با جذاب‌ ترین بازی های آنلاین ایرانی آشنا شوید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

همزمان با توسعه شبکه‌های اینترنتی در دنیای مدرن و دسترسی اکثر افراد جامعه به تجهیزات کامپیوتری و گوشی‌های هوشمند، بازار بازی‌ها آنلاین نیز رونق پیدا کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فن‌آوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از خبرآنلاین، در حال حاضر بازی‌های آنلاین متعددی در سراسر جهان در انواع ژانرها تولید و مورد استفاده کاربران زیادی قرار می‌گیرند. در این زمینه معمولا هر کشور در تولید بازی‌ها آنلاین از فرهنگ و آرمان‌های خاص خود بهره می‌گیرد. در ایران نیز بازی‌های آنلاین در تناسب با اعتقادات مذهبی و آرمان‌های افراد تولید و مورد پذیرش جامعه قرار می‌گیرند.

کاماپرس در ادامه این مطلب به بررسی برخی از جذاب‌ترین بازی‌های آنلاین در ایران می‌پردازد؛

راز آسمان پایتخت

بازی انفجار

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین در بین ایرانی‌ها، بازی انفجار یا کراش (Crash) است. این بازی به دو صورت آفلاین و آنلاین قابل دسترسی است. بازی انفجار یکی از انواع بازی کراش است که به سرعت و دقت زیادی برای برنده شدن نیاز دارد.

این بازی به صورت نموداری و به این صورت است که نمودار با شروع حرکت به سمت بالا به هر عددی که برسد ضریب محسوب می‌شود و اگر بازیکن بتواند قبل از توقف نمودار به این عدد برسد، در عدد مشخصی ضرب و بازیکن امتیاز می‌گیرد.

بازی هارت‌استون

بازی Hearthstone یکی از بازی‌های کارتی و پرطرفدار کمپانی بلیزارد با گرافیک عالی و منحصر به فرد است.

در این بازی شامل ۹ کلاس یا سبک است که برای هر کلاس یک هیرو بازی‌های Warcraft تعیین شده و هر بازیکن برای شروع ابتدا باید یکی از سبک‌ها را انتخاب کند.

هر هیرو دارای کارت‌های مخصوص و توانایی خاص خود است که در ابتدا فقط شامل ۱۰ کارت مخصوص است و با چند بار بازی کردن با هر هیرو می‌توان همه آنها را به دست آورد. زمانی که دو بازیکن در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند با تلاش برای صفر کردن جان هیروی حریف، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

بازی نبرد

بازی League Of Legends یا بازی نبرد که در سال 2020 منتشر شده نیز یکی دیگر از بازی‌های محبوب بین کاربران ایرانی است. این بازی که در حال حاضر قابل دانلود از طریق گوگل یا برنامه بازار است، یک بازی آنلاین با صحنه نبرد چند نفره است.

یک بازی استاندارد نبرد، دارای ده بازیکن، یعنی دو تیم پنج نفره است که روی نقشه ای به نام Summoner’s Rift می‌جنگند. هر یک از بازیکنان  این بازی یک شخصیت با عنوان قهرمان(Champion)  را کنترل می‌کنند.

علت محبوبیت این بازی می‌تواند مطابقت فضای آن با آرمان‌های ایرانی‌ها باشد. ضمن این‌که این بازی درحال حاضر یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های دنیا محسوب می‌شود.

بازی ماین کرفت

بازی ماین‌کرفت نه تنها در میان کاربران ایرانی، بلکه در سراسر جهان یکی از بازی‌های محبوب و پرطرفدار به حساب می‌آید. این بازی محصول استودیوی بازی سازی موجانگ است که نسخه‌های مختلف آن را برای انواع سیستم عامل‌های اندرویدی، آی او اس و کامپیوتر منتشر کرده و به راحتی قابل دانلود است.

ماین کرفت در قسمت خانه‌سازی یک بازی سه بعدی است و بازیکن در نحوه انتخاب بازی خود کاملا آزاد است. این بازی به شکل پیش فرض اول شخص است. فضای ماین‌کرفت به شکل ناهمواری ‌های سه بعدی طراحی شده و اصل بازی جمع کردن و گذاشتن اشیاء موجود در آن مانند خاک، سنگ، تنه درخت، آب و گدازه بر روی یکدیگر است. این اشیا در بازی پخش شده و بازیکن باید آن‌ها از جای قبلی بردارد و در جایی بگذارد که بتواند با آن سازه‌ای را بنا کند.

دنیای بازی ماین‌کرفت نامحدود بوده و به اندازه تلاش و خلاقیت هر بازیکن برای او ساخته می‌شود و این موضوع موجب تقویت ذهن و حافظه بازیکنان Minecraft می‌شود.

بازی کانتر استریک

بازی کانتر استریک گلوبال آفنسیو، یکی دیگر از بازی‌های پرطرفدار در ایران است. این بازی که آخرین نسخه از سری بازی‌های کانتر استریک است، با گرافیک جذاب در یک دنیای نظامی عرضه شده است. علت محبوبیت این بازی گیم‌پلی روان و کلاسیک و همچنین سرورهای قوی بازی است که امکان دسترسی به آن حتی با سرعت اینترنت ضعیف را نیز به مخاطب می‌دهد.

بیشتر سبک‌های این بازی شامل تقابل دو تیم تروریست یا به‌اختصار T و تیم ضد تروریست یا به‌اختصار CT است. بازیکن در طول این بازی از تفنگ کلت استفاده کرده و درصورت کشتن حریف یا بردن هر راند از بازی مقداری پول دریافت می‌کند که در راندهای بعدی به آن نیاز پیدا می‌کند. ضمنا این مقدار پول در بعضی از سبک‌های بازی شامل امتیاز مورد نیاز برای برنده شدن در بازی است.

بازی Counter Strike Global Offensive که از ابتدای انتشار آن تا به امروز، پایه اصلی مسابقات ESL بوده را می‌توان به راحتی از طریق گوگل و همچنین فروشگاه بازی‌های کامپیوتری تهیه کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز