امنیت ایمنی پروازها و راهکارهایی در جهت افزایش ایمنی شرکت های هواپیمایی

اغلب افرادی که با هواپیما مسافرت دارند و همچنین کادر و پرسنل‌های خطوط هوایی، به بالا رفتن ایمنی پرواز اهمیت می‌دهند. مدیریت هوانوردی کشورهای مختلف همواره به این مسئله توجه داشته و دنبال راهکارها و شیوه‌هایی برای افزایش این مورد است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حمل و نقل، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هنگام یک سفر هوایی آنچه اهمیت دارد، ایمنی است. همه شرکت‌های هوایی ایمنی را مدنظر دارند. بالغ بر 100 سال از آغاز حمل و نقل هوایی می‌گذرد و طی این مدت سوانح زیادی رخ داده که در سال‌های اخیر میزان آن‌ها به حداقل رسیده است. سالیانه حدود 300 میلیارد نفر از طریق هواپیماها در سراسر دنیا سفر می‌کنند. طی سال‌های اخیر تعداد سوانح هوایی کاهش پیدا کرده اما هیچ گاه میزان آن به صفر نرسیده است. مدیریت هوانوردی کشورهای مختلف به دنبال ارائه روش‌هایی است که با آن‌ها تعداد سوانح هوایی به کمترین مقدار ممکن برسد و مسافران امن‌ترین سفرها را تجربه کنند.

استراتژی امنیت پرواز، پیشگیری است که امکان تحقق آن از طریق روش‌های مختلف وجود دارد. یکی از این موارد شناسایی خطرات قبل از پرواز است و این مورد به وسیله گزارش دهی برطرف می‌شود.

روش‌های مهم برای افزایش امنیت پروازها

روش‌های مختلفی برای افزایش امنیت پرواز وجود دارد که یکی از آن‌ها آموزش کادر و پرسنل خطوط هوایی است. افزایش امنیت پرواز از طریق پرواز کردن در مسیرهای نان استاپ نیز اتفاق می‌افتاد.

راز آسمان پایتخت

هواپیماهای بزرگ‌تر امنیت بیشتری برای پرواز دارند. هواپیماهای سبک یا آن دسته از هواپیماهایی که کمتر از 30 صندلی دارند، خطرات بیشتری برای پرواز داشته و مقررات سختی برای طراحی آن‌ها وضع شده است.

به منظور افزایش امنیت پروازها بهتر است که جلسات ایمنی بیشتری برگزار شود تا اطلاعات کامل درباره هواپیماها در اختیار مسافران و کادر هواپیمایی قرار بگیرد.

آموزش امنیت پروازها با ثبت نام در دوره DBA موسسه آنا

با وجود اینکه بسیاری افراد، پرواز با هواپیما را استرس‌زا می‌دانند اما این نوع سفر یکی از امن‌ترین مدل مسافرت‌ها در سطح جهان است. آموزش کافی به کادر هوایی و هواپیمایی امکان پروازی امن و بدون دغدغه را برای مسافران فراهم خواهد آورد. افرادی که دغدغه فراگیری مسائل امنیت پرواز را دارند، می‌توانند در دوره دی بی اِی دانشگاه هوانوردی ترکیه را سپری کنند. این دوره به میزبانی آکادمی مدیریت هوانوردی آنا برگزار می‌شود. دوره مذکور شامل 260 آموزش آنلاین بوده و به زبان فارسی است. مخاطبان این دوره مدیران ارشد صنعت هوانوردی، مدیران هواپیمایی و دارندگان مدرک کارشناسی ارشد هوانوردی هستند.

علاقمندان با شرکت در این دوره قواعد کسب و کار هوانوردی به همراه کسب مهارت‌های عملی و آموزش‌های نظری، ایجاد توان اجرایی رهبری در شرکت‌های هواپیمایی و صنعت، سیستم‌های مدیریت ایمنی حمل و نقل هوایی، توسعه کسب و کار فعلی و دستیابی به موقعیت‌های شغلی برتر در صنعت هوانوردی، مدیریت استراتژیک هوانوردی پیشرفته، حقوق هوانوردی و … را فراخواهند گرفت.

پس از پایان این دوره، گواهینامه رسمی دانشگاه هوانوردی ترکیه ارائه خواهد شد. لازم به ذکر است که امتحان پایان این دوره به زبان انگلیسی بوده و امکان پرداخت اقساطی شهریه آن وجود دارد.

اهداف موسسه مدیریت هوانوردی آنا

موسسه مدیریت هوانوردی آنا سال 1397 با تمرکز به برگزاری دوره‌های تخصصی صنعت هوانوردی به عنوان یکی از برترین برندهای آموزشی در حیطه مدیریت هوانوردی فعالیت خود را آغاز کرد. هدف اصلی این موسسه ایجاد ارتباط بین مراکز دانشگاهی و آموزشی با صنعت هوانوردی و تامین نیروی پویا و کارآمد جهت تاثیر مثبت بر جوامع، پیشرفت فردی، سازمانی و اجتماعی با بهترین عملکرد بود.

افرادی که مایل به ثبت نام در دوره‌های هوانوردی‌ها در حال برگزاری آنا هستند، کافی است به وبسایت این مجموعه مراجعه کرده و در دوره مورد نظرشان ثبت نام کنند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر امکان تماس با کارشناسان مجموعه آنا نیز وجود دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : مدیریت هوانوردی آنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “امنیت ایمنی پروازها و راهکارهایی در جهت افزایش ایمنی شرکت های هواپیمایی

  1. معصومه اخلاقی گفته:

    امنیت هوایی ایران که خیلی عالیه نسبت به کشورهای همسایهه که رودست نداره خدایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز