همه چیز درباره خرید فیروزه کوبی

لست سکند

هنر فیروزه کوبی یکی از هنرهای دستی اصیل ایران است که علی‌رغم قدمت کم آن، نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است. در حال حاضرر هنر فیروزه کوبی همچنان در شهر اصفهان و بر روی انواع فلز مس، نقره و برنج انجام می‌شود و خرید فیروزه کوبی طرفداران خود را دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار صنایع دستی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خرید فیروزه کوبی علاوه بر جنبه دکوراتیو و نقش موثر آن‌ها در چیدمان منزل، به عنوان هدایای تبلیغاتی شرکتی و سازمانی و تندیس های مناسبتی و تشویقی نیز استفاده می‌شود. ضمن این‌که وجود فیروزه کوبی در منزل در تقویت بدن و اندام‌ها، درمان افسردگی، دور کردن انرژی های منفی و غیره نیز نقش قابل توجهی دارد. کاماپرس در ادامه به معرفی هنر فیروزه کوبی می‌پردازد.

فیروزه کوبی و تاریخچه آن

هنر فیروزه کوبی در ایران سابقه بسیار کمی داشته و نخستین بار در شهر نیشابور در خراسان شمالی توسط فردی به نام نعمت الله خان انجام شد. قطب هنر فیروزه کوبی امروزه شهر اصفهان است.

در فیروزه کوبی قطعه‌های کوچک و زیبای سنگ فیروزه به حالت موزاییکی بر روی انواع ظروف و محصولات مانند مس، زیورآلات و اشیای تزئینی قرار می‌گیرد. فاصله بین قطعه‌های کوچک فیروزه غالبا توسط نوعی لاک تیره‌رنگ پوشانده می‌شوند. هرچه دقت و ظرافت در قرار دادن این قطعه‌ها بیشتر بوده و فاصله بین آن‌ها کمتر به چشم بیاید، فیروزه کوبی از کیفیت بیشتری برخوردار است.

راز آسمان پایتخت

فیروزه کوبی چطور انجام می‌شود؟

محصولات فیروزه کوبی به‌طور کلی در یک فرایند دو مرحله‌ای تولید و روانه بازار می‌شود. این دو مرحله به اختصار در ادامه معرفی شده است؛

زرگری

در مرحله نخست که مرحله زرگری است، محصول مورد نظر با موارد فلزی از جمله مس، نقره، برنج، طلا و غیره توسط صنعتگران و زرگران آماده می‌شود. در مرحله بعدی بخش‌های مورد نظر برای فیروزه کوبی با یک رشته مشخص شده و لحیم می‌شود.

فیروزه کوبی

در مرحله فیروزه کوبی پس از آماده کردن سنگ‌های فیروزه یکدست و مناسب، محصول مورد نظر در دمای حدود 30 درجه قرار گرفته و بر روی بخش‌هایی که باید فیروزه کوبی شود، لاک گردوئی می‌پاشند. سپس خرده سنگ‌های فیروزه آماده شده با نهایت دقت و ظرافت بر روی کار قرار می‌گیرند. نهایتا با افزایش حرارت، مجددا بر روی محصول پودر لاک پاشیده و سعی می‌شود تا فضای خالی بین قطعات پر شود.

خرید فیروزه کوبی های محبوب

ظروف فیروزه کوبی یکی از انواع لوکس آثار فیروزه کوبی هستند که علاوه بر جنبه دکوراتیو برای تزئین فضای داخلی منزل، دارای جنبه کاربردی نیز هستند. از جمله محبوب‌ترین ظروف فیروزه کوبی می‌توان به آجیل خوری، بشقاب، تنگ، سنگاب، گلدان، قندان، آینه و شمعدان و غیره اشاره کرد.

از محصولات فیروزه کوبی چطور نگهداری کنیم؟

محصولات فیروزه کوبی مرغوب معمولا از کیفیت بسیار بالایی برخودار بوده و دوام و ماندگاری خوبی دارند. با وجود این، بهتر است از نگهداری محصولات فیروزه کوبی در معرض تابش مستقیم نور خورشید، مواد شیمیایی، آرایشی و عطری خودداری کنید. چرا که در غیر اینصورت ممکن است سنگ‌های فیروزه به کار رفته در محصول، رفته رفته دچار خوردگی شوند.

ورود ضربه به محصولات فیروزه کوبی مانند برخورد با زمین و غیره می‌تواند سبب شکستن سنگ‌های فیروزه شود. ضمن این‌که استفاده از روغن یا مواد روغنی بر روی سطح فیروزه کوبی، رنگ آبی سنگ فیروزه را کدر و بد رنگ می‌کند. برای تمیز کردن ظروف فیروزه کوب بهتر است از یک دستمال خیس استفاده کنید؛ با این حال اگر بر روی شست و شوی وسایل خانه حساسیت زیادی دارید، توجه کنید که حتما از شوینده‌های ملایم استفاده کنید، چرا که شوینده‌های قوی می‌تواند به سنگ‌های فیروزه آسیب زده و موجب خوردگی و از بین رفتن جلای آن می‌شود.

خرید آثار فیروزه کوبی از مجموعه بازار مینا

مجموعه بازار مینا ، یک فروشگاه آنلاین معتبر است که در زمینه عرضه انواع آثار صنایع دستی ایرانی از جمله فیروزه کوبی فعالیت می‌کند. با توجه به این‌که مجموعه بازار مینا محصولات صنایع دستی را با حذف واسطه‌های تجاری و به شکلی کاملا مستقیم از تولید به مصرف می‌رساند، خرید فیروزه کوبی از این مجموعه برای شما با قیمتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه تمام می‌شود.

از مزایای خرید فیروزه کوبی از مجموعه بازار مینا ، قابلیت انتخاب از میان طیف گسترده و متنوعی از محصولات، ضمانت اصالت و کیفیت کالا و بهره‌مندی از پشتیبانی و پاسخگویی سریع از سوی کارشناسان فروش این مجموعه است.

انتهای پیام

مرتبط با : بازار مینا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز