جایگزین سمند رونمایی شد

یکی از دستورات رئیس جمهور در اسفند 1400 در حوزه صنعت خودرو، توقف تولید حداقل سه خودرو قدیمی و عرضه سه خودرو جدید باکیفیت بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در فروردین 1401 گفته بود که دو محصول سمند و پژو 405 ظرف دو ماه از مدار تولید خارج خواهند شد و خودروهای جدید تولید و در بازار عرضه می‌شوند. اما پس از گذشت این زمان ایران خودرو اعلام کرد که خودرو سمند را از مدار تولید خارج می‌کند ولی در این باره با مشکلاتی مانند قرارداد و تعهدات سازمانی و … روبرو شده است.

البته ایران خودرو درصدد خارج کردن سمند از مدار تولید است ولی از آنجا که تعداد سمند تولید شده بیش از تعهداتش بوده، این خودروساز اعلام کرده که این محصولات را برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری واگذار می‌کند.

حالا ایران خوردو از سورن پلاس دوگانه‌سوز به عنوان جایگزین سمند و با هدف توسعه خودروهای سی ان جی رونمایی کرده است.

راز آسمان پایتخت

این خودرو که در حضور سرپرست پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و فرآورده‌های نفتی و مدیرعامل ایران خودرو رونمایی شد، همسو با اجرای قرارداد تولید 40 هزار تاکسی و 5 هزار وانت دوگانه‌سوز خواهد بود و با بررسی‌هایی در راستای ایمنی و امکانات رفاهی از مردادماه جایگزین تاکسی سمند خواهند شد.

گفتنی است قرارداد حمایت مالی برای تولید 45 هزار دستگاه تاکسی و وانت بر اساس مصوبه شورای اقتصاد برای حمایت از تولید و تبدیل خودروها به سی‌ان جی به منظور جایگزین سوخت پاک امضا شده است.

انتهای پیام

 

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز