ایرانی ها جایگاه اول بازار ملک ترکیه را از دست دادند

داده‌های منتشر شده از مرکز آمار ترکیه نشان می‌دهد که در ماه آوریل امسال 133.58 درصد ملک به فروش رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال 2020، تقریبا 38.8 درصد جهش پیدا کرده است. براساس این آمار، بیشتر خرید ملک ماه آوریل ترکیه هم از جانب روس‌ها اتفاق افتاده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار املاک خارجی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، داده‌های مرکز آمار ترکیه بیانگر این است که معامله با مشتریان خارجی در ماه آوریل 58.1 درصد بالا رفت. این مقدار معامله خارجی در بازار املاک ترکیه رشد قابل توجهی محسوب می‌شود. تعداد فروش ملک ترکیه به روس‌ها در ماه مارس بسیار محدود بود و به 547 مورد می‌رسید. اما تعداد فروش مسکن ترک‌ها در ماه آوریل رشد قابل توجهی داشت و براساس اطلاعات موجود فقط هزار و 152 مورد ملک به روس‌ها فروخته شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

آمار و ارقام از فروش ملک در ترکیه بیانگر این است که تا قبل از آوریل، ایرانی‌ها بیشترین خرید ملک ترکیه را داشتند. اما در ماه آوریل این جریان برعکس شد و روس‌ها در راس خریداران خارجی املاک ترکیه قرار گرفتند. بعد از روسیه و ترکیه، مردم عراق بیشترین خریداران خارجی املاک ترکیه هستند.

قوانین خرید ملک ترکیه

براساس قوانین دولت ترکیه، افراد با خرید مسکن امکان دریافت اقامت موقت یا دائم را در این کشور دارند. طبق آخرین اطلاعات و رده بندی صورت گرفته، پاسپورت ترکیه در رده سی و نهم جهان را داشته و با آن امکان مسافرت به 71 کشور دنیا بدون ویزا وجود دارد. هزینه خرید خانه در ترکیه بیشتر از 700 میلیون تومان است و بسته به منطقه و محله انتخابی، قیمت مسکن این کشور فرق می‌کند. در صورتی که فردی ملکی با قیمت 400 هزار دلار خریداری کند به وی شهروندی ترکیه تعلق خواهد گرفت. این شهروندی به همسر و فرزندان زیر 18سال هم تعلق می‌گیرد.

رنت کنیم

معمولا افراد برای خرید ملک باید حداقل از چند ساختمان مختلف بازدید کنند؛ بعد از خرید ملک نیز، مراجعه به ادارات مختلف و انجام کارهای بانکی و اداری می‌تواند بسیار خسته کننده باشد. به خصوص اگر فرد در کشور دیگری مانند ترکیه باشد و خودروی شخصی نداشته باشد. اینجاست که اجاره ماشین ترکیه از یک شرکت معتبر مانند رنت کنیم ، می‌تواند قدری از سختی‌های این کار کم کند.

اجاره ماشین ترکیه برای ایرانی‌هایی که قصد خرید ملک در این کشور دارند، اقدامی عاقلانه است و افراد نه تنها با استقلال و امنیت بیشتری اسناد و مدارک خود را جابجا می‌کنند، بلکه برای رفت و آمدهایشان مدام معطل تاکسی و آژانس نمی‌مانند.

انتهای پیام

مرتبط با : رنت کنیم
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز