۱۰ خبر کوتاه از گوشه و کنار دنیای تکنولوژی

لست سکند

تفاوتی ندارد که اپل باشید یا یک شرکت محلی تولید نرم‌افزار؛ در هر صورت، از عوارض جانبی کروناویروس در امان نخواهید بود.  این روزها و در اثر همه‌گیر شدن کرونا در اکثر کشورها، شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی با معضلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، مشکلات ایجاد شده پیرامون شرکت‌های حوزه تکنولوژی آن‌قدر گسترده شده است که اکثر آن‌ها علاوه بر کاهش دستمزد، یا نیروهای خود را به مرخصی اجباری فرستاده و یا بخش اعظمی از آن‌ها را تعدیل کرده‌اند. در این مطلب به 10 خبر کوتاه از گوشه و کنار دنیای فناوری اطلاعات پرداخته‌ایم.

حمایت یک‌میلیارد دلاری دورسی از مبارزه با کرونا

جک دورسی، مدیر عامل توییتر، یک میلیارد دلار از ثروت خود را در اختیار صندوقی که برای مقابله با ویروس کرونا به راه افتاده، قرار داده است. به گفته دورسی، رقم اهدا شده برابر با 28 درصد از کل ثروت او است.

مدیرعامل زوم در لیست میلیاردرهای فوربس

اریک یوان، مدیر عامل زوم (Zoom) برای اولین بار به لیست میلیاردرهای سالانه فوربس (Forbes) پیوست. به گفته فوربس، ارزش دخالص دارایی یوان در حال حاضر چیزی در حدود 5.5 میلیارد است.

محدود شدن «فروارد» در واتس‌اپ

واتس‌اپ در تازه‌ترین اطلاعیه خود از تلاش این پیام‌رسان برای کنترل کردن انتظار اطلاعات نادرست در مورد مواردی چون ویروس کرونا خبر داد. واتس‌اپ در این اطلاعیه آورده است: «پیام‌های تکراری که بیش از 5 بار ارسال شده باشند، محدود خواهند شد. بنابراین، هر کاربر می‌تواند فقط آن را به یک مخاطب ارسال کند.

راز آسمان پایتخت

بحران بزرگ برای «اسب تک‌شاخ»

استارتاپ «چمدان اسب تک‌شاخ» از مرخصی اجباری نیمی از پرسنل و تعدیل 60 نفر از آن‌ها به دلیل مشکلات ناشی از ویروس کرونا خبر داد. حوزه سفر و گردشگری یکی از حوزه‌هایی بود که با شیوع ویروس کرونا به شدت تحت تاثیر قرار گرفت، به‌طوری که طی هفته‌های گذشته با 90 درصد کاهش تقاضا در بازار گردشگری دنیا روبه‌رو بوده‌ایم.

کاهش حقوق کارکنان تسلا

کمپانی خودروسازی تسلا از کاهش حقوق کارکنان و مرخصی اجباری برخی از آنان خبر داد. این شرکت در ایمیلی که به کارکنان خود فرستاده، نوشته است: «بسیاری از مشاغل کمپانی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت؛ مگر بخش‌های اساسی که قادر به تعطیل کردن آن‌ها نیستیم.»

تایید ابتلای دو پرسنل آمازون به کرونا

آمازون از ابتلای دو تن از کارکنان خود به ویروس کرونا در شهر میدل‌تاون خبر داد. پیش از این دو تن دیگر از کارکنان این شرکت در شهر کلیولند ایالات اوهایو در یکی از انبارهای این فروشگاه اینترنتی از هوش رفته بودند.

تعدیل 50 درصد از پرسنل تُست

استارت‌آپ آمریکایی تُست (Toast) که در حوزه تولید نرم‌افزار برای رستوران‌ها فعالیت می‌کند از تعدیل 50 درصدی نیروهای خود به دلیل شرایط حاصل از کرونا خبر داد.

ممنوعیت استفاده از زوم در تایوان

دولت تایوان هرگونه استفاده از نرم‌افزار زوم (Zoom) را در این کشور ممنوع اعلام کرد تا این شرکت که در زمینه ایجاد بستر ویدئوکنفرانس مشغول به کار است، بخش عمده‌ای از کاربران خود را از دست بدهد. این تصمیم دولت تایوان پس از آن صورت گرفت که زوم به ردیابی برخی داده‌های این کمپانی توسط دولت چین اعتراف کرد.

شکایت WeWork از SoftBank

اعضای هیات‌مدیره کمپانی WeWork در حال تنظیم شکایت‌نامه‌ای علیه SoftBank هستند. آن‌ها معتقدند این بانک از توافقنامه‌ای که برای خرید 3 میلیارد دلار از سهام این شرکت امضا کرده بود، تخطی کرده است. این کمیته قصد دارد SoftBank را وادار کند که یا به توافق خود پایبند باشد و یا ضررهای ناشی از آن را به طور کامل بپردازد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز