یارانه نقدی جدید در سال 1400 برای جاماندگان

طبق اعلام رییس سازمان برنامه و بودجه، افرادی که از دریافت یارانه جامانده اند در سال ۱۴۰۰ به جمع یارانه‌بگیران اضافه می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، یارانه کمک معیشتی کرونا چند روز دیگر به حساب مشمولان واریز می شود و پرونده آن در سال ۹۹ بسته می شود. این یارانه به مدت چهار ماه به حساب کسانی که درآمد ثابت و بیمه نداشتند واریز شد.  مشمولان این یارانه کوتاه مدت حدود ۳۴ میلیون نفر بودند.

با واریز مرحله آخر یارانه کرونا در سال ۱۴۰۰ دو یارانه نقدی و یارانه کمک معیشتی یا همان یارانه سهمیه بندی بنزین به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه نقدی به حساب ۷۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واریز می شود. یارانه کمک معیشتی هم به حساب ۶۰ میلیون نفر واریز می‌شود و خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

اما پرداخت این یارانه حاشیه های زیادی به همراه داشت، خیلی از جامانده ها اعلام کردند با اینکه شغل و در آمد ثایتی ندارند در لیست نهایی جای ندارند. تعدادی از جامانده های یارانه معیشتی بعد از اعتراض در چند مرحله به لیست اصلی اضافه شدند ، اما تکلیف خیلی از کسانی که از دریافت یارانه کمک معیشتی جامانده بودند هنوز مشخص نشده است.

راز آسمان پایتخت

با این اوصاف محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه از ثبت نام افراد جامانده در سال آینده خبر می دهد. او در در حاشیه پانزدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد، در کنار بودجه احکام مختلفی وجود دارد که یکی از احکام مرتبط با افرادی است که شایستگی دریافت یارانه را دارند اما به هر دلیلی استفاده نکرده اند.

قرار است با همان ساز و کاری که قانون مشخص کرده و آیین‌نامه اجرای آن در دولت در تبصره 14 نوشته می‌شود، بازماندگان یارانه نیز به جمع یارانه‌بگیران اضافه شوند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز