بیت کوین بخریم یا دوج کوین ؟

لست سکند

سرمایه گذاران و صاحبان نقدینگی های کوچک و بزرگ بعد از سرخوردگی از بورس و افزایش تلاطم ها در بازار دلار و سکه به سوی رمز ارزها متمایل شده اند و در حال حاضر در ایران بیت کوین و دوج کوین بیشترین طرفدار را دارند.

به گزارش کاماپرس، برای خرید و سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نکات و جزئیات مهمی وجود دارد که پیش از این در مطالب و گزارش هایی به آنها پرداخته ایم اما سخن تازه در این بازار، رشد کردن ارز دیگری به نام دوج کوین و رقابت آن با بیت کوین است.

سرمایه گذاران ایرانی باید بدانند نوسان های قیمت دوج کوین هم مثل بیت کوین به شدت به توئیت ها و اظهارنظرهای ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و دومین مرد ثروتمند جهان وابسته است و برای در دست گرفتن نبض این ارز دیجیتال باید در مورد نقطه نظرهای ایلان ماسک و اظهارات او حساس باشند.

برای این دسته از سرمایه گذاران بد نیست بدانند چند روز پیش ماسک در یک توییت اعلام کرد شرکت تسلا به‌دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی از فروش محصولات خود در مقابل دریافت بیت‌کوین اجتناب می‌کند و به‌طور ویژه درباره رشد سریع استفاده از سوخت‌های فسیلی نظیر زغال‌سنگ برای استخراج و تراکنش‌های بیت‌کوین نگرانی وجود دارد. ماسک یک نظرسنجی انجام داد و پرسید که آیا تسلا باید دوج‌کوین را به‌عنوان ابزار پرداخت بپذیرد یا نه.

دوج کوین خسارت کمتری به محیط زیست می زند

راز آسمان پایتخت

این مطلب را متیو اسپارکس در نیوساینتیست نوشته و ترجمه آن را دنیای اقتصاد آن را منتشر کرده است. در بخش دیگری از این مطلب می خوانیم؛ مصرف برق هر تراکنش دوج‌کوین کمتر از بیت‌کوین است زیرا محاسباتی که برای استخراج دوج‌کوین انجام می‌شود کمتر پیچیده هستند. هر پرداخت با بیت‌کوین ۷۰۷کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند درحالی‌که رقم مربوط به دوج‌کوین ۱۲/ ۰ کیلووات است.

به این ترتیب قبول دوج‌کوین از سوی تسلا از اثرات زیست‌محیطی این شرکت می‌کاهد. دیگر ارزهای دیجیتالی نیز وجود دارند که در قبال تراکنش‌ها رویکردهای متفاوت دارند. انتخاب نهایی تسلا هرچه باشد این یک واقعیت است که توییت‌های ماسک بر بازار ارزهای دیجیتال اثرات بزرگی دارد. موضع‌گیری او علیه بیت‌کوین سبب کاهش ۱۵ درصدی قیمت آن شد. اما قیمت‌ها بار دیگر درراه رشد است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز