کاهش وابستگی ایران به واردات ورق های فولادی

لست سکند

یک مقام مسئول در شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اعلام ثبت رکورد جدید در تولید تختال از تلاش این شرکت برای کاهش وابستگی ایران به واردات ورق های فولادی خبر داد.

به گزارش کاماپرس، ورق های فولادی کاربردهای وسیع و متنوعی در صنایع مختلف از خودروسازی تا صنایع تولید کننده لوازم خانگی دارند اما کشور ما با وجود قرار گرفتن از شمار بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان فولاد خام جهان هنوز به واردات این ورق ها وابسته است.

شایان ذکر است برای تولید ورق فولاد به افزایش تولید تختال در کشور نیاز است که این مهم در کارخانه های بزرگ فولاد کشور از جمله در فولاد مبارکه پیگیری می شود.

در تازه ترین تحول مدیر تولید فولاد شرکت فولاد مبارکه با اعلام ثبت رکورد جدید در تولید تختال ، گفت: دستیابی به رکورد تولید ۷۰۰ هزار تن تختال در فروردین ماه سال جاری با برنامه‌ریزی دقیق و انعطاف‌پذیر و به وسیله شناسایی و بهبود نقاط قابل بهبود تجهیزات و سیستم انجام شد. این افزایش تولید گام موثری در راستای کاهش وابستگی کشور به واردات ورق‌های فولادی به شمار می‌رود.

عباس محمدی تصریح کرد: افزایش ۶۵ هزار تنی تولید تختال توسط واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه، ماده اولیه برای تولید بیش از ۶۳ هزار تن کویل (ورق فولادی) را فراهم می‌کند که در راستای کاهش وابستگی کشور به واردات ورق‌های فولادی، گام موثری به شمار می‌رود.

راز آسمان پایتخت

مدیر تولید فولاد شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه میزان تولید تختال در ناحیه فولادسازی این شرکت در فروردین ۹۹، ۶۳۶ هزار تن و در اسفندماه سال ۹۹، ۶۶۲ هزار تن بوده است، اظهار کرد: انگیزه بالایی در همه پرسنل فولادسازی برای تحقق رکوردهای مختلف وجود دارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فولاد مباركه اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز