اتوبان های برقی با تکنولوژی فوق مدرن آلمانی (فیلم)

اتوبان برقی

2 سال پیش آلمان اولین اتوبان برقی خود را به صورت آزمایشی برای استفاده وسایل نقلیه سنگین به طول حدود 10 کیلومتر افتتاح کرد. این اتوبان که به eHighway معروف شده با همکاری شرکت صنعتی زیمنس توسعه یافته است.

به گزارش کاماپرس و به نقل از دویچه وله، مقامات آلمانی در نظر دارند تا سال 2021 ظرفیت تردد کامیون های برقی در این اتوبان را افزایش دهند. اگر آزمایشات با موفقیت به پایان برسد، سایر بخش های بزرگراهی آلمان نیز به چنین سیستمی مجهز خواهند شد.

طبق برنامه ریزی های انجام شده در طول این اتوبان های برقی روزانه صدها کامیون الکتریکی عبورخواهند کرد. این کامیون ها به یک سیستم هیبریدی مجهز هستند که از یک موتور الکتریکی قدرتمند، موتور دیزلی و باتری های قابل شارژ از شبکه برق استفاده می کنند. وسایل نقیله هنگام عبور در این اتوبان ها به راحتی می توانند باتری های هیبریدی خود را با استفاده از تجهیزات مخصوص شارژ کنند. حتی زمانی که این کامیون ها از بزرگراه خارج شوند به لطف انرژی دریافتی از شبکه برق، تا مدتی با استفاده از انرژی باتری به حرکت خود ادامه خواهند داد و به محض خالی شدن باتری ها، موتور دیزلی آنها شروع به کار خواهد کرد.

راز آسمان پایتخت

اختصاص 70 میلیون یورو برای توسعه سیستم اتوبان های برقی

این کامیون ها قادر خواهند بود با سرعت حداکثر 90 کیلومتر در ساعت در بخش برقی بزرگراه حرکت کنند. به گفته نمایندگان شرکت زیمنس، این فناوری در هر 100 هزار کیلومتر تا 20 هزار یورو در مصرف سوخت صرفه جویی می کند. دولت آلمان برای پیاده سازی چنین سیستمی 14.6 میلیون یورو اختصاص داده و 15.3 میلیون یورو دیگر برای انجام آزمایش های لازم در نظر گرفته است. در کل دولت آلمان بیش از 70 میلیون یورو در توسعه سیستم بزرگراهی برقی و توسعه کامیون های الکتریکی سرمایه گذاری کرده است. لازم به ذکر است که مراحل تست و آزمایش این بزرگراه ها تا اواخر سال 2022 در این کشور ادامه خواهد داشت.

مرتبط با : زیمنس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز