تجهیزات آشپزخانه صنعتی چیست؟

تجهیزات آشپزخانه صنعتی-کاماپرس

سالها پیش در ایران تجهیزات آشپزخانه صنعتی در ابتدا به صورت کاملا سنتی و پیش پا افتاده به بازار عرضه می‌شد؛ اما در ۲۰ سال اخیر ساختاری بسیار مدرن به خود گرفته است.

به گزارش کاماپرس به نقل از البرز تجهیز، در ایران سال هاست که خیلی از شرکت ها در حوزه فروش تجهیزات آشپزخانه های صنعتی فعالیت می‌کنند، به صورتی که خیلی از شرکت‌های بزرگ در ایران هستند که تجهیزات آشپزخانه های صنعتی که تولید می‌کنند. دقیقاً مطابق استاندارد شرکت‌های اروپایی این کار را انجام می‌دهند و این جای شکر بسیار دارد که امروزه تولیدکنندگان تجهیزات آشپزخانه های صنعتی به جایی رسیده‌اند که با ساختاری بسیار عالی فوق‌العاده و استاندارد این دستگاه‌های عالی در حوزه لوازم آشپزخانه صنعتی را تولید می‌کنند و خیلی از این شرکت‌ها هستند که به کشورهای حاشیه خلیج فارس این تجهیزات را صادر می‌کنند. در ابتدا تجهیزات آشپزخانه های صنعتی در ایران در حد و اندازه اجاق گاز صنعتی ، میز کار استیل ، سینک استیل و یخچال‌های بسیار ابتدایی خلاصه می‌شد اما امروزه خیلی از شرکت‌های تولید کننده لوازم آشپزخانه های صنعتی هستند که دستگاه‌های بسیار مدرن و عالی در حوزه این صنعت فوق‌العاده پویا می‌کنند، همچون دستگاه‌های پخت ترکیبی، انواع فرهای پیتزا و فر های پخت شیرینی و تمامی این لوازمی که در زمینه تجهیزات آشپزخانه صنعتی تولید می‌شود با استاندارد بسیار عالی و ظاهری چشمگیر به بازار عرضه می‌شود.

تولید کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی -کاماپرس

از دلایلی که باعث به وجود آمدن این اتفاق شد تحریم‌هایی بود که علیه کشور عزیزمان ایران اعمال شد. قبل از اینکه تحریم اتفاق بیفتد نیاز به این ماشین‌آلات مدرن در بازار ایجاد شده بود، یعنی خیلی از رستوران‌ها دیگر نیازمند استفاده از ماشین‌های ظرفشویی صنعتی شده بودند، نیازمند استفاده از دستگاه‌های پخت ترکیبی شده بودند و زمانی که تحریم اتفاق افتاد و خیلی از این دستگاه‌ها در ایران وارد نشد در این شرایط تولید کننده‌ها به فکر افتادند تا این ماشین‌آلات را مطابق استانداردهای شرکت‌های اروپایی تولید کنند و به مصرف‌کنندگان داخلی عرضه کنند، البته این تولیدکنندگان پا فراتر از این اندیشه گذاشتند و شرایطی ایجاد شد که این ماشین‌آلات را به کشورهای دیگر صادر کنند و این جای شکر بسیار دارد که ذهن پویای ایرانی شرایطی ایجاد کرده که امروزه جدیدترین و مدرن‌ترین ماشین‌آلات در حوزه لوازم آشپزخانه های صنعتی را تولید می‌کنند و به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌کنند.

زیر شاخه‌های اصلی تجهیزات آشپزخانه صنعتی

  1. تجهیزات فست فود
  2. تجهیزات رستوران
  3. تجهیزات کافی شاپ
  4. تجهیزات کیترینگ

تجهیزات فست فود

شامل تمامی تجهیزاتی می‌شود که در حوزه راه‌اندازی فست فود از آن استفاده می‌کنند. مانند انواع فرهای پیتزا، سرخ‌کن‌های صنعتی و خیلی از تجهیزات دیگر که به صورت تخصصی در حوزه تجهیزات فست فود از آن استفاده می‌شود همچون دستگاه دونر کباب و دستگاه فلافلی. البته خود تجهیزات فست فود که خیلی از زیر شاخه‌ها تقسیم می‌شود که در قسمت زیر به آنها اشاره خواهیم کرد .

راز آسمان پایتخت

زیر شاخه‌های تجهیزات فست فود

  1. تجهیزات پخت مرغ سوخاری
  2. تجهیزات پخت برگر
  3. تجهیزات پخت پیتزا
  4. تجهیزات ساندویچی
  5. تجهیزات دونر کبابی
  6. تجهیزات فلافلی

لوازم فست فود از پرطرفدارترین زیر شاخه‌های تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی به حساب می‌آید؛ زیرا امروزه یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها راه‌اندازی فست فود می‌باشد و فست فود غذایی است که خیلی از مشتریان از آن استقبال می‌کنند و به همین دلیل زمانی که شما در زمینه راه‌اندازی فست فود سرمایه‌گذاری می‌کنید طبیعتاً ریسک بسیار پایینی را می‌پذیرید، شما فست فودی راه‌اندازی می‌کنید که مطمئن هستید مشتریان بسیار زیادی را می‌توانید جذب کنید، البته اتفاق بسیار عالی که اتفاق افتاده است این است که مشتریان که فست فود راه‌اندازی می‌کنند به صورت تخصصی در یکی از زیرشاخه‌های فان فعالیت می‌کنند و این یک نقطه بسیار قوتی است که سبب می‌شود محصولی باکیفیت‌تر و عالی‌تر به مشتریان خود ارائه دهند.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی -کاماپرس
تجهیزات رستوران

تجهیزات رستوران از زیرشاخه‌های تجهیزات آشپزخانه های صنعتی به حساب می‌آید؛ البته تجهیزات رستوران به چند دسته‌بندی تقسیم می‌شود که رستوران ایتالیایی و رستوران ایرانی از مهمترین زیرشاخه‌های تجهیزات رستوران به حساب می‌آیند. روی‌هم‌رفته عزیزانی که تجهیزات رستوران را خریداری می‌کنند این موضوع را کاملاً با آن اشراف دارند که تولیدکنندگان امروز بسیاری از دستگاه ها و ماشین آلات مدرن را در حوزه راه‌اندازی رستوران به بازار عرضه کردند.

زیر شاخه های تجهیزات رستوران

  1. تجهیزات رستوران ایرانی
  2. تجهیزات رستوران فرنگی
  3. تجهیزات رستوران دریایی
  4. تجهیزات رستوران ملل

لوازم رستوران قبل از این به این شکل نبود، این تجهیزات به صورتی کاملا پیش پا افتاده و معمولی تولید می‌شد روی هم رفته رستوران امروزه از دیگر زیر شاخه‌های پرطرفدار تجهیزات آشپزخانه صنعتی به حساب می‌آید. شما به زیبایی می‌توانید با حداقل سرمایه یک رستوران ایتالیایی راه‌اندازی بکنید و یا حتی می‌توانید رستوران دریایی و یا رستوران بین‌المللی راه‌‌اندازی کنید و تمامی غذاها را در منوی خود جای بدهید. امروزه دستگاه‌های بسیار مدرنی در حوزه تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی شده است که به راحتی شما می‌توانید انواع غذاهای ملل را با آن طبخ کنید، همچون دستگاه پخت ترکیبی یکی از آن دستگاه‌هایی که حقیقتاً در بسیاری از رستوران‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید و انواع منوها و غذاهای فوق‌العاده را با کیفیت و استاندارد بین‌المللی تولید کرده و در اختیار مشتریان خود خود قرار دهید.تجهیزات کافی شاپ

تجهیزات آشپزخانه صنعتی -کاماپرس

امروز شرایط ایجاد شده که خیلی از مشتریان تمایل بسیار زیادی به مصرف قهوه پیدا کرده‌اند. قبل‌تر از این شرایط به این شکل نبود مردم کمتر از نوشیدنی قهوه به این شکل استقبال می‌کردند، تا این حد که حتی قرارهای کاری را در کافه‌ها تنظیم بکنند؛ این تمایل مردم به حضور در کافی شاپ‌ها شرایطی را ایجاد کرده که امروزه کافه‌های بسیار زیادی در سطح شهرها راه اندازی شده است، در گذشته بیشتر کافه‌ها در شهر تهران قرار داشت اما امروزه در دور افتاده‌ترین مناطق ایران می‌بینیم که کافی شاپ‌های بسیار عالی و فوق‌العاده راه‌اندازی می‌شود و مدرن‌ترین تجهیزات را در راه‌اندازی کافی خود استفاده می‌کنند و دلیل آن این است که در هر کجای ایران امروزه مردم به سمت و سوی مصرف قهوه کشیده شده‌اند، امروزه شرایطی ایجاد شده که مردم تمایل بیشتری به این دارند که صبحانه خود را در یک کافه فوق‌العاده نوش جان کنند و بعد از آن با میل کردن یک قهوه روز خود را آغاز کنند.

بعضی از تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی کافی شاپ

  1. دستگاه قهوه ساز صنعتی
  2. دستگاه آسیاب قهوه
  3. مخلوط کن صنعتی
  4. یخ ساز صنعتی
  5. دستگاه وافل ساز صنعتی
  6. دستگاه ساندویچ میکر
  7. یخچال های کافی شاپی

استقبال مردم از کافی شاپ این شرایط بسیار عالی و فوق‌العاده را ایجاد کرده که بسیاری از کافه‌ها از مدرن ترین و عالی ترین تجهیزات استفاده بکنند و این شرایط را برای مشتریان ایجاد کنند که بتوانند از نوش جان کردن یک فنجان قهوه لذت ببرند، امروزه حقیقتاً می‌توانیم به جرأت بگوییم که یکی از پرطرفدارترین زیرشاخه تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی، تجهیزات کافی شاپ می‌باشد که امروزه خیلی از مشتریان در نظر دارند که با راه‌اندازی یک کافه کوچک یک کسب‌وکاری را برای خود راه بیندازند و از حضور در آن لذت ببرند و این را بدانید که یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند راه‌اندازی یک کافه کوچک برای شما باشد.

تجهیزات کیترینگ

تجهیزات کیترینگ از دیگر زیرشاخه‌های آشپزخانه‌های صنعتی است که شامل تجهیزات آشپزخانه بیمارستان‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی و هتل‌ها می‌باشد، این تجهیزات شامل دیگ‌های دوجداره، دستگاه‌های کباب پز بزرگ ریلی و ماشین‌های ظرف‌شویی صنعتی بسیار بزرگ و حتی دستگاه‌های پخت ترکیبی غول آسا که با ساختاری بسیار مدرن و عالی می‌تواند در یک آشپزخانه صنعتی چیدمان شود و روزانه تعداد بسیار زیادی غذا پخت بکند و امروزه این آشپزخانه‌های صنعتی به گونه‌ای عمل می‌کنند که مصرف انرژی را به حداقل رسانده و با سرعت عمل بسیار بالای ماشین‌آلات جدید بتواند خروجی فوق‌العاده‌ای را دریافت کنند، تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی با بخش کیترینگ واقعاً یکی از نیازهای اساسی امروز تلقی می‌شود شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند. حقیقتاً توانایی بسیار عالی در پاسخگویی به مشتریان خود دارند و این را در نظر بگیرید که شما برای راه‌اندازی یک کیترینگ حرفه‌ای حقیقتاً باید با یک شرکت معتبر و عالی ارتباط برقرار کنید تا مشاوران حرفه‌ای این شرکت‌ها بتوانند با یک مشاوره عالی تمام این ساختار را برای شما شرح دهند تا بتوانید نتیجه عالی در جهت راه‌اندازی آشپزخانه صنعتی خود دریافت کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : البرز تجهیز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز