تحریم ها به نفع بازار املاک دبی تمام شد!

لست سکند

هند برترین خریدار ملک در کشور دبی در نیمه اول سال جاری بود. بعد از آن مردم کشورهای انگلستان، ایتالیا، روسیه و فرانسه بیشترین میزان خرید ملک در دبی را داشتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ املاک، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معمولا کشورهای عربی، به خصوص امارات، در زمان تحریم‌های مالی غرب علیه کشورهای خاورمیانه سود هنگفتی به دست می‌آورند. زیرا مردم کشورهای خاورمیانه و آسیا که تجربه تحریم‌های سنگین غرب و کاهش ارزش پول ملی را دارند همواره به دنبال پناهگاه مالی برای خود هستند. به همین دلیل به سرمایه گذاری، به خصوص افزایش سرمایه ملکی، در کشورهای بی‌طرف و دوست غربی مانند امارات و منطقه دبی روی می‌آورند. در همین راستا، بازار املاک دبی در نیمه اول امسال با انباشت سرمایه روس‌ها روبرو شد و ارزش ملک‌های این کشور افزایش پیدا کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

طبق اعلام مشاور املاک بترهوم، حجم معاملات املاک مسکونی در نیمه اول سال جاری 60 درصد بیشتر شده و ارزش ملک‌های فروخته شده 85 درصد افزایش پیدا کرده است. معامله انواع ملک لوکس در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 87 درصد بیشتر شده و آپارتمان‌ها نیز 62 درصد از کل حجم معاملات تشکیل می‌دهند.

راز آسمان پایتخت

نگاهی به معاملات املاک دبی از 2020 تا زمان حاضر

بازار املاک دبی سال 2020 با رکود شدیدی مواجه شد. اما سران این کشور برای حل معضل این بخش، محدودیت‌های همه گیر را کاهش دادند و همین موضوع باعث افزایش فروش واحدهای لوکس و رشد سریع‌ امارات در حوزه مسکن شد. البته موسسه رتبه بندی اس اند پی در ماه اکتبر نسبت به این وضعیت هشدار داد. براساس گزارش این موسسه وضعیت رشد املاک و مستغلات دبی شکننده و ناهموار است. بنابراین عرضه بیش از اندازه املاک مسکونی طی بلندمدت دردسرساز خواهد شد و بر قیمت‌ها فشار وارد می‌کند.

خرید خانه در دبی برای ایرانی‌ها چقدر هزینه دارد؟

این روزها نرخ مسکن در شهرهای مختلف ایران به خصوص پایتخت، به شدت بالا رفته و با توجه به نوسانات اقتصادی شکل گرفته، برخی مردم خرید ملک و سرمایه گذاری در کشورهای همسایه مثل دبی و ترکیه را ترجیح می‌دهند. به گزارش کبنا، اگر فردی قصد خرید خانه در دبی را داشته باشد باید بین 200 هزار تا 250 هزار دلار هزینه کند. خرید آپارتمان در دبی نیز با احتساب دلار 31 هزار تومانی تقریبا 7 میلیارد و 800 میلیون تومان خرج دارد. خیلی از ایرانی‌ها با توجه به تداوم تجریم‌ها و به امید داشتن شرایط اقتصادی بهتر خرید مسکن در این کشور را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز