شرط اقامت ترکیه از طریق خرید ملک به 400 هزار دلار افزایش یافت

لست سکند

رجب طیب اردوغان روز گذشته با اتخاذ تصمیمی از قبل اعلام نشده، شرایط پذیرش شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک را سخت‌تر کرد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از خبرگزاری آناتولی، اتباع خارجی برای دریافت شهروندی کشور ترکیه باید ملکی به ارزش حداقل 400 هزار دلار را خرید کنند. این در حالی است که تا پیش از این متقاضیان می‌توانستند با خرید ملکی به ارزش حداقل 250 هزار دلار پاسپورت ترکیه را دریافت کنند.

در این زمینه بیشتر بخانید: 

طبق این گزارش، بند «ب»پاراگراف ماده بیست شرایط اخذ شهروندی استثناي ینیز به همین موجب تغییر پیداکرده و پس از انتشار در روزنامه رسمی ترکیه اجرایی خواهدشد.

متقاضیان دریافت پاسپورت و شهروندی ترکیه نمی‌توانند ملک خود را تا سه سال بفروشند یا به سایرین منتقل کنند.

راز آسمان پایتخت

ایرانی‌ها در صدر فهرست سرمایه‌گذاران ترکیه

به نقل از رسانه‌های ترکیه، ایرانی‌ها در دو سال گذشته ۱۶۶۱ شرکت در ترکیه ثبت کرده‌اند. آنها بیش از ۱۶ هزار خانه نیز در این کشور خریداری کرده‌اند. طبق این آمار، ایرانی‌ها درجایگاهاول سرمایه‌گذاران خارجی درترکیه ایستادند.

ایرانی‌ها در این دو سال، برای ثبت شرکت، بیش از ۴۵۷ میلیون لیر،معادل ۳۱ میلیون دلار سرمایه به ترکیه وارد کرده‌اند. تا قبل از سال 2020، شهروندان عراق، سوریه و روسیه در صدر خریداران ملک بودند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، خارجی‌ها در دومین ماه سال 2020، چهار هزارو 591 ملک در ترکیه خریداری کرده‌اند. این میزان نسبت به ماه مشابه سال قبل، 54.9 درصد رشد داشته است.

اتباع ایرانی‌ دراین ماه 711 واحدمسکونی درترکیه خریداری کرده‌اند. عراقی‌ها با خرید 633 واحدوروس‌هابا خرید 509 واحد در رده‌های بعدی خریداران خارجی ملک در ماه فوریه قرار گرفتند.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز