وکیل خانواده چه وظایفی دارد؟

وکیل خانواده-کاماپرس

یکی از سوالاتی که اغلب در دفاتر وکالت شنیده می‌شود، این است که وکیل خانواده دقیقا چه وظایفی برعهده دارد؟ وکلای خانواده اغلب به عنوان وکیل طلاق شناخته می‌شوند، اما مسائل زیادی وجود دارد که یک وکیل خانواده می‌تواند به شما کمک کند.

کاماپرس در این گزارش به شرح تعدادی از وظایف وکیل خانواده پرداخته است.

طلاق؛ رایج‌ترین علت مراجعه به وکیل خانواده

وکلای خانواده، بیشتر برای کمک به موکلان در فرآیند طلاق شناخته می‌شوند، اما در نحوه انجام این کار تنوع زیادی وجود دارد. برخی از مشتریان در هر مرحله از فرآیند، به یک مشاور یا یک وکیل مجرب برای مراقبت از جزئیات حقوقی نیاز دارند تا نگرانی خود را کاهش دهند. اگر درصدد طلاق و تلاش برای انتخاب یک وکیل هستید، مهم است که کارشناسی را پیدا کنید که نیازهای شما را پاسخ دهد.

مشاوره حقوقی فرزندخواندگی و والدین دوم

یکی از وظایف وکیل خانواده، کمک به قانونی کردن روابط والدین و فرزندانشان است. اگر اقداماتی برای رسمی کردن این رابطه انجام نشود، هم والدین و هم فرزند، حقوق و مزایای مهم خود را از دست می‌دهند. فرزندخواندگی این حق قانونی را به کودک می‌دهد که از حمایت مالی والدین دوم برخوردار شود.

میانجی‌گری اختلافات خانوادگی

مراجعه به دادگاه، تنها راه حل و فصل اختلاف نیست و در مورد خانواده‌ها، اغلب بهترین راه نیست. حل و فصل اختلافات در دادگاه که به عنوان دعوی قضایی نیز شناخته می‌شود، اغلب شبیه یک بازی حاصل جمع صفر است. اگر یک نفر «برنده» شود، دیگری «بازنده» است و در بیشتر مواقع هر دو طرف معتقدند که طرف مقابل برنده شده و آن‌ها باخته‌اند. حتی اگر نتیجه یک محاکمه مطلوب باشد، زمانی که طرفین دعوا عضو خانواده باشند، این روند می‌تواند روابط خانوادگی را از بین ببرد.عموما این مشکل زمانی مطرح می‌شود که طرفین دعوا، همسران سابقی هستند که همچنان نقش پدر و مادری خود را دارند یا خواهر و برادرهایی که به هردلیلی دچار مشاجرات خانوادگی شده‌اند. میانجی‌گری خانواده می‌تواند به اعضا کمک کند که اختلافات را به روش محترمانه‌تری حل و فصل و روابط را حفظ کنند. اغلب از میانجی‌گری خانواده در طلاق و حضانت استفاده می‌شود، اما می‌توان از آن برای رسیدگی به هر گونه اختلاف بین اعضای خانواده نیز استفاده کرد.

راز آسمان پایتخت

وکیل خانواده-کاماپرس

برنامه‌ریزی املاک و وثیقه

همه وکلای خانواده خدمات برنامه‌­ریزی املاک ارائه نمی‌دهند، اما برخی از آن‌ها به این وظیفه نیز می‌پردازند. یکی از مواردی که برای به­‌روز رسانی طرح املاک اهمیت دارد، زمانی است که شما یک تغییر اساسی در زندگی خود مانند ازدواج، تولد فرزند یا طلاق را پشت سر گذاشته‌اید. هنگامی که به تازگی با یک وکیل خانواده برای آغاز زندگی مشترک یا پایان دادن به ازدواج خود مشورت کرده‌اید، بهتر است که یک طرح املاک تهیه کنید. وکیل خانواده شما درک عمیقی از پیکربندی و نیازهای اعضای خانواده دارد. به همین ترتیب، هنگامی که زمان اداره املاک یکی از عزیزان فوت شده فرا می‌رسد، کار با وکیلی که شما و خانواده شما را می‌شناسد، مایه آرامش و اطمینان بیشتر است.

به یک وکیل خانواده نیاز دارید؟

استخدام وکیل خانواده مجرب می‌تواند وکالت حقوقی مورد نیاز شما را برای پیمایش موثر در روند قانونی ارائه دهد و به همین دلیل است که مجموعه “حقیقت گستر” به مشتریان خود وکالت حقوقی دلسوزانه و باتجربه ارائه می‌دهد تا روند قانونی پرونده به طور مؤثر طی شود. اگر به یک وکیل عالی حقوق خانواده نیاز دارید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت /https://www.haghgostar.com مراجعه کنید یا از طریق شماره تلفن 02191300024 با کارشناسان حقوقی این موسسه در ارتباط باشید.

موسسه حقیقت گستر

موسسه حقیقت گستر با برخورداری از وکلای پایه یک دادگستری، مشاورین و کارشناسان مجرب حقوق، به ارائه خدمت در تمامی امور حقوقی همچون ملکی، خانوادگی، کیفری و اتباع می‌پردازد. این موسسه در هریک از مباحث قانونی دارای یک دپارتمان تخصصی بوده و پرونده مراجعین و موکلین پس از ارجاع به دپارتمان مربوطه، به یک وکیل حرفه‌ای و کاربلد در آن حوزه سپرده می‌شود.

از مزایای بهره‌مندی از خدمات موسسه حقیقت گستر می‌توان به ارائه گزارش مستمر به موکلین توسط واحد مستقل (CRM) و امکان مشاهده وضعیت پرونده در وبسایت و اپلیکیشن مخصوص اشاره کرد.

تمام اعضای مجموعه در تلاش هستند تا با رعایت مصلحت و غبطه موکل، روند پرونده با پیگیری منظم و مستمر و در چارچوب قانون به بهترین شکل انجام شود. (با حقیقت گستر هوشمندانه پیروز شوید).

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می­توانید به وبسایت /https://www.haghgostar.com مراجعه کنند.

جهت اعطای وکالت و بهره‌مندی از خدمات موسسه حقیقت گستر، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

تلفن همراه: 09193756168 – 09193756169

تلفن ثابت: 02191300024 – 02191300023

آدرس موسسه: فلکه دوم تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی، پلاک ۵۳، واحد ۱۸

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز