یک ممنوعیت جدید برای سفر اربعین

طبق اطلاعیه جدید از سوی ستاد مرکزی اربعین حسینی ورود زائران سفر اربعین به عراق از 11 تا 29 شهریورماه مصادف با 5 تا 23 صفر با اتوبوس و خودرو شخصی ایرانی ممنوع خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری مذهبی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ستاد مرکزی اربعین حسینی در اطلاعیه شماره 4 به ممنوعیت ورود اتوبوس و خودروهای ایرانی به عراق اشاره کرد و راجع‌به آن توضیحاتی ارائه داد که در ادامه بیان می‌شود.

از آنجایی که تردد ایمن زائران اربعین اهمیت دارد و زیرساخت‌ها همچنین محورهای مواصلاتی نیز در آن سوی مرز حاکم است، طبق تصمیم این ستاد ورود اتوبوس و خودروهای شخصی به کشور عراق در ایام اربعین ممنوع بوده و در این راستا از ظرفیت حمل و نقل عمومی برای ترددی ایمن استفاده خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه شماره 4 ستاد اربعین، تبلیغات مبتنی بر سرویس‌دهی به زائران با اتوبوس یکسره از ایران به نجف یا بالعکس با توجه به ممنوعیت اعلام شده، خارج از اصول این ستاد خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

چگونه می‌توان به سفر اربعین رفت؟

ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین در اطلاعیه مذکور تاکید کرده که انتقال اقلام مورد نیاز موکب‌ها به موقع توسط تریلرها انجام خواهد شد، آمبولانس‌ها و وسایل نقلیه امدادی برای کمک به زائران حضور دارند همچنین اتوبوس‌های کمکی درون‌شهری با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آن سوی مرز برای جابه‌جایی زائران قرار خواهد داشت که در زمان موعد هماهنگی‌های لازم ایران با عراق صورت خواهد گرفت.

در بند آخر این اطلاعیه نسبت به خدمات‌رسانی آسان، ارزان و ایمن شرکت‌های حمل‌ونقل به زائران سفر اربعین تاکید شده و همچنین به رصد دستگاه‌های نظارتی بر امور شرکت‌های حمل و نقلی کشور برای ارائه خدمات به زائران نیز اشاره شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز