جی پی اس گارمین چند؟ + کاربردهای آن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

جی پی اس‌ دستی، یک دستگاه کوچک به‌اندازه گوشی موبایل است که با دقتی در حدود 3 تا 5 متر در تعیین موقعیت به کاربران کمک می‌کنند. گارمین یکی از برندهای معتبر در تولید انواع جی پی اس دستی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فناوری اطلاعات، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

انواع جی پی اس دستی، با ابعادی در حدود یک گوشی موبایل کوچک و با امکانات و قابلیت‌های متنوع طراحی و در بازار عرضه می‌شوند. جی پس اس دستی گارمین به‌عنوان یکی از مدل‌های مطرح و معتبر در دنیا، در حوزه‌های مختلفی چون طبیعت‌گردی، کمپینگ، کوه‌نوردی، گردشگری در سطح شهرهای بزرگ و حتی نقشه‌برداری کاربرد دارد. کاماپرس در ادامه به معرفی کارکردها و قیمت جی پی اس گارمین می‌پردازد.

جی پی اس دستی چه کاربردهایی دارد؟

جی پی اس، یک دستگاه کوچک برای تعیین موقعیت مکانی کاربر با دقت حدودی 3 الی 5 متر است. در حال حاضر، انواع جی پی اس دستی توسط برندهای گوناگون با توجه به کاربردهای آن تولید و در بازار عرضه می‌شود. دو مورد از مهم‌ترین کاربردهای جی پی اس دستی در ادامه بررسی شده است؛

راز آسمان پایتخت

گردشگری و طبیعت‌گردی

احتمالا با پیشرفت تکنولوژی و پیاده‌سازی انواع جی پی اس بر روی گوشی‌های هوشمند، فکر می‌کنید که استفاده از جی پی اس دستی بی‌فایده است. اما اگر طبیعت‌گرد یا کوه‌نورد حرفه‌ای باشید، احتمالا می‌دانید که در بسیاری از مناطق کوهستانی و طبیعت، آنتن و اینترنت برای استفاده از جی پی اس گوشی‌های هوشمند وجود ندارد. در چنین شرایطی، استفاده از یک جی پی اس دستی با عملکرد قوی برای پیدا کردن مسیر ضروری به‌نظر می‌رسد.

صنعت نقشه‌برداری

جی پی اس یکی از عناصر ضروری و مهم در صنعت نقشه برداری است که با حذف محدودیت‌های خط دید مرئی بین ایستگاه‌های مطالعاتی، بسیار پرکاربرد است. نقشه‌برداران و مهندسان عمران برای تعیین مختصات زیربنای یک ساختمان یا زمین کشاوزی از جی پی اس استفاده می‌کنند. چرا که این روش نسبت به‌سایر روش‌های نقشه‌برداری بسیار سریع‌تر بوده و از دقت بسیار بالایی برخوردار است. از این جی پی اس ها در پروژه‌های تجاری بزرگ‌تر مانند ساخت و ساز پل، ساختمان‌های تجاری، فروشگاه های زنجیره‌ای و حتی پارک‌ها استفاده می‌کنند.

بهترین جی پی اس دستی کدام است؟

در حال حاضر، برندهای متعددی به تولید انواع جی پی اس دستی پرداخته‌اند. با این حال، جی پی اس گارمین با برخورداری از 70 درصد بازار دنیا، یکی از محصولات معتبر در این حوزه محسوب می‌شود. جی پی اس‌ گارمین غالبا دارای یک صفحه نمایش بوده و از طریق ماهواره‌های مکان یاب موقعیت مکانی استفاده کننده را به او گزارش می‌دهد. این دستگاه ضمن این‌که یک مکان‌یاب قوی محسوب می‌شود، با نمایش تمام نقشه‌ها شهری و توپوگرافی آن‌ها، در نقشه‌کشی و استفاده‌های عمرانی نیز بسیار کاربرد دارد.

جی پی اس گارمین چه قابلیت‌هایی دارد؟

جی پی اس دستی گارمین در مقایسه با جی پی اس گوشی‌های موبایل نزدیک به 15 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد کار می‌کنند. این دستگاه‌ها ضد آب بوده و علاوه بر مکان‌یابی از امکانات متنوع دیگری چون محاسبه مساحت، ارتفاع سنج، قطب‌نما، تبادل اطلاعات، امکان نمایش نقشه‌های توپوگرافی، تقویم شکار و ماهیگیری، جدول جذر و مد، جدول طلوع و غروب ماه و خورشید و غیره نیز برخوردار است.

ضمن این‌که این جی پی اس ها در مقابل شرایط جوی سخت از جمله سرما، گرما، باران و گرد و خاک مقاومت بالایی داشته و یک وسیله کاربردی و ایده‌آل برای طبیعت‌گران حرفه‌ای محسوب می‌شود. برخی از مدل‌های جی پی اس گارمین دارای دوربین بوده و موقعیت‌های مختلف را با عکس ذخیره می‌کنند.

از دیگر مزیت‌های جی پی اس گارمین قابلیت ذخیره هر نقطه و مسیرها بر روی نقشه و سپس اشتراک‌گذاری آن‌ها با کامپیوتر است. برخورداری این جی پی اس از حافظه جانبی، موجب می‌شود تا فرایند ردیابی مسیر کاملا آفلاین و بدون نیاز به اینترنت انجام شود.

قیمت جی پی اس گارمین چند؟

قیمت جی پی اس گارمین با توجه به مدل و امکانات و قابلیت‌های متغیر است. در حال حاضر انواع جی پی اس گارمین از حدود 2 میلیون تومان تا نزدیک 30 میلیون تومان موجود است. برخی از محبوب‌ترین مدل‌های این دستگاه مانند مدل eTrex 10 با قیمت 8 میلیون و 800 هزار تومان، مدل اترکس 32 ایکس با قیمت 11 میلیون تومان، مدل eTrex 20x با قیمت 6 میلیون تومان و مدل MAP 64sx با قیمت حدودی 19 میلیون تومان در بازار قابل خریداری است. پیش از اقدام به خرید جی پی اس، به کاربری موردنظر خود و قیمت جی پی گاس گارمین موردنیاز توجه کنید.

خرید جی پی اس از آفلند

آفلند به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی معتبر و فعال در زمینه فروش کالاهای دیجیتال از جمله انواع جی پی اس دستی فعالیت می‌کند. این مجموعه محصولات خود را در دو دسته آکبند و اورجینال و همچنین کارکرده و با تضمین کیفیت ارائه می‌کند. شما می‌توانید انواع جی پی اس گارمین را با اطمینان از کیفیت و قیمت، در سریع‌ترین زمان ممکن از فروشگاه اینترنتی آفلند خریداری کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : آفلند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “جی پی اس گارمین چند؟ + کاربردهای آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز