ادامه نوسانات قیمتی در بازار خودرو داخلی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

علی رضایی، نماینده مردم کنگاور خواستار آزاد سازی واردات خودرو است؛ چراکه با وجود افزایش قیمت‌های خودرو داخلی کیفیت‌ها پایین‌تر آمده و اکثر تصادف‌ها مربوط به همین خودروهاست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود اعتراضات برخی نمایندگان و نارضایتی مردم نسبت به کیفیت و قیمت خودروهای داخلی، همچنان قیمت‌ها رو به افزایش هستند؛ امروز هم قیمت برخی محصولات نسبت به روز گذشته بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید:

مرتضی مصطفوی، معتقد است بازار خودرو تبدیل به بازار دلاری شده و نرخ دلار فاکتور اصلی قیمت‌هاست؛ به عقیده این کارشناس خودرو، وضعیت این بازار به تصمیم دلال‌های کلان بستگی دارد و آن‌ها نیز بر اساس قیمت دلار عمل می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

اگر فضای تاثیرگذار بر نرخ دلار مثبت باشد، یعنی قیمت آن افزایشی نباشد، قیمت‌ها در بازار خودرو نیز کاهشی می‌شود و اگر فضا سبب افزایش نرخ دلار شود، به همان اندازه قیمت خودرو نیز افزایشی می‌شود.

مصطفوی در گفتگو با تجارت نیوز، عدم نظارت صحیح را مشکل این سیستم دانست و گفت: سامانه اطلاعاتی درستی بر قیمت‌ها نظارت ندارد و هیچ دستگاهی توان نظارت بر قیمت‌ها را ندارد چون اطلاعات دقیق و مشخص نیستند.

همچنین ادامه داد: با این روند در بازار خودرو بعید است تا انتهای سال روند کاهش قیمت داشته باشیم.

امروز کدام خودروها گران تر شدند؟

در حال حاضر پراید 131 که روز گذشته با قیمت 164 میلیون تومان معامله می‌شد، امروز به 166 میلیون تومان رسید. 206 اس‌دی مدل 1400 نیز همانند پراید با 2 میلیون تومان افزایش قیمت، به 328 میلیون تومان رسیده است.

قیمت اعلام شده برای پژو 405 اس‌ال‌ایکس نیز به همین ترتیب، دو میلیون تومان گران‌تر از دیروز شد و به 310 میلیون تومان رسید.

گفتنی است خودروی دیگری نیز نسبت به روز گذشته 5 میلیون تومان گران‌تر شده است؛ دنا پلاس اتوماتیک مدل 1400 که روز پیش با قیمت 505 میلیون تومان معامله می‌شد، امروز متقاضیان برای خرید این محصول باید 510 میلیون تومان پرداخت کنند.‌

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز