست کامل دولت در بهبود وضعیت حقوق و معیشت بازنشستگان است.

روز گذشته بازنشستگان طی نامه ای از این طرح شکوه به آیت الله رئیسی بردند و خواستار نظارت و رسیدگی رئیس دستگاه قضا به طرح افزایش حقوق بازنشستگان شدند. روز پیش از آن هم بازنشستگان در نامه ای به قالیباف رئیس مجلس همین خواسته را تکرار کرده بودند.

اعتراض به تبعیض میان بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری

تاکید بازنشستگان به اجرای عدالت در افزایش حقوق از نکات برجسته هر دو نامه بوده است به نحوی که در نامه بازنشستگان به قالیباف آمده است؛ در طرح همسان‌سازی بازنشستگان کشوری و لشکری با جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر، هجده هزار میلیارد تومان اختصاص یافته درصورتی که در طرح همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی با جمعیتی بالغ بر سه و نیم میلیون نفر تنها شانزده هزار میلیارد در نظر گرفته شده است.  بازنشستگان مظلوم تامین اجتماعی از جنابعالی این سوال را دارند که این کجای عدالت است؟

آریاک سفر

همچنین در این نامه آمده است؛ در طرح همسان‌سازی، بازنشستگان کشوری و لشکری از یک میلیون تا ۵ میلیون تومان افزایش حقوق داشتند، درصورتی که در طرح متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی این افزایش حقوق تنها 90هزار تومان تا یک میلیون تومان بوده است. در کجای این موارد عدالتی مشاهده می‌فرمایید؟

مشابه همین مضامین در نامه بازنشستگان به رئیسی نیز تکرار شده است. حالا باید منتظر ماند و دید آیا روسای دو قوه مقننه و قضائیه اقدامی در جهت احقاق حقوق بازنشستگان می کنند یا خیر.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم مرتبط با بازنشستگان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “افزیش حقوق بازنشستگان ؛ گم شدن عدالت در افزایش 90 هزار تومانی!

  1. هادی گفته:

    تا زمانی که این دولت ووزیر کار ونوبخت است امیدی به رفع تبعیض فاحش حقوق صندوقهای کشوری نیست شاید بتوان فقر ونداری راتحمل کرد اما تبعیض زجرآور قابل تحمل نیست

  2. سیدجعفرکاظمی گفته:

    برادربزرگوار عدالت خیلی وقت است که مرده . خقوق من ودوستم پارسال برابربود امسال او 1/5 برابرمن حقوق میگیردچون او صندوق دولتی است ومن تامین اجتماعی. عدالت!!!!

  3. ولی زاده گفته:

    این ریش قشنگه با اطرافیان غارتگرش پدر ما مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی را دراوردند این مسئولین بی لیاقت چرا به قشر مستضعف اینقدر ظلم میکنند ما را خسته کردند ناامید شدیم

  4. ناشناس گفته:

    سلام .من نمیدونم این مشاغل سخت تامین اجتماعی کیا هستن یعنی به بقیه قشر تامین اجتماعی ماهی ۶ میلیون حقوق دادید فقط مونده مشاغل سخت خدا رو خوش میاد شما ها جه جور آدمایی هستید .خدا ازتون نگذره واقعا براتون متاسفم واقعا چه جوری دلتون میاد

  5. مهدی گفته:

    وقتی صحبت ازحقوق شهروندی میشود بیشتر باید کارشناسان توضیح بدهن شامل چه چیزهاییه مثلاتبعیض بین آدما…ازجمله حقوق …!راستی آپارتاید یعنی چه ؟یه بوم ودوهوا چیه؟آقازاده وغیر آقازاده کیه؟اون اوایل که فقط صحبت ازمستضعف ومستکبر بودو ماکه سلطنت سرنگون کردیم پس این سلطانها کجابودن؟

  6. ناصر گفته:

    از اقای نوبخت و گروه پی گیر همسان سازی تشکر و قدر دانی می کنم امید دارم با توجه نواقص و اشکالات مشخص شده اصلاحات لازم بعمل آید
    ۱.اعمال ایتمها و گروه در حکم اصلاحی
    ۲.برداشتن سقف حقوق
    ۳.اعمال یک جدول واحد برای همه با توجه به مدرک و افزایش گروه یک سان به آخرین طبقه بازنشسته
    ۴.اعمال مدیریت ها تشویقی و جبهه و بقیه موارد
    ۵.توجه به رتبه های ارشد و خبره وعالی که عمری از افراد برای آنها صرف شده
    ۶.
    ۷.

  7. عبداله گفته:

    یه زمانی خیلی ها دوست داشتن بیمه شأن تامین اجتماعی باشد،بین چه بلای برسر تامین اجتماعی آوردن،الان به سختی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت میشه،صدای‌ افزایش حقوق وهمسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم یک ماه قبل از پایان سال ۹۸ شروع شده وتانیمه سال ۹۹ ادامه داشت آخرش هم با فریب نمایندگان کانون بازنشستگان، بامننت چندرغاز روی حقوق بازنشستگان گذاشتن وکلی هم در بوق و کرنا کردن،الان تورم هر روز بهتر از دیروزه ! چقدر تبعیض بین افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری،لشکری قائل شدن!ظاهر تورم وکروناهم در کشتن بازنشستگان تامین اجتماعی به کمک دولت و تامین اجتماعی آمده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز