بسته رایگان 20 قلم کالای اساسی برای 60 میلیون ایرانی

لست سکند

بر اساس طرحی که مجلس در دست بررسی و تصویب دارد 7 دهک از اقشار جامعه با جمعیت بیش از 60 میلیون نفر  20 قلم کالای اساسی به صورت رایگان دریافت می کنند.

به گزارش کاماپرس؛روز یکشنبه ۲۹ تیرماه ۹۹ ، نمایندگان مجلس یازدهم ، یک فوریت “طرح تامین کالاهای اساسی” را تصویب کردند. آنها دلیل تصویب این طرح را نصف شدن قدرت خرید مردم و هدف آن را مدیریت شبکه توزیع کالا و کوتاه کردن دست دلالان از بازارعنوان کردند. طرح تامین کالاهای اساسی در حالی به جریان افتاده که ده ماه قبل وزارت تعاون از طرح توزیع کالا کارت یا کوپن‌های الکترونیکی برای ده میلیون شهروند خبر داد و هدف این کارت‌ها با شارژ ماهانه یکصدهزار تومان را کمک به هشت دهک جامعه برای تامین کالاهای اساسی و مدیریت معیشت قشر کم درآمد خواند.

خرید کالا به صورت اعتباری

اما روز گذشته عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس توضیحاتی در خصوص این بسته حمایتی ارائه داد.
زنگنه گفته است: در طرح مذکور که آسیب های طرح قبلی را ندارد تلاش کرده ایم دغدغه های اقشار آسیب پذیر را رفع کنیم این در حالی است که در طرح های قبلی سبد کالایی خاصی تعریف می شد که برای مثال 10کیلو برنج، دو کیلو مرغ، یک بطری روغن و … در حالی که این سبد توسط برخی افراد خریداری شده و در برخی نقاط کشور و حتی پیاده روها به فروش می رسید که می توانست رانت ایجاد کند.

تخصیص کالای موجود در شبکه توزیع به صورت اعتباری به اقشار هدف

راز آسمان پایتخت

با استفاده از هماهنگی ایجاد شده با بانک مرکزی و وجود دستگاه های پوز به ویژه وجود این قابلیت در فروشگاه های شبکه ای دولت عملاً کالایی را خریداری نکرده و بنای تقسیم آن را بین اقشار آسیب پذیر ندارد چرا که همان کالایی که در سطح جامعه وجود دارد به صورت اعتباری در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت ضمن اینکه مکانیزم خاصی هم برای تسویه آن وجود دارد. روش تامین اعتبار این طرح نیز پیش بینی شده است.

جزییات بسته حمایتی

محسن زنگنه درباره جزئیات این بسته حمایتی گفت: 20 قلم کالاهای مندرج در تأمین کالاهای اساسی اقشار آسیب پذیر جامعه به صورتی است که هم این کالاها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و هم امنیت غذایی مردم بایستی تأمین شود لذا هم حمایت از اقشار محروم و کم درآمد در این طرح مهم بوده است و هم امنیت غذایی آنان مانند شیر رایگانی که دولت برای دانش آموزان در نظر گرفته است که اصرار قوه مجریه تناول این شیر توسط دانش آموزان است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره اقلام طرح تأمین کالاهای اساسی اقشار آسیب پذیر افزود: برنج، روغن، حبوبات، تخم مرغ، مرغ، گوشت، ماکارونی، سویا و … شامل این اقلام است.

اعتبار اجرای طرح چگونه تامین می شود؟

او درباره اعتبار لازم برای اجرای این طرح گفت: دولت و بخش های مختلف وزارت اقتصاد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت دقیق با نمایندگان مجلس در حال رایزنی برای نهایی کردن این طرح هستند. این در حالی است که بخشی از این اعتبارات از مالیاتی که از بخشی از تراکنش‌های بانکی دریافت می‌شود و از محل ارز 4200 تومانی، از محل افزایش یک درصدی بر مبادلات بازار سرمایه (مبادلاتی که از حدی خاص بالاتر است) افزایش درصدی خاص از محل ورودی کالاهای وارداتی تأمین شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “بسته رایگان 20 قلم کالای اساسی برای 60 میلیون ایرانی

  1. علی گفته:

    در حالیکه شفافیت در امور مالی و درآمد افراد وجود ندارد چطور می‌توان گروه های هدف را شناسایی کرد؟

  2. فاطمه گفته:

    ۶۰ میلیون نفرلابدکسانی هستندکه یارانه حمایت معیشتی بنزین رومی گیرندماکه کارگرهستیم وبه زورداریم بابدبختی زندگی می کنیم ویارانه بنزین رابه ماندادندپس کالای اساسی هم به مانخواهنددادمااعتراض داریم وبایدرسیدگی شودبایدازنزدیک بیاییدوضع زندگی ماروببینیدبعدهرتصمیمی میگیریدبگیریدچون آماروزارت رفاه درست نیست نبایدازطریق آنهابرای ماتعیین تکلیف کنید

  3. ستایش گفته:

    اگر راست میگن یه مدیریت روی قیمت اجناس داشته باشن که اصلا معلوم نیست کی قیمت گذاری میکنه.حالا بماند قضیه مستاجرا و کارگرای مظلوم که کار سخت و یدی دارن و یه عده بی سواد که معلوم نیست از کجا مدرک گرفتن راحت حقوق های نجومی میگیرن.خدا میدونه چطور میخوان جواب مردم مظلوم که صداشون در نمیاد رو اون دنیا بدن.اگر البته …

  4. عبدالله بامدی گفته:

    سلام!آیا به کارگران شهرداری که به بد بختی زندگی میکنند تعلق میگیره یا مال عزیز دوردونهاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز