حرکت جزئی قیمت دلار همزمان با شروع دور جدید مذاکرات

لست سکند

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته به 30 هزار و 540 تومان رسید که نسبت به قیمت روز سه شنبه، 60 تومان کاهش پیدا کرد. تحلیلگران بازار ارز معتقدند که سرعت نزول قیمت دلار به دلیل جولان اخبار منفی کاهشی شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود آغاز مجدد مذاکرات برجام طی روز جاری، آمریکا نام بعضی از نهادها و افراد ایرانی را در لیست تحریم‌های خود وارد کرده است. ضمن اینکه برخی از طرف‌های برجام به صراحت اعلام کرده‌اند که پیشنهادهای ایران در مذاکرات قبلی را قبول نمی‌کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وزیر خارجه انگلیس هم اعلام کرد که به نظر این دور مذاکرات، آخرین فرصت ایران برای امضا توافق برنامه هسته‌ای است. همین مسائل التهاب بازار ارز را بیشتر کرده و باعث شده تا فرصت اصلاح قیمت دلار به سمت کانال‌های پایین‌تر کمرنگ شود. در واقع اینگونه رفتارهای دیگر کشورهای طرف برجام حس خوشایندی را درباره نتیجه مذاکرات منتقل نمی‌کند.

احتمال نوسانات جزئی دلار تا پایان مذاکرات

به گفته فعالان بازار ارز، تا زمان پایان دور جدید مذاکرات، بعید است دلار نوسانات سنگینی داشته باشد و روند قیمتی آن بعد از اتمام مذاکرات مشخص خواهد شد. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی بعضی از معامله گران ارزی به فروش دلارهای خریداری شده قبلی و سودگیری از آن‌ها مشغول هستند.

تحلیلگران ارزی معقتدند در صورتی خریداران جدید وارد بازار می‌شوند که نرخ این ارز خارجی بالای محدوده 30 هزار و 800 تومانی تثبیت شود. نزولی‌های بازار هم با عقب نشینی دلار زیر محدوده 30 هزار و 500 تومان فعال‌تر خواهند شد.

امروز نرخ یورو در بازار آزاد با رشد 45 تومانی نسبت به روز قبل، 34 هزار و 518 تومان شد. اما قیمت پوند در مقایسه با دیروز 91 تومان کاهش پیدا کرد و به محدوده 40 هزار و 304 تومانی رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز