افزایش تولید تختال و آهن اسفنجی در چهارمین فولادساز بزرگ ایران

فولاد هرمزگان
لست سکند

فولاد هرمزگان چهارمین فولاد ساز بزرگ ایران، در سه ماهه نخست سال 1400 رکورد جدیدی در تولید تختال های فولادی و آهن اسفنجی به ثبت رساند.

به گزارش کاماپرس،  فولاد هرمزگان که پیش از این رکورد جدیدی از  تولید آهن اسفنجی در اردیبهشت ماه سالجاری در این مجموعه به ثبت رسانده بود، این بار با خبر از رشد تولید 22 درصدی تجمعی تختال در فصل بهار و رشد تولید 16 درصدی تجمعی آهن اسفنجی خبر داده است.

فولاد هرمزگان موفق شد در فصل بهار 22 درصد تولید این شرکت را نسبت به سال قبل افزایش داده و تولید 389468 تن تختال را در فصل بهار ثبت نمایند که بیشترین مقدار تولید در فصل بهار از ابتدای تاسیس کارخانه است.

همچنین تلاشگران فولاد هرمزگان در واحد احیا مستقیم توانستند 467585 تن آهن اسفنجی تولید کرده تا رشد 16 درصدی را در این بخش شاهد باشیم.

معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان، محصول این شرکت در خاورمیانه را جزو با کیفیت ترین تختال‌ها دانست و گفت: یکی از دلایل حفظ مشتری‌های ما کیفیت بالای تختال تولیدی است به گونه ای که98.74 تختال های تولیدی سالم و  99.7 ذوب های تولیدی مطابق با سفارش مشتری است.

راز آسمان پایتخت

معروفخانی در اهمیت تولید تختال برای کشور گفت: تختال که به عنوان محصول نهایی فولاد هرمزگان شناخته می شود. یک ماده اولیه برای بسیاری از شرکت های فولادی محسوب می شود که در نهایت به مصرف صنایع بزرگی چون خودرو سازی ، لوازم خانگی ، کشتی سازی ، نفت و گاز و … می رسد. نتیجه آنکه حمایت از تولید در شرکت های مادر، مستقیما به جهش تولید و اشتغال پایدار در صنایع پایین دستی و در نهایت خودکفایی کشور در این زمینه همراه با اقتصادی پایدار و پویا می‌انجامد.

وی در ادامه افزود: این رکورد در حالی ثبت شده است که فولاد هرمزگان با مشکل تامین برق در بهار و تابستان روبروست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز