تی-95؛ سوپرتانک مورد علاقه پوتین برای جنگ اوکراین

تورهای مسافرتی لحظه آخر

پس از آنکه کمونیسم روسی در دهه 1990 میلادی فرو پاشید، این کشور در بحران مالی طولانی‌مدتی قرار گرفت. به همین خاطر، ارتش روسیه به شدت متضرر شد و برنامه‌های نظامی هم کاهش یافتند یا لغو شدند. به عنوان مثال، شرکت تجهیزات جنگی اورال‌واگن‌زاود بسیاری از برنامه‌های تانک‌سازی خود را در دهه 90 میلادی و اوایل دهه 2000 میلادی متوقف کرد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از ام‌اس‌ان، پس از گذشت چند سال، شرکت روسی اورال‌واگن‌زاود تانک‌های تی-72 را تولید کرد. این شرکت روسی اخیراً اقدام به تولید تانک‌های تی-90 کرد. هر چند، انتظار می‌رفت تانک‌های پیشرفته‌تری توسط روس‌ها تولید شود.

 

هدف از تولید تی-95، خلق نسل بعدی تانک‌های میدان نبرد بود که شباهت بسیار کمی با تی-90 داشت.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

نسل تی-90 دارای یک پریسکوپ پانوراما با تصویرگر حرارتی است که فرمانده را قادر می‌سازد اهداف را اسکن و سپس هدف گیری و شلیک را به توپچی واگذار کند. هر چند ارتش روسیه هیچ‌گاه وارد فاز تولید این تانک نشد.

در عوض، تانک‌های تی-۱۴ آرماتا در سال 2015 به عنوان مدرن‌ترین تانک درون میدانی ارتش روسیه معرفی شد. می‌توان ادعا کرد که آبجکت 194 بستر آزمایشی برای تانک‌های تی-۱۴ آرماتا بود. ارتش روسیه هنوز موفق به تولید انبوه تانک‌های تی-۱۴ آرماتا نشده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز