جریمه سنگین در انتظار پلاک مخدوش ها

پلاک مخدوش ها چگونه جریمه می شوند؟-کاماپرس

برخی رانندگان نسبت به ارسال پیامک جریمه خودرو در زمان و مکانی که حضور نداشته‌اند، شکایت دارند؛ مساله‌ای که به گفته پلیس ناشی از مخدوش کردن پلاک خودرو توسط برخی رانندگان بوده و منجر به جریمه‌های سنگین خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، دلیل عمده بروز این اتفاق عبور و مرور خودروهایی است که پلاک‌های خود را مخدوش کرده‌ یا آن را تغییر داده‌اند. این اقدام معمولا با هدف تردد در محدوده طرح ترافیک و فرار از ثبت جریمه توسط دوربین‌های هوشمند یا ماموران صورت می‌گیرد.

افراد برای تغییر پلاک خودرو از روش‌هایی مانند عوض کردن اعداد، گل‌مالی یا پوشاندن با کاغذ، چسب، ماسک و … استفاده می‌کنند. اگرچه از گذشته تاکنون مجرمان برای فرار از دست پلیس پلاک خودرو خود را دستکاری می‌کنند، اما این روش از آغاز محدودیت‌های کرونایی رواج بیشتری پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

جریمه مخدوش کردن پلاک چیست؟

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهور پایتخت، در این باره گفت: در ۸ ماهه سال جاری ۱۷۰۰ راننده به دلیل  اقدام به مخدوشی پلاک خودرو به مراجع قضائی معرفی شدند. همچنین بیش از ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه نیز مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

راز آسمان پایتخت

همچنین سرهنگ علی همه‌خانی معاون اجتماعی پلیس پایتخت نیز در ادامه با تاکید بر  ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، گفت: «اگر فردی در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه تغییری ایجاد کند به ۶ ماه تا یکسال حبس محکوم می‌شود».

به نقل از فارس، با افزایش جریمه‌های اشتباهی و نارضایتی شهروندان، رئیس پلیس راهور پایتخت از «تشدید برخورد با مالکان خودروهای پلاک مخدوش در معابر، میادین و مقاطع» خبر داد و گفت «مخدوشی پلاک خط قرمز پلیس است».

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز