چه مدارکی را برای اجاره خودرو باید تهیه کرد؟

مدارک اجاره خودرو-کاماپرس

در بسیاری از موقعیت‌های سفرهای کاری و یا مراسم‌ها افراد تمایل دارند که به جای استفاده از خودرو شخصی، از خدمات اجاره خودرو استفاده کنند. هر یک از شرکت‌های اجاره خودرو قوانین متفاوتی دارند و در نتیجه مدارکی که متقاضیان عرضه می‌کنند، بسته به نوع شرکت و نوع خدمات متفاوت خواهد بود. کافه رنت با توجه به خدمات مختلف اجاره خودرو با راننده، اجاره بدون راننده و اجاره ماشین عروس مدارک مختلفی از متقاضیان دریافت می‌کند.

کاماپرس در ادامه این گزارش به شرح مدارک ضروری برای بهره‌گیری از هر یک از خدمات اجاره از کافه رنت می‌پردازد:

مدارک لازم برای اجاره خودرو بدون راننده

فرد متقاضی حداقل باید 20 سال سن داشته باشد و گواهینامه رانندگی او حداقل شش ماه اعتبار زمانی داشته باشد. ارائه کارت ملی فرد اجاره‌کننده به همراه مدرک معتبر اشتغال به کار و یا محل سکونت ضروری است. همه مدارک ارائه‌شده باید به نام شخص اجاره‌کننده باشد. همچنین ارائه یک چک یا سفته به ارزش خودرو و پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان ودیعه نیز ضروری است. ودیعه برای خودروهای مختلف متفاوت است و این مبلغ هنگام بازگرداندن خودرو، به مشتریان عودت داده می‌شود.

در صورتی که افراد تمایل به اجاره خودرو بدون راننده داشته باشند، همه مسئولیت‌ها و اختیار ماشین با آن‌ها خواهد بود و لازم است که امانت‌دار خوبی باشند. اجاره خودرو بدون راننده، هر یک از ماشین‌ها دارای محدودیت در رانندگی هستند و در صورتی که بیشتر از حد مجاز از ماشین استفاده شود، افراد باید هزینه‌ مازاد برای هر کیلومتر بپردازند. محدودیت مسافت برای خودروهای ایرانی 250 کیلومتر، خودروهای خارجی 200 کیلومتر و خودروهای سوپر لوکس 150 کیلومتر در هر روز است. حداقل زمان برای اجاره ماشین، سه روز است.

مدارک اجاره خودرو-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

مدارک لازم برای اجاره ماشین عروس بدون راننده

اجاره ماشین عروس یکی از پرطرفدارترین خدمات در کافه رنت است. برای اجاره ماشین بدون راننده، ارائه کارن شناسایی و یک فقره چک به مبلغ ارزش خودرو لازم است. خدمات اجاره ماشین عروس 15 ساعته است و ماشین از ساعت 9 صبح تا 12 شب در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. به ازا هر ساعت بیشتر، افراد با توجه به نوع ماشین ملزم به پرداخت مبلغ بیشتری هستند. همچنین محدوده حرکت ماشین در داخل شهر است و در صورت خروج از شهر، باید مبلغ بیشتری پرداخته شود.  نماینده شرکت تا انتهای مراسم در ماشین دیگری منتظر می‌ماند تا در زمان مقرر ماشین را تحویل بگیرد و مدارک را با داماد برگرداند.

مدارک لازم برای اجاره ماشین عروس با راننده

در صورتی که افراد تمایل به اجاره خودرو بدون راننده داشته باشند، هیچ نیازی به ارائه ضمانت‌نامه و ودیعه نیست و تمامی مسئولیت‌های ماشین به عهده راننده شرکت خواهد بود.

اجاره خودرو-کاماپرس

مدارک لازم برای اجاره خودرو برای توریست‌ها و هم‌وطنان مقیم خارج

توریست‌ها و هم‌وطنان مقیم خارج برای اجاره خودرو باید حداقل 20 سال سن داشته باشند و گواهینامه بین‌المللی خود را ارائه دهند. ارائه اصل پاسپورت و یا آیدی کارت به همراه ودیعه نقدی نیز ضروی است. ودیعه نباید حتما به ریال باشد و مشتریان می‌توانند از ارزهای رایج دیگر استفاده کنند. یکی از نکات مهم این است که اتباع خارجی و هم‌وطنان مقیم خارج از ایران نیازی به ارائه چک و سفته ندارند.

کافه رنت

شرکت کهن آراد گشت با نام تجاری کافه رنت دارای 9 سال سابقه در زمینه خدمات اجاره خودرو است و از سال 1399 فعالیت خود را به صورت آنلاین گسترش داده است. کافه رنت انواع ماشین‌های اقتصادی و لوکس را اجاره می‌دهد و طیف وسیعی از انتخاب را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. از مزیت‌های این مجموعه نسبت به رقبای دیگر این است که همه ماشین‌های اجاره‌ای در مالکیت شرکت هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : اجاره خودرو کافه رنت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز