محبوبترین سوغاتی یزد چست؟ از کجا بخریم؟

لست سکند

یزد که به‌خاطر آسیاب‌های بادی و مناظر مسحورکننده‌اش شهرت دارد، شهری است که نه‌تنها با جذابیت تاریخی‌اش، بلکه با مجموعه‌ای از سوغاتی‌های لذیذ و خاطره‌انگیز، بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. سوغاتی‌های یزد می‌تواند تجربه یک خرید منحصر به فرد از منسوجات دستباف و شیرینی‌های لذیذ را برای شما فراهم کند. به این ترتیب همان‌طور که در شهر قدم می‌زنید، می‌توانید عطر شیرینی‌های تازه پخته شده را استشمام کنید و از نوش جان کردن آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

کاماپرس در این گزارش، محبوبترین سوغاتی‌های یزد و جایی که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید را معرفی می‌کند.

1-قطاب

قطاب با تزیین پودر قند، گل سرسبد شیرینی‌های یزد است. ارزش غذایی بالا، به لطف بادام و هل، آن را به یک خوراکی پرطرفدار تبدیل کرده است. این شیرینی از دو  لایه خارجی و مغز داخلی تشکیل شده که لایه خارجی در روغن سرخ شده و بعد آن را در پودر قند می‌غلطانند. قطاب را در میدان شلوغ امیرچخماق خریداری کنید تا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی داشته باشید.

قطاب

2-کیک یزدی

کیک یزدی ساده و درعین‌حال لذت‌بخش با آرد، روغن، شیر، تخم‌مرغ، شکر، وانیل و هل درست می‌شود. درحالی‌که تنوع این کیک ساده یزدی در سراسر ایران زیاد است، اما چشیدن یک کیک یزدی اصیل در خود یزد مزه دیگری دارد. تقریبا در تمام شیرینی‌فروشی‌های شهر یزد می‌توانید این کیک را پیدا کنید.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

3-باقلوای یزدی

باقلوا، خوراکی محبوبی است که در بسیاری از مناطق شهر یزد تهیه می‌شود و یکی از قدیمی‌ترین شیرینی‌های این شهر به شمار می‌رود. ترکیب شکر، هل، گلاب، شیر، آرد و روغن باقلوایی را به وجود می‌آورد که طعمش تا ابد زیر زبان شما خواهد ماند. جالب است بدانید که این نوع باقلوا با تمام باقلوا‌های دیگر لبنانی و ترکی هم از جهت مزه و هم از جهت شکل و ظاهر کاملا متفاوت است.

باقلوای یزدی

4-ترمه

صنعت نساجی یزد دارای پارچه‌ای مجلل و معروف به نام ترمه است. الیاف نرم، طرح‌های ایرانی و مواد مرغوب، ترمه را به یکی از پرطرفدارترین و گران‌قیمت‌ترین پارچه‌های ایرانی تبدیل کرده است. به طور کلی برای ترمه‌بافی از ابریشم و پشم مرغوب استفاده می‌کنند. همچنین نخ‌ها را با رنگ‌های گیاهی و مواد مصنوعی طبیعی به رنگ‌های عنابی، قرمز، نارنجی، سبز و مشکی رنگ‌رزی می‌کنند. این پارچه را می‌توانید در بازار‌های سنتی یزد پیدا کنید.

ترمه

5-مس یزد

یزد که به صنایع‌دستی مسی آن نیز شهرت دارد، ظروف مسی مختلفی را عرضه می‌کند که توسط صنعتگران ماهر ساخته شده است. غذا خوردن و آب نوشیدن در این ظروف فواید زیادی دارد به همین دلیل بسیاری از علاقه مندان به ظروف مسی آن را برای خواص بی‌شمارش استفاده می‌کنند و عده‌ای هم هستند که از این ظروف به عنوان دکوری بهره می‌برند. شما می‌توانید بازار مسگری‌ها را بگردید و تکه‌ای از هنر یزد را به خانه بیاورید یا به عنوان سوغاتی به عزیزانتان هدیه دهید.

مس یزد

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز