کفش روی دست تولیدکنندگان باد کرد

تولیدکنندگان کفش می‌گویند؛ به علت تعطیلی سه ماه ناشی از شیوع کرونا، به شدت زیان دیده‌اند وتولیدات شب عید روی دست آنها مانده است.

به گزارش کاماپرس؛ یکی از گروه‌های صنفی که در ماه‌های اخیر و پس از شیوع ویروس کرونا در کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و بنابربرخی گزارش‌ها، آسیب صددرصدی دیدند، صنف تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان کیف و کفش بودند. صنفی که بخش بزرگی از درآمدزایی خود را به روزهای قبل از شروع سال نو و خرید مشتریان خرد و عمده معطوف کرده است، امسال با شوک شیوع کرونا و تعطیلی چندماه مراکز تولیدو توزیع کیف و کفش مواجه شد. به گفته فعالان این صنف، در حال حاضر تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری نظیر پاس نشدن چک‌های خود و چک‌های خریداران و از دست دادن کارگران به دلیل کمبود بودجه مواجهند.

این درحالی است که پیش از آغاز سال 1399، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای مصادیق کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا را اعلام کرد. در این بخشنامه به ده گروه اشاره شده، که تولیدکنندگان کیف وکفش از جمله آنها هستند.

با این حال و همزمان با بازگشایی برخی از این مشاغل از جمله صنف تولیدکنندگان کیف ‌و کفش، فعالان این صنعت می‌گویند، برای ادامه تولید به نقدینگی نیاز دارند.

چشم انداز بازار کفش در مرداد و شهریور هم تیره است

راز آسمان پایتخت

رسول شجری در گفت‎وگو با ایلنا گفته است: تولیدکنندگان کفش بعد از 3 ماه تعطیلی برای ادامه تولید نیاز به نقدینگی دارند تا بتوانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند. زیرا فروش‌های شب عید روی دست‌شان مانده است

.به گفته این فعال صنفی، با توجه به افزایش فشارهای تورمی بر کاهش توان خرید مردم، نمی‌توان از آنها توقع خرید داشت و تنها در صورتی که دولت شرایط صادرات را مهیا کند، می‌توان زیان تولیدکنندگان را جبران کرد.

در همین حال چندی پیش محمود موسوی، نایب رئیس اول اتحادیه صنف سراجان تهران ابرازنگرانی کرده با توجه به کاهش تقاضای مردم به خرید کیف و کفش و احتمال تداوم تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها، این بازار در فصل مدارس یعنی مرداد و شهریور هم با رکود مواجه باشد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز