عقب نشینی ناچیز دلار و ثبات نسبی بازار ارز

لست سکند

دلار که صبح دیروز تا کانال 31 هزار تومانی پیشروی کرده بود، از بعد از ظهر روز گذشته به قیمت 30 هزار و 650 تومان رسید و همچنان بدون تغییر مانده است. به نظر دو عامل شروع مجدد مذاکرات و نرخ درهم باعث توقف روند صعودی قیمت دلار بازار آزاد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نرخ درهم، بدون تغییر نسبت به روز گذشته، در همان محدوده 8 هزار و 410 تومانی معامله می‌شود. تحلیلگران فنی بازار ارز معتقدند تا زمانی که نرخ درهم بالای مرز 8 هزار و 400 تومانی قرار دارد، نرخ دلار از محدوده 30 هزار و 500 تومانی پایین‌تر نخواهد رفت. در صورتی که شرایط برای صعود قیمتی درهم به محدوده 8 هزار و 500 تومانی فراهم شود، احتمالا نرخ دلار به 31 هزار تومان می‌رسد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

برخی از فعالان بازار هم دلیل ثبات نرخ دلار طی روز جاری را سودگیری خریداران گذشته عنوان کردند. این نظریات در کنار شروع مجدد مذاکرات طی روز آینده، باعث آرامش نسبی بازار ارز امروز شد.

تلاش بازارساز برای آرام کردن بازار ارز

نرخ دلار در صرافی ملی همچنان 27 هزار و 800 تومان است و تقریبا 3 هزار تومان با بازار آزاد تفاوت دارد. قاعدتا این تفاوت نرخ انگیزه ورود تقاضای آربیتراژی را به معاملات بالا می‌برد.

دلار صرافی‌های بانکی تنها به افرادی فروخته می‌شود که برای مسافرت و دیگر فعالیت‌های اقتصادی به آن احتیاج دارند. ضمنا بازارساز تنها نرخ صرافی‌های معتبر را قبول دارد و قیمت بازار آزاد را تایید نمی‌کند. در واقع بازار ساز معتقد است که حجم معاملات در بازار متشکل و سامانه نیما به اندازه‌ای بالا است که نباید نرخ بازار آزاد باعث تشویش فضای اقتصادی کشور شود.

امروز معامله گران بازار آزاد شاهد کاهش نرخ پوند و یورو بودند. قیمت یورو با کاهش 101 تومانی در مقایسه با روز قبل، 34 هزار و 429 تومان شد. نرخ پوند هم نسبت به دیروز 122 تومان کم شد و به مرز 40 هزار و 519 تومانی رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز