خرید مجسمه برنزی

مجسمه برنزی - کاماپرس

مجسمه برنزی، یکی از محبوب‌ترین وسیله‌های زینتی در خانه‌های ایرانی محسوب می‌شود که زیبایی و طرح‌های منحصربه‌فرد آن باعث شده که به گزینه ایده‌آلی برای کادو و هدیه دادن تبدیل شود.

به گزارش کاماپرس، تاریخچه محبوبیت مجسمه‌های برنزی به گذشته باز می‌گردد؛ چرا که همواره از آن به عنوان نمادی برای شکوه و قدرت یاد می‌شده است. مجسمه برنزی در طرح‌ها و شکل‌های مختلفی ساخته می‌شود که معمولا هر کدام نماد و سمبل یک مفهوم خاص مانند خوشبختی، قدرت و رزق و روزی است؛ به همین سبب استفاده از مجسمه برنزی در خانه از گذشته‌های دور تا کنون محبوبیت خاص خود را حفظ کرده است.

در این گزارش به نکات مهم برای خرید مجسمه برنزی پرداخته شده است.

مجسمه برنزی - کاماپرس

روش ساخت مجسمه برنزی

برای ساخت مجسمه برنزی در مرحله اول شکل مد نظر به وسیله گچ ساخته می‌شود و سپس با استفاده از ماده‌ای از جنس سیلیکون، فرآیند قالب‌گیری آن انجام می‌شود. در مرحله بعدی موم زنبور عسل  ذوب و درون قالب ریخته می‌شود تا ضخامت مورد نظر حاصل شود. نتیجه نهایی این فرآیند، یک قالب گچی دوطرفه‌ است.

راز آسمان پایتخت

در قدم بعدی با حرارت دادن قالب گچی، موم‌ها از بین می‌روند و سپس برنز مذاب در قالب مجسمه ریخته می‌شود. بعد از اینکه برنز مذاب سرد شد و شکل گرفت، مجسمه از آن خارج می‌شود. در مرحله آخر بخش‌هایی که دارای ناهمواری یا شکستگی هستند، به کمک اسید پولیش و پتینه می‌شود تا نتیجه نهایی، یک مجسمه زیبا و درخشان باشد.

مجسمه برنزی - کاماپرس

روش تشخیص اصالت مجسمه برنزی

محصولات برنزی به دلیل زیبایی و منحصر‌به‌فرد بودن، طرفداران زیادی دارند. همچنین باید در نظر داشت که قیمت آن‌ها نسبت به محصولاتی که از آلومینیوم و آهن ساخته می‌شود، بیشتر است. با این حال، این راهکار برای تشخیص مجسمه برنزی اصل کافی نیست. در حال حاضر نیز به دلیل پیشرفت صنایع آبکاری فلزات، تشخیص کیفیت و اصالت این مجسمه‌ها برای خریداران بسیار دشوار شده است؛ ضمن اینکه ممکن است یک مجسمه با یک فلز دیگر ساخته و با برنز آبکاری شده باشد.

مجسمه‌های برنزی اصل وزن چندانی ندارند و نسبتا سبک هستند. در صورتی که یک مجسمه سنگین باشد، باید نسبت به خرید آن تردید کرد. مجسمه‌هایی که با فلز آبکاری‌شده ساخته می‌شوند، در طول زمان کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند و زیبایی روز اول را نخواهند داشت.

یکی از راهکارهای مناسب برای تشخیص مجسمه برنزی اصل، استفاده از آهنربا است. با در نظر گرفتن اینکه آهنربا برنز را جذب نمی‌کند، به این صورت می‌توان به تقلبی بودن مجسمه پی برد. همچنین یک راه دیگر برای تشخیص مجسمه برنزی اصل، خراش دادن یک بخش کوچک از آن است.

انعطاف‌پذیری بالای فلز برنج از عواملی است که باعث شده از این فلز در ساخت مجسمه استفاده شود. با این حال، فلز برنج مقاومت بسیار بالایی در برابر اکسید شدن دارد؛ در حالی که فلز برنز در طول زمان نشانه‌های کوچکی از اکسید شدن را نمایان می‌کند. در صورت مشاهده نشانه‌هایی از اکسید شدن مجسمه می‌توان از اصل بودن مجسمه برنزی اطمینان حاصل و با خیال راحت آن را خریداری کرد.

مجسمه برنزی - کاماپرس

روش نگهداری از مجسمه‌های برنزی

گرد و خاک باعث می‌شود که مجسمه‌های برنزی بعد از مدتی کدر شوند و نیاز به تمیز شدن داشته باشند. محلول‌های خانگی، بهترین انتخاب برای تمیز کردن مجسمه‌های برنزی هستند که با ساده‌ترین مواد اولیه ساخته می‌شوند. برای ساخت محلول به مقداری آب جوش، نمک، آبلیمو و سرکه نیاز است. با استفاده از این روش، مجسمه‌های فلزی مثل روز اول درخشان و براق می‌شوند. همچنین می‌توان از یک جلاسنج فلزات و پارچه نرم برای براق شدن مجسمه‌ها استفاده کرد.

مجسمه برنزی - کاماپرس

خرید مجسمه برنزی اصل از «بازرگانی شاهمرادی»

با توجه به ظرافت‌ها و حساسیت‌های خرید مجسمه برنجی و وجود محصولات آبکاری شده فراوان در بازار، تشخیص و خرید محصول اصل کار دشواری است. بازرگانی شاهمرادی به عنوان تولیدکننده انواع مجسمه، ظروف دکوری و شمعدان برنزی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف مشغول به فعالیت است و به همین جهت افراد می‌توانند از اصل بودن مجسمه‌های برنزی این مجموعه اطمینان داشته باشند.

علاقه‌مندان برای مشاهده محصولات تولیدی و خرید مجسمه برنزی اصل می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس /https://bazarganishahmoradi.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن همراه 09127714211 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : بازرگانی شاهمرادی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز