برنامه های دولت برای ایجاد آرامش در بازار ارز

لست سکند

قیمت دلار صرافی ملی امروز در محدوده 27 هزار و 707 تومان قرار دارد. قیمت فروش این دلار دو روز قبل 27 هزار و 767 تومان بود. اما نرخ دلار بازار آزاد در معاملات پشت خطی شب گذشته بالا رفته و همچنان در کانال 30 هزار تومان قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اخبار برجام هم هنوز یک سیگنال مهم برای نرخ دلار محسوب می‌شود. در حال حاضر سخنان اخیر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، در گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران درباره تلاش ایران برای انجام یک توافق مناسب و رفع تحریم‌ها در مرکز توجه معامله گران و فعالان بازار ارز قرار دارد. به علاوه که امروز خبر رسیده وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس موساد نتواسته‌اند آمریکا را درباره عدم بازگشت به توافق هسته‌ای ترغیب کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ضمنا بانک مرکزی هم برای ایجاد آرامش نسبی در بازار ارزی کشور در حال اجرای برنامه‌های مختلف است. بانک مرکزی اسامی اخلال گران بازار ارزی را دریافت کرده اما به علت محرمانه بودن آن را علنی نخواهد کرد.

ضمنا طبق قانون جدید بانک مرکزی، افراد از این پس باید برای خرید ارز مالیات بپردازند. این اقدام هم در راستای کاهش سفته بازی و معاملات سوداگرانه ارزی عملی شده است. لازم به ذکر است تمامی اشخاصی که از طریق سازوکارهای قانونی بانک مرکزی اقدام به مبادله ارز می‌کنند، مشمول این نوع مالیات نخواهند شد.

سیگنال مهم برای نرخ دلار

هنوز حواله درهم یک سیگنال مهم برای روند قیمتی دلار محسوب می‌شود. به نظر کارشناسان بازار ارز در صورتی که نرخ درهم به سوی محدوده 8 هزار و 500 تومانی حرکت کند، قیمت دلار در بازار تهران افزایشی خواهد شد. در صورتی هم که نرخ درهم به سمت محدوده 8 هزار و 300 تومانی عقب نشینی کند، قیمت دلار افت خواهد کرد.

اکنون نرخ یورو پوند بازار آزاد هم افزایشی است. قیمت یورو نسبت به دو روز قبل 239 تومان بالا رفته و در محدوده 34 هزار و 787 تومانی قرار دارد. نرخ پوند هم در مقایسه با دو روز گذشته 378 تومان زیاد شده و به مرز 40 هزار و 642 تومانی رسیده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز