چگونه می‌ توان مشاوره وکالت تلفنی گرفت؟

مشاوره وکالت تلفنی
تور لحظه آخری-کاماپرس

بسیاری از مردم به علت عدم آشنایی با تخصص وکالت و نگرانی درباره هزینه‌های مشاوره و رزرو وقت حضوری وکلا، حتی به سراغ آنها هم نمی‌روند. البته برخی نیز زمان کافی برای یافتن وکیل مجرب و گرفتن وقت مشاوره حقوقی با او ندارند و به همین دلیل تمایل دارند که خودشان به صورت آنلاین امور مورد نظرشان را پیگیری کنند و به نتیجه دلخواه برسند. مشاوره وکالت تلفنی، یکی از راهکارهایی است که تمام این مشکلات را حل کرده و افراد به راحتی می‌توانند از وکیل متخصص کمک بگیرند.

کاماپرس در این گزارش مزایای مشاوره وکالت تلفنی و نحوه انجام آن را بررسی کرده است.

مشاوره وکالت تلفنی چیست؟

مشاوره وکالت تلفنی به معنی ارتباط تلفنی با یک وکیل متخصص است. در این فرآیند، فرد مسئله را مطرح کرده و در مقابل، وکیل مربوطه درباره راه حل، راهکارهای کاربردی و مشکلات حقوقی موجود او را راهنمایی می‌کند. برای مشاوره وکالت تلفنی باید حتما نکاتی را رعایت کرد که در ادامه توضیح داده شده است.

1- حتما موارد کلیدی پرونده خود را یادداشت کنید تا با وکیل تلفنی‌ در میان بگذارید.

2- نام، آدرس و شماره تلفن افراد مرتبط با پرونده را به وکیل خود بدهید.

راز آسمان پایتخت

3- تمام اوراق مربوط به پرونده را همراه خود داشته باشید تا در صورت طرح پرسش از جانب وکیل به او پاسخ دهید.

4- سوالاتی که ذهن‌تان را درگیر کرده حتما بپرسید. به عنوان نمونه سوال کنید که همان وکیل مشاوره دهنده شخصا پرونده شما را پیگیری می‌کند یا به وکیل دیگری از موسسه حقوقی مورد نظر می‌سپارد؟ یا اینکه شرح جزئیات تمامی هزینه‌های موجود را بخواهید.

مشاوره وکالت تلفنی

نحوه انجام مشاوره وکالت تلفنی

یکی از بهترین و کارآمدترین روش‌های مشاوره حقوقی، استفاده از مشاوره وکالت تلفنی است؛ چراکه بهترین راه برای جلوگیری از افتادن در دام مسائل حقوقی و کیفری است. در این حالت فرد با تماس با وکیل مربوطه، سوالات حقوقی خود را پرسیده و وکیل به صورت کامل راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهد. پس از رزرو وقت مشاوره وکالت تلفنی، کارشناسان مربوطه از سمت موسسه حقوقی مورد نظر با فرد تماس می‌گیرند. این مشاوره وکالت تلفنی به صورت تماس 15 دقیقه‌ای، 30 دقیقه‌ای و 45 دقیقه‌ای ارائه می‌شود و هزینه آن ۹۹ هزار تومان است. البته اگر پرونده نیاز به بررسی دقیق‌تری داشته باشد، وکیل مربوطه مشاوره حضوری را توصیه خواهد کرد.

مزایای مشاوره وکالت تلفنی

مهم‌ترین مزایای مشاوره وکالت تلفنی صرفه‌جویی در وقت و زمان است؛ به طوریکه به راحتی در منزل، محل کار و هر جای دیگر می‌توان این کار را انجام داد. از دیگر مزایای مشاوره وکالت تلفنی، قیمت مناسب آن است. با کمترین قیمت می‌توان در سریع‌ترین زمان با وکیل تماس گرفته و مشکل را بیان کرد. همچنین می‌توان به وکلای متخصص بسیاری از این طریق دسترسی پیدا کرد و از آنان راهنمایی گرفت.

وظیفه وکلا در مشاوره تلفنی

قدم اول برای دریافت مشاوره وکالت تلفنی، آگاه کردن وکیل از موضوع حقوقی است. وکیل بدون آگاهی از اطلاعات اولیه یک پرونده حقوقی نمی‌تواند مشاوره خوبی ارائه دهد و حتی اگر هم انجام دهد، به احتمال زیاد  نادرست خواهد بود و متقاضی مشاوره وکالت تلفنی را گمراه می‌کند.

قدم بعدی مربوط به سوالات حقوقی است که از وکیل تلفنی پرسیده می‌شود و می‌توان آن‌ها را به دو گروه تقسیم کرد. گروه اول سوالاتی در حوزه دانش و تخصص وکیل تلفنی است و بدین جهت پاسخگویی به آن‌ها بدون صرف وقت امکان‌پذیر است، اما گروه دوم از سوالات برای وکیل نیز دارای ابعاد جدیدی است؛ به نحوی که پاسخ به سوال مطرح شده به صورت فوری برای وکیل امکان‌پذیر نیست. در پاسخ به سوالات این گروه، وکیل موظف است که از متقاضی بخواهد تماس را قطع کند و پس از مطالعه و تحقیق در مورد سوال حقوقی و اطمینان از صحیح بودن راه حل حقوقی پیدا شده، دوباره با او تماس گرفته و پاسخ سوال حقوقی وی را بدهد. در نهایت ارائه یک پاسخ کامل و جامع به سوال حقوقی متقاضی وکالت تلفنی،  مهم‌ترین وظیفه یک وکیل خوب خواهد بود.

ارائه پاسخ ناقص به سوال متقاضی به امید مراجعه حضوری او به موسسه حقوقی و انعقاد قرارداد وکالت، بر خلاف اخلاق و اصول کاری است. به علاوه، ارائه پاسخ اشتباه به شکست فرد در پرونده حقوقی منجر می‌شود که مسئولیت مدنی برای وکیل را به همراه می‌آورد.

مشاوره وکالت تلفنی

دریافت خدمات مشاوره وکالت تلفنی از “دادپویان”

موسسه حقوقی دادپویان در سال ۱۳۹۱ توسط سید محمد صادقی، از وکلای برجسته پایه یک دادگستری ثبت شد. در موسسه دادپویان بیش از ۳۰ وکیل پایه یک دادگستری و ۱۴ کارشناس حقوقی برای ارائه خدمات حقوقی گرد هم آمده‌اند و تمام پیگیری‌های مربوط به پرونده توسط وکلای متخصص و کارشناسان حقوقی این موسسه به بهترین شکل انجام می‌شود. تمام پرونده‌های ارجاع شده به دادپویان توسط سه وکیل متخصص و مدیر حقوقی موسسه بررسی خواهد شد تا تمام راهکارهای حقوقی ممکن بررسی شود.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان دادپویان می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۷۸۳۱ تماس گرفته یا به نشانی اینترنتی https://dadpouyan.vip مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه حقوقی دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز