بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه و حقوق ۱۴ میلیونی چقدر واقعیت دارد؟

بعضی از شرکت های بیمه طرح‌هایی برای بازنشستگی معرفی کرده‌اند که یکی از آنها پرداخت حق بیمه برای ۱۰ سال و بعد از آن بازنشستگی با یک حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان است. اما این طرحها چقدر واقعیت دارند و پشت پرده این مدل تبلیغات چه ماجراهایی وجود دارد؟

به گزارش کاماپرس، بازنشستگی بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال با یک حقوق عالی بیشتر شبیه رویاست تا واقعیت. رویایی که بعضی از شرکت های بیمه با تبلیغات زیاد می خواهند آن را واقعی جلوه بدهند. اینکه بعد از پرداخت چند سال حق بیمه ، می توانید برای همه عمر بیمه شوید و یک حقوق عالی دریافت کنید. تبلیغاتی که به اعتقاد بیشتر کارشناسان بیمه یک نمایش دروغین برای جذب مشتری است.

به گفته علیرضا شکوهی، کارشناس بیمه، شرکت‌های بیمه‌ای با این ترفندها و تبلیغات فقط در حال سوءاستفاده هستند و این روش‌ها یک نوع اغفال مشتری به حساب می آید.چون همه وعده ها غیر واقعی است و براساس مصوبات شورای عالی بیمه نیستند.

او در این باره می گوید: بیمه‌نامه عمر باارزش است اما با راهکارها و روش‌های مخصوص خودش و متاسفانه چون ساده‌ترین راه تطمیع مردم با نشان دادن جداول سودآوری است، شرکت‌ها از این روش استفاده می‌کنند در حالی که این جداول حتی واقعی و براساس مصوبات شورای عالی بیمه نیستند. این نشان دادن دورنمایی دروغ از بیمه است و در نهایت خود صنعت بیمه دچار مشکل می‌شود.

سپرده بانکی سودآورتر است یا بیمه عمر؟

راز آسمان پایتخت

این کارشناس بیمه اعتقاد دارد روش‌هایی که شرکت‌های بیمه‌ای برای فروش بیمه انتخاب کرده‌اند روش‌های درستی نیست. مقایسه بیمه عمر با بانک از طرف شرکت‌های بیمه قیاسی مع‌الفارق است.

به گفته شکوهی بیمه عمر را باید از منظر بیمه عمر بررسی کرد نه با این گفته که مثلا بانک‌ها ۱۶ درصد سود می‌دهند ولی فلان شرکت برای بیمه عمر ۲۰ درصد سود.

شکوهی در ادامه به تجارت نیوز می گوید: بیمه عمر هیچ سودآوری باارزشی برای سال‌های بعد بیمه‌گذار ندارد با این حال لازم است چرا که منافع بیمه عمر برای بازماندگان بیمه‌گذار ارزشمند است و بیمه‌گذار در زمان زندگی هم می‌تواند با پوشش‌های تکمیلی بیمه عمر از برخی خدمات بهره‌مند شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز