برای ثبت نمایندگی واردات تجهیزات پزشکی چه مدارکی لازم است؟

ثبت نمایندگی شرکت بازرگانی-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

به دلیل سروکار داشتن تجهیزات و لوازم پزشکی با سلامت افراد، فعالیت در این زمینه با قوانین سختگیرانه‌ای همراه و نیازمند دریافت مجوزهای خاصی است.

کاماپرس در ادامه مطلب به بررسی ثبت نمایندگی واردات تجهیزات پزشکی می‌پردازد؛

مجوزهای واردات تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی همواره جزو کالاهایی هستند که اکثر تجار و بازرگانان به دلیل سوددهی بالای به واردات آن‌ها تمایل داشته و همچنین قانون گذار نیز به دلیل حساسیت این گونه کالاها و ارتباط مستقیم آن‌ها با جان و سلامتی افراد قوانین متعددی را در رابطه با ثبت نمایندگی و ثبت کالا پزشکی وضع کرده است.

بطور کلی تجاری که علاقمند به واردات تجهیزات پزشکی هستند دو راه پیش روی خود دارند. اول آنکه می‌توانند در ابتدا شرکت و نمایندگی تجهیزات پزشکی را تاسیس کنند و اقدام به واردات تجهیزات پزشکی نمایند و یا اینکه در روش دوم به نمایندگی‌هایی که مجوز واردات تجهیزات پزشکی را دارا هستند مراجعه کرده و همکاری‌های لازم را با آنان به عمل آورند.

نمایندگی‌ها و شرکت‌های وارد کننده تجهیزات پزشکی قبل از اقدام به واردات این گونه از تجهیزات باید در گام نخست مجوز واردات تجهیزات پزشکی را از اداره کل نظارت بر تجهیزات پزشکی دریافت و سپس اطلاعات و مدارک موردنیاز خود را در سامانه وارد کرده و مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی را ثبت نمایند. در صورت طی نکردن مراحل و اخذ نکردن مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی، مجاز به دریافت تجهیزات پزشکی مد نظرشان نخواهند بود.  در صورت دریافت این مجوز فرد متقاضی حتی بدون داشتن نمایندگی می‌تواند اقدام به واردات تجهیزات پزشکی مد نظر خود نماید.

راز آسمان پایتخت

واردات کالا-کاماپرس

ثبت نمایندگی و شرکت تجهیزات پزشکی

مدارک لازم جهت ثبت شرکت تجهیزات پزشکی شامل کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی افراد موسس شرکت، مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در رشته های مرتبط مانند مهندسی پزشکی، پیراپزشکی و… و همچنین دارا بودن معرفی نامه از شورای اصناف تجهیزات پزشکی الزامی می‌باشد.

بطور کلی کالاها و تجهیزات پزشکی به سطح یک و سطح دو تقسیم می‌شوند. شرکت‌های دارای کالاهای سطح یک الزاما باید قبل از تاسیس شرکت مسئول فنی را که شرایط لازم اداره کل تجهیزات پزشکی را دارد، معرفی نمایند. شرکت‌های دارای کالای سطح دو نیز باید یک مسئول فنی برای شرکت خود معرفی کنند.

جهت ثبت و تاسیس نمایندگی و شرکت تجهیزات پزشکی باید به وبسایت اداره کل تجهیزات پزشکی مراجعه کرده و سپس به قسمت سامانه‌های تجهیزات پزشکی رفته و در مرحله بعد، گزینه عضویت و ثبت نام شرکت‌ها را بزنید.

کسب راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم اخذ نمایندگی تجهیزات پزشکی از گروه الساتجارت راد

بطور کلی فرایند دریافت مجوز نمایندگی واردات تجهیزات پزشکی می‌تواند فرآیند بسیار پیچیده‌ای باشد. شاید بد نباشد که در این فرآیند از افراد متخصص کمک بگیریم. شرکت بازرگانی السا تجارت راد، در سال 1389 در تهران تاسیس شد. این شرکت اکنون سابقه 12 ساله در ارائه خدمات تخصصی بازرگانی خارجی، حمل و نقل بین المللی و ترخیص کالا دارد. به گونه‌ای که در تمام این سال‌ها توانسته سهم عمده‌ای از بازار خدمات واردات صنایع پزشکی را در اختیار بگیرد. این مجموعه با دقت و توجه به افرادکمک می‌کند تا بدونه هیچگونه نگرانی، کالای خود را از مرزهای بین المللی عبور دهند و ترخیص تجهیزات پزشکی را به سرانجام برسانند. مشاورین این شرکت، توضیحات لازم را به افراد می‌دهند و ان‌ها را با ریسک‌های کار آشنا می‌کنند. علاوه بر این، گروه بازرگانی راد، امور بیمه را نیز تحت نظر داشته و کالاها را بیمه‌ می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : گروه بازرگانی راد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز