خبر بد و شوکه‌کننده برای ایرانی‌هایی که قصد مهاجرت به ترکیه داشتند

تورهای مسافرتی لحظه آخر

متقاضیان دریافت پاسپورت ترکیه تا پیش از این باید ملکی به ارزش 250 هزار دلار خریداری می‌کردند. وزارت کشور ترکیه امروز با اعلام رقم جدید، بسیاری از اتباع خارجی که قصد مهاجرت یا سرمایه‌گذاری در این کشور را داشتند، شوکه کرد.

به گزارش کاماپرس، وزارت کشور ترکیه ساعاتی پیش اعلام کرد، حداقل میزان سرمایه‌گذاری در حوزه املاک برای دریافت پاسپورت این کشور از 250 هزار دلار به 400 هزار دلار افزایش یافته است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

ایرانی‌ها رکورددار سرمایه‌گذاری در ترکیه

به نقل از رسانه‌های ترکیه، ایرانی‌ها در دو سال گذشته ۱۶۶۱ شرکت در ترکیه ثبت کرده‌اند. آنها بیش از ۱۶ هزار خانه نیز در این کشور خریداری کرده‌اند. طبق این آمار، ایرانی‌ها در جایگاه اول سرمایه‌گذاران خارجی در ترکیه ایستادند.

ایرانی‌ها در این دو سال، برای ثبت شرکت، بیش از ۴۵۷ میلیون لیر، معادل ۳۱ میلیون دلار سرمایه به ترکیه وارد کرده‌اند. تا قبل از سال 2020، شهروندان عراق، سوریه و روسیه در صدر خریداران ملک بودند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، خارجی‌ها در دومین ماه سال 2020، چهار هزار و 591 ملک در ترکیه خریداری کرده‌اند. این میزان نسبت به ماه مشابه سال قبل، 54.9 درصد رشد داشته است.

راز آسمان پایتخت

اتباع ایرانی‌ در این ماه 711 واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده‌اند. عراقی‌ها با خرید 633 واحد و روس‌ها با خرید 509 واحد در رده‌های بعدی خریداران خارجی ملک در ماه فوریه قرار گرفتند.

تبلیغ مهاجرت به ترکیه در نیسان آبی

مهاجرت ایرانی‌ها به ترکیه چنان شدید است که حاشیه سود سرشاری برای شرکت‌های واسطه ایجاد کرده است. سریال نیسان آبی که در ماه‌های اخیر در شبکه نمایش خانگی پخش شد، در قسمت‌های پایانی به طور مستقیم و غیرمستقیم بارها به تبلیغ یک شرکت فروش ملک در ترکیه پرداخت.

این شرکت ایرانی‌ها را تشویق می‌کند تا در پروژه‌های مسکونی ترکیه سرمایه‌گذاری کرده و پاسپورت این کشور را دریافت کنند.

 

این خبر در حال تکمیل شدن است…

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “خبر بد و شوکه‌کننده برای ایرانی‌هایی که قصد مهاجرت به ترکیه داشتند

  1. یاسین گفته:

    به نظرم بازم ارزش داره چون هیچ کشوری که در رده ترکیه باشه با 400 هزار دلار اقامت نمیده. شما الان برو تو سایت روتس کپیتال که سایت خرید خانه در استانبول ببین چه خونه هایی با چه قیمت های مناسبی میتونی ببینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز