جاهای دیدنی بندرعباس؛ بزرگ ترین بندر ایران

بندرعباس-کاماپرس
لست سکند

بندرعباس، بندری زیبا و کهن در جنوب ایران و از قطب‌های اقتصادی کشور که به سبب موقعیت جغرافیایی و تجاری‌اش همه ساله پذیرای گردشگرانی از سراسر ایران است. این شهر دارای آثار تاریخی بکر و جذاب و سواحلی است که تماشای آنها در سفر به بندرعباس خالی از لطف نیست.

خوشبختانه امکان سفر ریلی قطار به شهر زیبای بندرعباس فراهم شده است. خرید بلیط قطار بندرعباس از مجموعه یوتراورز بهترین و راحت‌ترین روش برای سفر است. علاقمندان می‌توانند به سه روش تماس تلفنی با پشتیبانان یوتراورز(1548)، اپلیکیشن یوتراورز و همچنین با مراجعه به وبسایت این مجموعه در سریع ترین زمان بلیط قطار بندرعباس را خریداری کنند. کاماپرس در ادامه مطلب به معرفی جاذبه‌های دیدنی بندرعباس می‌پردازد.

چشمه آب گرم گنو بندرعباس

منطقه حفاظت شده و چشمه آب گرم گنو یکی از جذاب‌ترین و زیباترین دیدنی‌های بندرعباس می‌باشد که در سی کیلومتری شمال غرب بندرعباس واقع شده است.کوه گنو دومین قله بندرعباس به شمار می‌رود که در کوهپایه‌هایش چشمه‌های آب گرم زیادی سرازیر شده‌اند. آب گرم گنو خواص درمانی فراوانی دارد و برای درمان بیماری‌هایی مانند دردهای عضلانی، روماتیسم، تسریع گردش خون، بهبود بیماری‌های روحی، دردهای مفاصل و غیره بسیار مفید و موثر می‌باشد. همچنین در این منطقه زیبا می‌توانید طبیعت گردی کرده و با گونه‌های مختلف گیاهان آشنا شوید. فراموش نکنید که بعد از امتحان کردن آب گرم گنو نخلستان پانصد ساله، قله گنو، آسیاب‌های آبی و… را نیز تماشا کنید.

غار خرسین بندرعباس

غار نمکی خرسین یکی از دیدنی‌های جذاب طبیعی بندرعباس است که در کنار روستایی با همین نام واقع شده است. غار خرسین با گذشت زمان فراوان طرح‌ها و اشکال نمکی زیبایی مانند قندیل‌های گل کلم را در خود به وجود آورده است. البته نمک‌های موجود در این غار خوراکی نیستند و صرفا برای مصارف شیمیایی از آن‌ها استفاده می‌شود. رنگ‌های جالب نمک‌های موجود در غار مانند رنگین کمان می‌درخشند و زیبایی طبیعی غار را چندین برابر کرده‌اند و جالب است بدانید که از خاک به رنگ سرخ این غار، در صنعت رنگ سازی نیز استفاده می‌شود.

غار خرسین-کرمانشاه

راز آسمان پایتخت

ساحل و پارک ساحلی سورو بندرعباس

این ساحل زیبا و جذاب در یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر بندر عباس قرار دارد و در این قسمت شهر  محوطه بازی کودکان، پارک‌های ساحلی، پلاژ خانم‌ها، رستوران و کافه و غیره وجود دارد. بطور کلی این ساحل امکانات بالایی جهت رفاه گردشگران ارائه می‌دهد. همچنین در اینجا می‌توانید در آلاچیق‌ها استراحت کرده و آب‌های نیلگون، حرکت کشتی‌ها، درختان نخل، نارگیل، گیاه ختمی و… را مشاهده کنید و لذت ببرید.

معبد هندوهای بندرعباس

معبد هندوها یا پرستشگاه بت گوران یکی از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی بندرعباس می‌باشد. البته این معبد پرستش‌گاه هندوها بوده است نه گبرها. اما مردم محلی بندرعباس در زمان قدیم هندوها مقیم این شهر را به نام گبر یا گور می‌شناختند و به همین علت نیز این مکان در بین مردم محلی به پرستشگاه بت گوران شهرت یافته است. بندر عباس در گذشته همانند امروز روابط تجاری فراوانی با همسایگان ایران داشته است و کشور هندوستان یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران در آن زمان به شمار می‌رفت. این بنا نیز توسط تجار هندی در بندرعباس ساخته شده است و سبک معماری و شیوه ساخت این بنا یادآور معابد هندوها و هندوستان است. نمای ظاهری این معبد مخروطی شکل، سفید رنگ و دارای شیارها و کنگره‌های طولی می‌باشد. حتی در این معبد بی‌نظیر می‌توان جنبه‌های از معماری ایرانی را نیز مشاهده کرد.

جاذبه های گردشگری بندرعباس-کاماپرس

برکه‌های باران بندرعباس

برکه باران مجموعه پنج گانه از آب انبارهای بندرعباس است که در خیابان 22 بهمن بندرعباس قرار دارند. مردم شهربندرعباس از زمان قدیم به دلیل وقوع خشکسالی‌های سخت آب انبارهای متعددی را احداث می‌کردند که برکه باران یکی از زیباترین این آب انبارهای قدیمی می‌باشد که دردوران صفویه ساخته شده است. در این شهر به آب انبارها برکه گفته می‌شود و به دلیل اینکه آب باران در این برکه‌ها جمع آوری می‌شده است، به آن‌ها برکه باران گفته می‌شود. سه عدد از این آب انبارها در داخل محوطه موزه خلیج فارس بندرعباس قرار گرفته‌اند و یکی از آنها در کنار محوطه و دیگری در نزدیکی موزه و در سطح شهر واقع شده است.

توصیه می‌شود بازدید از دیدنی‌های جذاب بندرعباس را از دست ندهید. همین حالا بلیط قطار خود را از یوتراورز رزرو کرده و سفر خود را آغاز کنید!

انتهای پیام

مرتبط با : یوتراوز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “جاهای دیدنی بندرعباس؛ بزرگ ترین بندر ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز