اعلام جزییات عرضه گوشت و مرغ/ کاهش عرضه گوشت

در گزارش اخیر مرکز آمار ضمن اشاره به کاهش عرضه گوشت در ماه گذشته، اعلام شد: عرضه گوشت قرمز در تیر ماه امسال با کاهش ۱۴ درصدی و عرضه گوشت طیور با کاهش یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده است.

به گزارش کاماپرس، با اعلام مرکز آمار، همچنین وزن گوشت قرمز عرضه‌ شده انواع دام‌های ذبح‌ شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور طی تیر ۱۴۰۲ حدود ۴۴٬۵۰۲ تن گزارش شده که در این میان سهم گوشت گاو و گوساله از سایر انواع دام بیشتر بوده است.

جزییات عرضه انواع گوشت قرمز

در بخش دیگر گزارش نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی طی تیر ماه امسال، گوشت گاو و گوساله با ۲۳٬۲۷۵ تن، ۵۲٫۳ درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه ‌شده را تشکیل داده است. گوشت گوسفند و بره نیز با ۱۷٬۲۵۷ تن، گوشت بز و بزغاله با ۳٬۰۶۱ تن و بقیه انواع دام با ۹۰۹ تن به ترتیب ۳۸٫۸ درصد، ۶٫۹ درصد و 2 درصد از وزن کل گوشت قرمز عرضه ‌شده را شامل شده‌اند.

به نقل از ایسنا، مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی در تیر امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ ، کاهش ۱۴ درصدی عرضه گوشت قرمز را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، میزان تولید گوشت در تیر ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته، در مورد گوشت بره و گوسفند ۲۶ درصد، بز و بزغاله 7 درصد، گاو و گوساله 4 درصد و گاومیش و بچه‌گاومیش ۱۴ درصد کاهش داشته است. این آمار در مورد شتر و بچه‌ شتر ۳۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نتایج طرح آمارگیری همچنین  3 درصد کاهش را در رابطه با مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل یعنی خرداد را نشان داده است.

راز آسمان پایتخت

عرضه گوشت انواع طیور چگونه بود؟

در بخش دیگر این گزارش، آمده است: در تیر ماه عرضه گوشت انواع طیور به ١٦٧٬٣٤٩ تن رسیده که سهم گوشت مرغ از سایر انواع طیور بیشتر بوده است.

از وزن کل گوشت طیور عرضه‌ شده، گوشت مرغ ٩٦,٨ درصد، گوشت بوقلمون ١٫٢ درصد و سایر طیور 2 درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

در گزارش مرکز آمار، مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر امسال نسبت به تیر سال گذشته، نشان‌دهنده کاهش یک درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور بوده است. به عبارتی میزان عرضه گوشت طیور برای مرغ  یک درصد، برای بلدرچین ٢٤ درصد، برای شترمرغ ۲۸ درصد کاهش و برای بوقلمون سه درصد و سایر انواع طیور ٢٨ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در بخش پایانی این گزارش طرح آمارگیری 3 درصد افزایش در رابطه با عرضه گوشت طیور در تیر ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (خرداد)، اعلام شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “اعلام جزییات عرضه گوشت و مرغ/ کاهش عرضه گوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز