فروش پیراهن بارسلونا 4 برابر صادرات فرش دستباف ایران

لست سکند

طبق گزارش مالی یوفا که چند روز منتشر شد، باشگاه بارسلونا در سال 2023 بیش از 179 میلیون یورو از راه فروش پیراهن درآمد داشته است؛ این رقم حدود 4 برابر صادرات فرش دستباف ایران طی سال 1401 است.

به گزارش کاماپرس، براساس آمار گمرک ارزش صادرات فرش دستباف ایران در سال گذشته 50 میلیون و 700 هزار دلار معادل 46 میلیون و 750 هزار یورو بوده است. جالب اینجاست که رسانه‌‌هایی همچون روزنامه دنیای اقتصاد با استناد به آمار گمرک اعلام کردند صادرات فرش دستباف 10 سال پیش از این 427 میلیون و 300 هزار دلار بوده است. یعنی طی 10 سال، درآمد حاصل از صادرات فرش ایران 88 درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

با نگاهی به آمار فروش پیراهن تیم بارسلونا، می‌توان پی برد که این باشگاه تقریبا 4 برابر درآمد حاصل از صادرات فرش دستباف ایران، درآمد دارد.

در گزارش مالی یوفا از درآمد باشگاه‌ها از محل فروش پیراهن رسمی‌شان، باشگاه‌های رئال مادرید، بایرن‌مونیخ و لیورپول با 155، 147 و 132 میلیون یورو، در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار دارند. باشگاه تاتنهام با 74 میلیون یورو، در رده دهم این جدول قرار دارد. به بیان دیگر، درآمد حاصل از صادرات فرش دستباف ایران، از درآمد دهمین باشگاه اروپایی در فهرست پرفروش‌ترین پیراهن‌های باشگاهی هم کمتر است.

راز آسمان پایتخت

این در حالی است که اگر درآمد حاصل از صادرات فرش دستباف طی 10 سال گذشته ثابت می‌ماند، ارزش صادرات این کالای اصیل ایرانی از کل فروش دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید نیز بیشتر بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “فروش پیراهن بارسلونا 4 برابر صادرات فرش دستباف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز