کمک هزینه بازنشستگان از کار افتاده فولاد افزایش پیدا کرد

لست سکند

«صندوق بازنشستگی فولاد» طی اطلاعیه‌ای از رشد 88 درصدی کمک هزینه نگهداری بازنشستگان از کار افتاده کلی این مجموعه در خردادماه سال جاری خبر داد. ضمن اینکه معوقه این هزینه هم به بازنشستگان دارای شرایط پرداخت می‌شود.

به گزارش کاماپرس، پرداخت کمک هزینه نگهداری افراد مذکور، به منظور جبران بخشی از هزینه‌های جاری از کار افتادگان کلی، یکی از خدمات حمایتی ارائه شده در صندوق بازنشستگی فولاد است. به طور کلی در این زمینه، صندوق بیش از 70 درصد هزینه را پوشش می‌داد. اما در شرایط اقتصادی و مشکلات به وجود آمده برای این دسته از بازنشستگان، یکی از دغدغه‌های صندوق، افزایش مبلغ کمک هزینه ذکر شده بود. بنا بر اعلام معاونت فنی و عملیات بیمه‌ای صندوق بازنشستگی فولاد، با پیگیری‌های به عمل آمده و تامین منابع مالی، از اسفندماه سال گذشته مجوز افزایش مبلغ کمک هزینه نگهداری به میزان 50 درصد، از ارکان صندوق گرفته شد.

همچنین به گفته رضا مسرور، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور، برای سال 1400 هم موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان از محل رد دیون تامین مالی خواهد شد. این مبلغ هزار و 460 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. سال گذشته هم بار مالی 740 میلیارد تومانی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، بدون کمک دولت و از محل منابع صندوق و سود سرمایه گذاری، تامین شد. طی این اتفاق سال گذشته در مقایسه با سال 1398 به حقوق و مزایای بازنشستگان صندوق 52 درصد اضافه شد.

دیگر اقدامات صندوق بازنشستگی فولاد

راز آسمان پایتخت

اخیرا صندوق بازنشستگی فولاد و بانک سامان تفاهم نامه‌ای امضا کرده‌اند که به موجب آن، بانک سامان خدمات خاص و ویژه خود را در اختیار بازنشستگان فولاد و شرکت‌های زیر مجموعه این صندوق قرار می‌دهد. در واقع براساس این قرارداد، بانک سامان نسبت به ارائه تسهیلات ریالی و صدور کارت اعتباری برای بازنشستگان، ارائه خدمات ارزی، تخصیص حد اعتباری تسهیلات ریالی و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و مواردی از این قبیل برای بازنشستگان اقدام می‌کند.

صندوق بازنشستگی فولاد سال گذشته به رغم وجود تحریم‌های همه جانبه و شیوع گسترده بیماری کرونا بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام خود را تکمیل کرد. بنا به گفته حبیب الله میرزایی، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با وجود ترک پروژه بزرگ گندله سازی سه‌چاهون با سرمایه گذاری حدود 10 هزار میلیارد تومانی از طرف پیمانکاران چینی، مهندسان کشور توانستند، بدون کمک سرمایه گذار، این پروژه را در موعد مقرر به پایان برسانند. این یک نمونه از پروژه‌های نیمه کاره‌ای بود که توسط مجموعه‌های وابسته به وزارت تعاون تکمیل شد.

مرتبط با : صندوق بازنشستگی فولاد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز