۴ علت کند شدن گوشی و راه حل آن

این روزها با گسترش روزافزون تکنولوژی و پشت سر گذاشتن مرزهای سرعت، مردم انتظار دارند گوشی‌هایشان هرچه سریع‌تر به کارهای روزمره پاسخگو باشند. اما در این میان گاهی گوشی‌ها هنگ می‌کنند، سرعت پاسخ‌گویی‌شان کم می‌شود و به طور کلی می‌توان گفت که کند می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پیش از آنکه به راهکارهایی برای بالابردن سرعت گوشی بپردازیم، باید ببینیم علت کند شدن گوشی باشد؛

وجود اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه

گوشی‌ها، برای پردازش دارای منابع محدودی از جمله حافظه و پردازنده و حتی رم هستند که براساس اولویت به درخواست برنامه‌ها برای پردازش اطلاعات پاسخ می‌دهند. زمانی که تعداد زیادی برنامه در پس‌زمینه در حال اجرا باشد، تعداد این درخواست‌ها هم بالا می‌رود در نتیجه باعث کند شدن گوشی شده و دستگاه هوشمند با محدودیت مواجه می‌شود.

بستن اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه گوشی، سرعتی باور نکردنی به آن هدیه می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

همه ما در مدت طولانی، اپلیکیشن‌های متنوعی را روی گوشی نصب می‌کنیم و فراموش‌مان می‌شود که آن‌ها را حذف کنیم. غافل از اینکه بسیاری از این برنامه‌ها نیاز به آپدیت دارند و برای به‌روز رسانی اطلاعات خود به اینترنت اتصال می‌یابند و در واقع از منابع موجود در پس‌زمینه استفاده می‌کنند. با پاک کردن برنامه‌های غیر کاربردی، می‌توان به بالارفتن سرعت گوشی امیدوار بود.

پر شدن ظرفیت حافظه و کند شدن گوشی

حافظه گوشی مقدار معینی ظرفیت دارد و زمانی که فضای آزاد آن کاهش پیدا می‌کند، سرعت ذخیره اطلاعات روی آن و به تبع، فراخوانی اطلاعات از روی کم می‌شود و زمان بیشتری می‌برد. پس پر شدن حافظه داخلی می‌تواند یکی از دلایل کن شدن گوشی باشد! عکس‌ها، ویدئوها، موسیقی‌ها و بسیاری از برنامه‌ها حافظه گوشی را اشغال می‌کنند، از سوی دیگر با اجرا شدن هر برنامه، مقداری فایل روی حافظه ذخیره می‌شود که با گذار زمان تمامی این‌ها تبدیل به حجم عظیمی با عنوان «کش» می‌شوند.

معمولا گوشی‌های اندروید قابلیتی دارند که با پرشدن حافظه به کاربران هشدار می‌دهند، اما توصیه می‌شود تا پیش از این هشدار، کاربران گوشی‌های هوشمند، هرچندمدت یکبار، حافظه گوشی خود را پاکسازی کنند و فایل‌های اضافی را حذف یا به یک هارد منتقل کنند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه گاهی مشکل رم و حافظه با استفاده از روش سازمان‌دهی حافظه و مرتب کردن آن حل نمی‌شود، یا اصطلاحا رم فرسوده می‌شود؛ این مشکل فیزیکی فقط با تعویض قطعه حل می‌شود.

پا به سن گذاشتن باتری

باتری‌ها هم پیر می‌شوند، همانگونه که رم‌ها کهنه می‌شوند؛ پس از چندین سال استفاده از یک باتری، ممکن است ظرفیت آن کاهش پیدا کند و توانایی نگه داشتن شارژ برای دستگاه تلفن همراه هوشمند را نداشته باشد. باتری‌های پا به سن گذاشته، شارژی که دریافت می‌کنند را هدر می‌دهند و آن را به گرما تبدیل می‌کنند. از همین رو است که می‌بینیم گوشی‌های قدیمی با اتصال به شارژر داغ می‌شوند، این حرارت، پردازنده را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث کند شدن گوشی و کاهش عملکرد آن می‌شود.

به‌روز رسانی‌های سیستم عامل

نه تنها اندروید، بلکه تمامی سیستم عامل‌ها از جمله ios به‌روزرسانی‌هایی دارند و این یکی از نظریه‌هایی است که به عنوان علت کاهش سرعت گوشی مطرح می‌شود. برخی برنامه‌های به صورت دیفالت یا پیش‌فرض روی گوشی‌ها نصب هستند و چند وقت یکبار بدون اینکه کاربران از آن‌ها بخواهند، آپدیت می‌شوند. این آپدیت شدن نابهنگام، عملکرد سیستم را دچار اختلال می‌کند.

البته گفتنی است که این مورد تنها به عنوان یک تئوری مطرح می‌شوند و مخالفان زیادی هم دارد. آن‌ها معتقدند که حداقل در فضای اندروید، بیشتر گوشی‌ها پس از دو سال دیگر به روزرسانی سیستم عامل نمی‌شوند و خیلی هم نمی‌توان روی این تئوری بعنوان دلیل کاهش سرعت آن‌ها حساب کرد.

حال با پرداختن به چهار دلیل عمده کاهش سرعت گوشی، باید به دنبال راهکاری برای رفع آن باشیم چراکه اگر با رعایت این موارد، از کند شدن گوشی پیشگیری نشد، حتما راهی برای درمان آن وجود دارد!

راه‌حل نهایی؛ دانلود برنامه‌های افزایش سرعت

بسیاری از مواردی که در بالا ذکر شد، همانند پاک کردن حافظه کش، جلوگیری از دانلود خودکار برنامه و آپدیت کردن سیستم عامل و بسیاری از موارد دیگر را نمی‌توان به صورت دستی انجام داد و ممکن است زمان زیادی از کاربران ببرد. اما نگران نباشید! عصر دیجیتال هرروز سوپرایز تازه‌ای برای ما دارد، اکنون برنامه‌هایی به وجود آمده‌اند که به صورت خودکار و تنها با یک کلیک، این کارها را انجام می‌دهند و سرعت گوشی را تا چند برابر افزایش می‌دهند.

این برنامه‌ها که تحت عناوین مختلفی عرضه شده‌اند، با وجود اینکه کمک بسیار زیادی به کاربران می‌کنند، حجم زیادی در گوشی اشغال نمی‌کنند و در مواقع نیاز همانند یک جارو ظاهر می‌شوند و تنها گرد و غبارها را، که همان برنامه‌های اضافی هستند، تمیز می‌کنند!

برنامه‌های بالابرنده سرعت از مراجع معتبر دانلود اندرویدی مانند مایکت قابل دسترسی هستند. مایکت انواع مختلف این برنامه‌ها را در امن‌ترین حالت خود ارائه داده است و تنها با یک کلیک می‌توان آن‌ها از این اپ استور ایرانی دانلود کرد.

حال چرا مایکت برای این دانلود ضروری پیشنهاد می‌شود؟ اولا، دانلود از این برنامه با حجم نیم‌بها محاسبه می‌شود پس منطقی است آن را انتخاب کنیم و همچنین پس از دانلود، مایکت پیشنهادات دیگری هم به کاربران عرضه می‌کند که می‌تواند با توجه به نوع گوشی و میزان حافظه، برایشان مفید باشد.

مرتبط با : مایکت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز