بهترین آژانس برای رزرو تور استانبول کدام است؟

لست سکند

استانبول شهری میان دو قاره آسیا و اروپا است که جاذبه‌های تاریخی و گردشگری منحصربه‌فرد مانند مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و همچنین سواحل خیره‌کننده و غذاهای لذیذ و خوش‌طعم آن، سالیانه گردشگران را زیادی به این نقطه آسیایی و اروپایی می‌کشاند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، استانبول به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای ترکیه، سومین شهر توریستی جهان بوده و با برخورداری از فرهنگ و تاریخی غنی، سفری جذاب و هیجان‌انگیز به قلب تاریخ را برای شما به ارمغان می‌آورد. این شهر به‌واسطه مسافت کوتاه و قیمت‌های مناسب و به‌صرفه، یکی از مقاصد محبوب ایرانی‌ها محسوب می‌شود. از این رو مطالعه راهنمای سفر به استانبول و همچنین پیدا کردن بهترین آژانس برای تور استانبول قبل از سفر، بسیار اهمیت دارد. کاماپرس در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکات برای سفر به این شهر و معرفی بهترین آژانس برای تور استانبول می‌پردازد.

چرا سفر به استانبول؟

استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه است که در شمال غربی منطقه مرمر واقع شده و به‌عنوان یکی از شهرهای زنده و پرجنب و جوش این کشور، جذابیت‌های بسیاری دارد. سالیانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی، استفاده از امکانات رفاهی و گردشگری، خرید از مراکز خرید و مدرن و متنوع و تجربه غذاهای خوشمزه و هیجان‌انگیز در کافه‌ها و رستوران‌های این شهر، به استانبول سفر می‌کنند. 

راز آسمان پایتخت

نکاتی که باید قبل از سفر به استانبول بدانیم

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است که سفر به آن نیازی به تهیه ویزا ندارد. دین رسمی و زبان رسمی این کشور به‌ترتیب اسلام و ترکی استانبولی بوده و واحد پول آن، لیر ترکیه است. پیش از سفر به استانبول و رزرو تور استانبول ، بهتر است اطلاعاتی درباره این شهر و شرایط سفر به آن داشته باشیم. برخی از این نکات در ادامه بررسی شده است؛

جاذبه‌های دیدنی استانبول

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، پیش از سفر با توجه به تعداد روزهایی که قرار است در استانبول اقامت داشته باشید، مکان‌ها و مراکز موردنظر خود برای بازدید را مشخص کنید تا پس از رسیدن به مقصد، سردرگم نشوید. از جمله مراکز گردشگری استانبول می‌توان به مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، میدان تقسیم، برج گالاتا، آب‌انبار باسیلیکا و بازار بزرگ استانبول اشاره کرد. مراکز خرید بزرگ و معروف این شهر نیز شامل استانبول مال، مرکز خرید جواهیر استانبول، ایستینیه پارک، آکمرکز و مرکز زورلو است.

آب و هوای استانبول و بهترین زمان سفر به این شهر

استانبول به‌واسطه موقعیت جغرافیایی، در فصول مختلف سال، از آب و هوای متغیری برخوردار است. دمای گرم‌ترین ماه سال در ترکیه به 24 درجه و این مقدار در سردترین ماه سال به به 6 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. 

اگر می‌خواهید از منظره خیره‌کننده پل بسفر در آب و هوایی بسیار معتدل و دلنشین دیدن کنید، بهترین زمان برای سفر به این شهر، فصل بهار است. این شهر در فصل بهار، میزبان جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعدد موسیقی، فیلم و گل لاله است. با وجود این بهترین زمان برای سفر به استانبول از نظر هزینه و قیمت، اواخر فصل زمستان و قبل از بهار است.

چطور به استانبول سفر کنیم؟

سفر به استانبول به دو طریق زمینی و هوایی امکان‌پذیر است. برای سفر زمینی به استانبول می‌توانید از وسایل حمل و نقلی چون قطار، اتوبوس و حتی ماشین شخصی خود استفاده کنید. برای این سفر ابتدا باید با داشتن گواهینامه بین‌المللی، بیمه آکسا و پلاک ترانزیت، به‌وسیله ماشین یا اتوبوس از مرز بازرگان و رازی عبور کرده و از آن‌جا به‌وسیله ون یا اتوبوس‌های ترک به استانبول بروید. برای سفر زمینی به استانبول با قطار نیز، باید از تهران به وان رفته و از آن‌جا به آنکارا و سپس به استانبول بروید.

سفر هوایی به استانبول، بسیار راحت بوده و از ایران به فرودگاه جدید استانبول، پرواز مستقیم وجود دارد. فرودگاه جدید استانبول تنها 40 کیلومتر با مرکز شهر فاصله داشته و شما می‌توانید با اتوبوس، تاکسی فرودگاه، ترانسفر فرودگاهی یا ماشین‌اجاره‌ای خود را به مرکز شهر برسانید.

حمل و نقل در استانبول

برای تردد در استانبول و بازدید از مراکز مختلف، می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو، تراموا، تاکسی و کشتی استفاده کنید. از این رو همراه داشتن لیرهای خورد مانند 5، 10 و 20 لیری ضروری است. توجه داشته باشید که برای استفاده از کشتی، تراموا و مترو در استانبول حتما باید کارت تهیه کنید.

بهترین آژانس برای تور استانبول

درحال حاضر آژانس‌های گردشگری متعدد انواع تورهای هوایی و زمینی استانبول را برای مسافران در نظر گرفته‌اند. از این رو ممکن است انتخاب بهترین آژانس برای تور استانبول تاحدی چالش‌برانگیز به‌نظر برسد. 

لحظه آخر ، یکی از استارتاپ‌های گردشگری معتبر و محبوب است که با هدف ایجاد بانکی جامع در تمام زمینه‌های گردشگری، خدمات متعددی را در نظر گرفته است. این مجموعه در وبسایت لحظه آخر، یک موتور جستجو حرفه‌ای تور، بلیط و هتل را به کاربران خود ارائه می‌کند. با استفاده از خدمات وبسایت لحظه آخر، می‌توانید از خدمات صدها آژانس معتبر اطلاع یافته و با مقایسه قیمت و کیفیت خدمات آن‌ها بهترین آژانس برای تور استانبول را انتخاب کنید. 

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز