اتریوم بدون تایید ETF سه هزار دلاری شد

اتریوم که دومین رمزارز قدرتمند جهان محسوب می‌شود، پس از 22 ماه مجددا به قیمت 3000 دلاری دست یافت. قیمت این رمزارز برای اولین بار در اوایل سال  1401 به 3 هزار دلار رسیده و پس از سقوط قیمتی خود در 2 سال اخیر، این رقم را به خود ندیده بود.

به گزارش کاماپرس،  قیمت اتریوم در 20 بهمن به رقم 2881 دلار رسیده بود. اتریوم در 24 ساعت گذشته بیش از 4 درصد و در یک سال گذشته 74 درصد رشد قیمتی را تجربه کرده است. این رمزارز با این روند به سقف قیمتی خود در سال 2024 رسید.

بازار منتظر تایید ای تی اف های اتریوم

رشد قیمتی اتریوم قبل از تایید ای تی اف های این رمزارز توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهد که بازار انتظار این تایید را دارد. به طوریکه این انتظار قبل از تایید رشد قیمتی مناسب اتریوم، سرمایه گذاران را برای سرمایه‌گذاری بیشتر روی این رمزارز ترغیب کرده است.

طبقه آخرین بررسی‌های سایت پلی مارکت، احتمال تایید ای تی اف‌های اتریوم در 11 خرداد 1403 و جلسه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا حدود 45 درصد است. گفته می‌شود که احتمالا اتریوم آخرین رمزارزی خواهد بود که مجوز ای تی اف دریافت می‌کند و این مجوز به سایر رمزارزهای درخواست کننده داده نخواهد شد.

دو تحلیگر معروف بازار رمزارزها به نام گوتام چوگانی و ماهیتا ساپرا در یادداشت اخیر خود نوشته‌اند:«اتریوم بازدهی خوبی برای سرمایه‌گذاران دارد و طرحی سازگار با محیط زیست است. به دلیل کارایی‌های این رمزارز در بازارهای مالی، احتمال پذیرش نهادی آن زیاد است.»

راز آسمان پایتخت

اریک بالچوناس از رسانه بلومبرگ بیشترین احتمال تایید ای تی اف‌های اتریوم را با 70 درصد احتمال تایید، پیش بینی کرده است. اگرچه تاخیرهای نظارتی در این زمینه وجود دارد اما انتظارها برای تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم، چشم انداز مثبتی از این رمزارز را نشان می‌دهد.

نزدیک شدن به به روز رسانی Dencun

برخی دیگر از تحلیلگران، دلیل رشد قیمتی اخیر اتریوم را به دلیل نزدیک‌تر شدن به آپدیت بزرگ در ساختار این رمزارز به نام آپدیت Dencun می‌دانند. از آخرین باری که اتریوم بالای 3 هزار دلار معامله شد حدود 22 ماه می‌گذرد. در آن زمان سقوط قیمتی اتریوم آغاز شد و حتی قیمت آن را در پایین‌ترین حد به 883 دلار رساند.

ارتقای Dencun اتریوم برای 23 اسفند 1402 برنامه‌ریزی شده است و در این به روزرسانی چندین قابلیت جدید پیشنهادی به ساختار اتریوم اضافه خواهد شد. از آنجمله می‌توان به آپدیتی به نام  proto-danksharding اشاره کرد که با ذخیره برخی از داده‌ها در خارج از بلاکچین، فرآیند تراکنش در اتریوم را ساده خواهد کرد. این به روزرسانی می‌تواند با بالاتر بردن سرعت تراکنش‌ها، هزینه نقل و انتقال اتریوم را نیز کاهش دهد.

رونق بازار فیوچرز اتریوم

داده‌های کوین گلس نشان از بالارفتن سود بازار فیوچرز اتریوم دارد. این بازار با رسیدن به رکورد 10.19 میلیارد دلاری، رکورد جدید را به ثبت رساند. نوسانات فعالی اتریوم نیز روند توسعه‌ای این بازار را تایید می‌کند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان این بازار انتظار بیشتری از اتریوم دارند. آن‌ها منتظرند تا با انتشار هر نوع خبری مبنی بر تایید ای تی اف‌های اتریوم، تحرک بیشتری را در این بازار ببینند.

منبع: https://blog.sarafi.io/ethereum-price-hits-3k-dollars/

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز