شرایط تعویض اینترنتی پلاک خودرو در تهران

امکان تعویض پلاک اینترنتی خودرو در تهران فراهم شد.

به گزارش کاماپرس، متقاضیان برای استفاده از این امکان باید به نشانی اینترنتی nobatdehi.epolice.ir مراجعه کرده و  پس از انتخاب نام استان، شهر، نوع وسیله نقلیه و خدمت درخواستی، بر روی دکمه جستجو کلیک کنند. در این حالت، اسامی تمام مراکز تعویض پلاک نزدیک محل زندگی فرد، نمایش داده می‌شود.

چگونگی شماره گذاری اینترنتی خودرو با اپلیکیشن پلیس

با فراهم شدن امکان شماره‌گذاری اینترنتی خودرو در تهران، متقاضیان بعد از اخذ رمز عبور و احراز هویت در دفاتر پلیس+۱۰، می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن «پلیس من» تا 85 درصد مراحل نقل و انتقال خودرو را بصورت اینترنتی انجام داده و برای ۱۵درصد باقیمانده، خریدار و فروشنده خودرو باید به مرکز تعویض پلاک معرفی شده مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:

معرفی دو مرکز برای تعویض پلاک اینترنتی

سرهنگ محمدی، رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور، با بیان اینکه در حال حاضر تنها دو مرکز تعویض پلاک میثم و خاوران به سامانه شماره‌گذاری اینترنتی خودرو متصل هستند، بیان کرد: در این مراکز دو خط برای پوشش خدمات اینترنتی راه‌اندازی شده که برای شماره‌گذاری ۲۰۰ خودرو در روز ظرفیت دارند.

راز آسمان پایتخت

نکات مهم شماره‌گذاری اینترنتی خودرو

  • 80 درصد فرآیند شماره‌گذاری اینترنتی خودرو توسط گوشی موبایل یا کامپیوتر شخصی انجام شده و ۲۰ درصد باقیمانده شامل بازدید فنی، اصالت مدارک و نصب پلاک باید بصورت حضوری و در مراکز معرفی شده انجام شود.
  • شماره‌گذاری اینترنتی برای خودروهای حمل بار، وانت‌بار و خودروهای پلاک عمومی در حال حاضر، امکان‌پذیر نیست.
  • اگر خریدار خودرو،  پلاک آزاد داشته باشد، در روش شماره‌گذاری اینترنتی، می‌تواند همان پلاک را برای نصب بر روی خودروی جدید خود انتخاب کند.

مراحل تعویض پلاک اینترنتی خودرو

1-مراجعه حضوری خریدار و فروشنده به پلیس+۱۰

البته امکان نقل و انتقال بصورت وکالتی، نقل و انتقال برای افراد حقوقی و نقل و انتقال برای افرادی که مالکیت شش دانگ خودرو را ندارند، هنوز فراهم نشده است.

۲- ثبت مدارک احراز هویت و سکونت در پلیس+۱۰
در این مرحله ارائه کارت ملی، شناسنامه و مدارک محل سکونت الزامی است

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز