هر آنچه درباره نصب دوربین مداربسته باید بدانید

لست سکند

از آنجایی که با نصب دوربین مداربسته اموال و دارایی‌ها در امان خواهند ماند و به طور دائم می‌توان از اوضاع امنیت مطلع بود، نصب این وسیله را می‌توان در بسیاری مکان‌ها ضروری دانست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از آنجایی که جنایت و دزدی سطح جدیدی پیدا کرده و به راحتی نمی‌توان با آن مقابله کرد، وجود دوربین مداربسته اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. افراد می‌توانند با نصب دوربین مداربسته سبب کاهش خطر و هزینه، افزایش آسایش خیال، جلوگیری از جرم، شناسایی جرم یا مجرم شوند. البته نصب دوربین مداربسته دارای نکاتی است که پیش از نصب باید حتما از آن اطلاع داشت.

برای نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته به دوربین، دستگاه ذخیره‌سازی، حافظه ذخیره‌سازی و کابل‌های ارتباطی نیاز است و اگر دوربین دیجیتال باشد کارگروه نصب باید سوئیچ و کابل‌های شبکه را نیز به همراه داشته باشد.

اولین اقدام در نصب دوربین آن است که محل نصب آن مشخص شود و در جایگاهی قرار بگیرد که در معرض آسیب‌های محیطی قرار نگیرد.

راز آسمان پایتخت

محل مناسب قرارگیری دوربین مداربسته

این دستگاه در اداره‌ها یا سازمان‌ها بهتر است در قسمت درها، پیشخوان، راهروها و طبقات مراجعه ارباب رجوع قرار گیرد. بهترین جایگاه نصب دوربین مداربسته در کارخانه‌ها محل استقرار دستگاه‌های کارخانه، انبار، مناطقی با احتمال بروز حادثه برای کارگران و خطوط تولید است. دوربین مداربسته در منازل یا آپارتمان‌های مسکونی باید در قسمت درب ورودی، پارکینگ، راهرو و ورودی آسانسورها قرار گیرد.

دوربین‌های مداربسته انواع مختلفی همچون بی‌سیم، اسپددام، دام و بالت دارند که نسبت به شرایط جوی و دمای محل نصب دوربین باید از دستگاه مناسب مکان استفاده شود. همچنین دوربین باید در جایگاهی قرار گیرد که از نظرامنیت مشکلی بوجود نیاید و کابل کشی دوربین به دستگاه به راحتی انجام شود.

دیگر نکته مورد توجه سنجیدن نور مکانی است که دوربین در آن نصب می‌شود. اگر نوری همچون پروژکتور به صورت مستقیم به دوربین بتابد سبب می‌شود تصویر دوربین باکیفیت نباشد و با مشکل مواجه خواهید شد همچنین دوربین نباید در مکانی که نقطه کور دارد نصب شود.

هم دوربین اهمیت دارد، هم نصاب!

استفاده از تجهیزات مناسب و باکیفیت لازم دیگر نکته مهمی است که هنگام نصب دوربین مداربسته باید به آن توجه کرد. دوربین‌های مداربسته تنوع بسیار زیادی دارند که مصرف‌کننده می‌تواند سراغ برندهای ایرانی برای کمتر شدن هزینه برود.

اگر به فکر نصب دوربین مداربسته هستید لازم است بدانید که نصاب این دستگاه باید حتما دارای مجوز از اصناف و اتحادیه‌ها همچون اتحادیه صنف تولیدکنندگان و تعمیرکاران الکترونیک و حفاظتی باشد.

مدت زمان نصب دوربین مداربسته دارای فاکتورهای بسیاری است که متراژ کابل، تعداد دوربین‌ها، ارتفاع نصب، سرعت عمل، دفت نصاب و راه‌های کابل‌کشی در آن تاثیر خواهد داشت.

برای اینکه دوربین مناسبی تهیه کنید پیشنهاد می‌کنیم راهنمای انتخاب بهترین دوربین مداربسته را مطالعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فرافن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز