اینوتکس 2020 : اولین تجربه ایران در برگزاری نمایشگاه آنلاین

لست سکند

پس از برگزاری 8 دوره، این اولین بار است که نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری «اینوتکس»، در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش کاماپرس؛ به دلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در مکانهای عمومی، برگزاری نمایشگاه‌ها را هم تا مدت نامعلومی به تعویق انداخته است. در همین راستا مسولین برگزاری برخی از نمایشگاه‌ها در ماههای آینده، ترتیبی اتخاذ کرده‌اند که به جای لغو نمایشگاه، آن را به صورت آنلاین برگزار کنند. نمایشگاه اینوتکس 2020 ، که هرساله میزبان تعداد زیادی از استارتاپ‌ها  ها و شرکتهای فناور است و نهمین دوره آن قرار بود خردادماه امسال برگزار شود، با تصمیم برگزارکنندگان در مردادماه و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

بنابراعلام پارک فناوری پردیس؛ دبیر خانه این نمایشگاه پس از بررسی‌های فراوان و در نظر گرفتن شرایط حال حاضر کشور،این تصمیم را با توجه به دلایل علمی مبنی بر گسترش بیماری کرونا به واسطه اجتماعات، اتخاذ کرده  است. همچنین با توجه به آسیب دیدن بسیاری از کسب وکارهای نوپا از این پاندمی و نیاز این کسب و ‌کارها به زمان برای بازگشت به حالت طبیعی، نمایشگاه امسال با دوماه تاخیر یعنی در تاریخ 22 الی 25 مردادماه برگزار می‌شود.»

همچنین رویدادهای جانبی این نمایشگاه اعم از «استیج»، «کافه سرمایه»، «اینوتکس کوآپ»، «اینوجوان» و سایر بخش‌های جانبی نمایشگاه نیز به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

روابط عمومی این مرکز اعلام کرده که اطلاعیه‌های نحوه برگزاری بخش‌های مختلف نمایشگاه، به مرور و از طریق سایت این نمایشگاه و شبکه‌های اجتماعی آن به آدرس @inotexevent به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

راز آسمان پایتخت

این نمایشگاه قرار است 22 الی 25 مرداد ماه سال جاری به صورت آنلاین برگزار شود. به این ترتیب اینوتکس اولین نمایشگاه مجازی کشور خواهد بود.

برگزاری سایرنمایشگاه‌ها در ابهام

ایده خلاقانه برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی در حالی مطرح شده است که هنوز تصمیمی در خصوص برگزاری برخی نمایشگاه ها از جمله نمایشگاه کتاب گرفته نشده است.ایوب دهقانکار، مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: «هنوز تصمیمی در خصوص برگزاری یا لغو نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نگرفته‌ایم. اگر مصوبات ستاد کرونا به گونه‌ای باشد که فاصله‌گذاری فیزیکی  کماکان ادامه داشته باشد، تصمیم دیگری برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌گیریم.»

انتهای پیام

مرتبط با : اینوتکس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز