حداقل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

طبق گفته مدیرکل مستمری‌های تامین اجتماعی با اعمال تغییرات جدید، حداقل میزان پرداختی یک مستمری بگیر با ۲۰ سال سابقه به نسبت سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳۵درصد بیشتر شده و این مبلغ در سال ۱۴۰۰ با داشتن همسر و دو فرزند به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش کاماپرس، طبق مصوبات هیات دولت و شورای‌عالی‌کار، قرار شد حقوق دریافت‌کنندگان تا حداقل مستمری، ۳۹ درصد و برای سایر سطوح ۲۶ درصد به ‌علاوه مبلغ ثابت ۲ میلیون و ۴۸۳هزار و ۵۵۰ ریال بر مبنای دریافتی اسفند سال گذشته افزایش پیدا کند.

همچنین مقرر شد، پس از اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ و افزایش مزایای جانبی، افزایش دریافتی هیچ مستمری بگیری نسبت به دریافتی اسفند ماه ۱۳۹۹ کمتر از ۵۰ درصد نباشد.

به گفته ناهید حیدری مدیرکل مستمری‌های تامین اجتماعی با اعمال تغییرات انجام شده، حداقل میزان پرداختی یک مستمری بگیر با ۲۰ سال سابقه به نسبت سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۳۵درصد افزایش یافته به نحوی که مبلغ مذکور در سال ۱۴۰۰ با داشتن همسر و دو فرزند به ۳۹ میلیون ریال رسیده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

راز آسمان پایتخت

همچنین حداقل میزان پرداختی یک مستمری‌بگیر با ۳۰ سال سابقه به نسبت سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۵۸درصد افزایش یافته به نحوی که مبلغ مذکور در سال ۱۴۰۰ با داشتن همسر و دو فرزند به ۴۳میلیون ریال رسیده است و این در حالی است که بر اساس مصوبه مورخ ۲۳/اسفند/۱۳۹۹ شورای عالی کار مجموع حداقل پرداختی به بیمه‌شدگان با احتساب مزایای مشابه پس از کسر حق بیمه سهم بیمه شده، به مراتب کمتر از مبالغ مذکور خواهد بود.

حیدری درباره کمک هزینه عائله مندی و و حق اولاد نیز گفت: در سال جاری یکسان سازی مبالغ کمک هزینه‌های عائله‌مندی و اولاد همانند بازنشستگان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری انجام شده است و از این پس کلیه همسران بازمانده مستمری‌بگیر نیز همانند بازنشستگان و ازکارافتادگان کلی از این کمک بهره‌مند می شوند.

طبق اعلام حیدری کمک هزینه مسکن و کمک هزینه تامین معیشت مستمری بگیران به‌ترتیب به میزان ۱۱۴ و ۶۶ درصد نسبت به مبالغ مربوطه در سال ۱۳۹۹ بیشتر شده است.

لازم به ذکر است احکام افزایش مستمری و متناسب‌سازی مستمری‌بگیران از تاریخ ۱۰اردیبهشت۱۴۰۰ از طریق سامانه خدمات غیرحضوری Es.tamin.ir در دسترس مستمری بگیران قرار داده شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “حداقل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

  1. علی ترابی گفته:

    چرا حقوق من بعد از ۱۷ سال بازنشستگی تامین اجتماعی دو میلیون و هفتصد هزار تومان است ؟ و ادعا میکنند حداقل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی ۳میلیون و نهصد است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز