تجربه سفری جذاب و به یاد ماندنی با رزرو تور استانبول

ایوار-کاماپرس
لست سکند

استانبول با موقعیت منحصر به فرد خود که در آن شرق با غرب تلاقی می‌کند، فرهنگ‌ها با هم ترکیب می‌شوند و مناره‌های معروف بر آسمان مسلط می‌شوند،  یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان شناخته می‌شود. استانبول شهری مسحورکننده است که در دو سوی اروپایی و آسیایی تنگه بسفر گسترده شده است. این شهر توسط یونانی‌ها تاسیس شد و بعدها در سراسر امپراتوری عثمانی شکوفا شد.

استانبول در درجه اول از منطقه سلطان نشین امروزی برخاست و شروع به پیشرفت و شکوفایی کرد. استانبول، بزرگ‌ترین شهر ترکیه که از طریق تنگه بسفر از اروپا و آسیا عبور می‌کند، با الگوبرداری از چندین فرهنگ در طول سال‌های متمادی و با ترکیبی جذاب از طرح‌های معماری، به عنوان یادآور گذشته تاریخی ترکیه عمل می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کاماپرس در ادامه مطلب به معرفی بیشتر این شهر شگفت انگیز می‌پردازد؛

مناطق گردشگری جذاب استانبول کجاست؟

از نظر جغرافیایی، استانبول به سه بخش تقسیم می‌شود؛ به طوری که علاوه بر بخش‌های اروپایی و آسیایی آن، شاخ طلایی این شهر را به غرب متصل می‌کند و شبه جزیره‌ای را تشکیل می‌دهد که در آن قدیمی‌ترین منطقه استانبول را خواهید دید. بسیاری از مشهورترین مکان‌های استانبول در این منطقه متمرکز شده اند، از جمله مسجد آبی با شش مناره معروف آن، کاخ سلطنتی هاجیا و گنبد عظیم آن.

راز آسمان پایتخت

در آن سوی شاخ طلایی شهر قدیمی، منطقه گالاتا قرار دارد، منطقه‌ای پر جنب و جوش که در آن می‌توان از بهترین زندگی شبانه استانبولی‌ها لذت برد. همچنین خیابان عابر پیاده برجسته شهر، خیابان استقلال، با ترامواهای قرمز رنگ و جذابش، هر گردشگری را به وجد می‌آورد. نشانه‌های بزرگ تنها برای سلطان محمد باقی نمانده اند، با وجود مساجد، برج‌ها و دیواره‌ای قدیمی شهر که هزارتوی خیابان‌ها را در هنگام رسیدن به شمال شهر پر می‌کنند.

استانبول-کاماپرس

با نادیده گرفتن مساجد باعظمت، کاخ‌های باشکوه و دیواره‌های سنگی با ابهت، موارد متعدد دیگری نیز وجود دارند که باید به هر سفری به استانبول اضافه شوند. از غرق شدن در یکی از حمام‌های شهر و گشت و گذار در کنار بوسفر گرفته تا تجربه کردن غذاهای لذیذ ترکی و گشت و گذار در مغازه‌های رنگارنگ بازار بزرگ. استانبول شهری است که هرگز از ارائه لحظات جادویی دست نمی‌کشد.

در تور استانبول می‌توان از موزه‌ها، کاخ‌ها، کلیساها، مسجد آبی بازدید کرد و مناظر دیدنی شهر را از برج گالاتا را دید و یا شلوغی بازار بزرگ را تجربه کرد و نمونه‌ای از غذاها و قهوه‌های خوش مزه ترکی را امتحان کرد. همچنین می‌توانید یک سفر تفریحی زیبا در امتداد بوسفروس داشته باشید و کاخ های دولماباه و توپکاپی را کشف کنید.

جدا از انبوه مناره‌ها، مسجد آبی و کاخ توپکاپی در برنامه سفر شما و همچنین بازدید از بازار بزرگ معروف می‌توانید گشت و گذار خود را با قایق بادبانی موتوری با عبور از کناره‌های بسفر کامل کنید.

تور استانبول-کاماپرس

بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانی است؟

در حالی که استانبول می‌تواند یک مقصد جذاب گردشگری در تمام طول سال باشد، فصل تابستان ، بهار و پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از استانبول به شمار می‌رود. آوریل در استانبول شاهد آغاز شرایط آب و هوایی گرم‌تر و ساعات آفتابی بیشتر است و دما به تدریج در ماه‌های مه و ژوئن افزایش می‌یابد. در ماه‌های ژوئیه و اوت، دما می‌تواند بسیار بالا و ناراحت کننده باشد. بطور کلی می‌توان گفت در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، آب و هوا جذاب‌تر و بهتر می‌شود.

تور استانبول را همراه با آژانس گردشگری ایوار تجربه کنید

مجموعه معتبر ایوار با سال‌ها تجربه در زمینه گردشگری و برگزاری تور، مقدمات یک سفر عالی و دلنشین را برای شما در تور استانبول فراهم کرده است. علاقمندان به رزرو تور استانبول می‌توانند به وبسایت این مجموعه مراجعه نمایند.

شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اسراپرواز یا ایوار از سال 1381 و با هدف اجرای تورهای فرهنگی به اروپا شروع به فعالیت کرد و درحال حاضر به ارائه انواع تورها از جمله تورهای تک و ترکیبی به چک می‌پردازد.

انتهای پیام

مرتبط با : ایوار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز