بهترین کتاب در حوزه بازاریابی و فروش کدام است؟

امروزه، به فروش و بازاریابی به عنوان یک علم نگریسته شده و برای موفق ماندن در این عرصه باید بر روی خودمان سرمایه‌گذاری کنیم. در واقع، موفقیت در کسب و کار به معنی یادگیری اصول فروش و بازاریابی است و هر کسی که علم خود را به روز نگه ندارد، بدون شک با مشکلات متعددی روبرو می‌شود. اما سوال بسیاری از افراد این است که چگونه می‌توان این علم را فرا گرفت و مدام آن را به روز کرد؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پکیج‌ها و دوره‌های مختلفی در زمینه آموزش اصول فروش و بازاریابی عرضه می‌شود. اما صرف هزینه‌های گزاف و سپری کردن دوره‌های طولانی همیشه به معنی موفقیت نیست! بهترین و ساده‌ترین روش برای یادگیری چنین تکنیک‌هایی، مطالعه مینی کتاب بازاریابی و فروش آکادمی نقطه شروع است. این مقاله به صورت مفید و مختصر، تمام نکات طلایی این عرصه را به مخاطبان توضیح داده و با ارائه مثال‌های مختلف، فهم مطالب را بسیار آسان می‌کند. دسترسی به مینی کتاب فروش و بازاریابی کاملاً رایگان بوده و برای استفاده تمامی فعالان حوزه کسب و کار مناسب است. در ادامه، با مهم‌ترین و جذاب‌ترین نکات فروش و بازاریابی در این کتاب آشنا خواهیم شد.

برندینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

یکی از کلیدی‌ترین اصطلاحات علم فروش و بازاریابی، برندینگ است. برندینگ، بخش مهمی از استراتژی بازاریابی را تشکیل می‌دهد و برندی که به خوبی در ذهن مخاطب نهادینه شده، اعتماد مشتری را به راحتی جلب می‌کند. به طور خلاصه می‌توان گفت که برندینگ، فرآیند تحقیق، توسعه و به کارگیری یک ویژگی‌های مشخص یا مجموعه‌ای از ویژگی‌ها برای سازمان است. برندینگ از چهار بخش اصلی یعنی شخصیت برند، استراتژی برند، برندبوک بصری و برندبوک کلامی تشکیل شده است. تدوین و اجرای استراتژی برندینگ قوی نیازمند این است که اصول ساده فروش و بازاریابی را به صورت دائمی و بدون وقفه ادامه به کار گرفته شود.

راز آسمان پایتخت

در ادامه، بخش‌های اصلی برندینگ به طور خلاصه شرح داده می‌شود؛

شخصیت برند

ساخت شخصیت برند دقیقاً مانند شخصیت و منش انسانی است. تمام افراد دوست دارند تا با ویژگی‌های شخصیتی خود، مورد تایید اطرافیان قرار بگیرند و دیگران به آنها افتخار کنند. بنابراین، برای تعیین و ساخت شخصیت برند، باید ویژگی‌ها و نکات مطلوب را فرا گرفت. به گفته خانم جنیفر آکر، این ویژگی‌ها شباهت بسیار زیادی با ویژگی‌های انسانی داشته و شامل مواردی چون هیجان، صداقت، شایستگی، دلربایی و زمختی می‌شود. نکته مهم این است که شخصیت برند بر اساس سلیقه شخصی تعیین نمی‎شود؛ بلکه نوع کالا، خدمات و مشتریان این ویژگی‌ها را تعیین می‌کنند.

استراتژی برند

برای ایجاد همدلی بین مخاطب و شخصیت برند باید استراتژی مشخصی را در پیش گرفت. معرفی این ویژگی‌ها هیچ اهمیتی برای مخاطب ندارد و صرفاً رفتار برند در بازار است که احساسات مخاطبان را تحریک می‌کند. این رفتارها در سه گروه قرار می‌گیرند: رفتار شما با بازار، رفتار شما با همکاران، رفتار شما با مشتریان. این سه عنصر، تصور و احساسات مخاطب درباره شخصیت برند را تشکیل خواهد داد.

برندبوک بصری

برندبوک بصری وظیفه دارد تا الگوهایی کاملاً متناسب با شخصیت برند و انتظارات مشتری از یک برند را ترسیم کند. کتاب فروش و بازاریابی نقطه شروع در اینجا مثال جالبی به مخاطبان ارائه می‌کند: فرض کنید فردی قصد خرید یک خودروی کلاسیک چند میلیاردی دارد. زمانی که او وارد نمایشگاه ماشین می‌شود، با دیوارهایی پر از تصاویر کودکانه و یک فروشنده کم سن و سال مواجه می‌شود که شلوار جین و تیشرت به تن کرده است. بدون شک، این مسئله با انتظارات فرد مغایرت داشته و احتمالاً تصمیم می‌گیرد تا از این نمایشگاه خرید نکند.

برندبوک کلامی

شنوایی از میان سایر حواس انسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و بسیاری از افراد، به خصوص بانوان، بر اساس این حس تصمیم‌گیری می‌کنند. برندبوک کلامی وظیفه دارد تا استراتژی دقیقی را بر اساس شعارها و مکالمات با مشتریان تدوین کند؛ به گونه‌ای که آنها احساسی را تجربه کنند که از برند و شخصیت برند انتظار دارند.

علاقمندان به مطالعه این کتاب ارزشمند می‌توانند به وبسایت آکادمی نقطه شروع مراجعه نمایند. در این آکادمی، تمامی افراد می‌توانند دوره‌های بسیار کاربردی را ببینند و به آسانی وارد بازار کار شوند یا کسب و کار خودشان را شروع کنند. آکادمی نقطه شروع تلاش می‌کند تا آموزش را به بازار کار پیوند زده و افراد متخصص هر حوزه را تربیت کند.

انتهای پیام

مرتبط با : نقطه شروع
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز